Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@05:45:13 GMT

عملکرد گمرک را بررسی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۵۶۹

عملکرد گمرک را بررسی می‌کنیم

به گزارش «نماینده»، آقای عباس مقتدایی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما افزود: وقتی که ما پیشرفته‌ترین تجهیزات فضایی را در داخل می‌سازیم و موجود زنده به فضا می‌فرستیم چرا باید در تامین برخی نیازمندی‌های مردم از جمله کره یا روغن دچار مشکل شویم؟ این نشان دهنده وجود مشکل در حوزه مدیریت و برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با آغاز شیوع کرونا قطعاً ما مشکل تولید و تامین ماسک را داشتیم، اما چون برنامه ریزی و مدیریت صورت گرفت اکنون قریب به اتفاق ماسک‌های مصرف شده در داخل ساخت خودمان است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس به وجود نفوذ در جریان مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: همان‌ها که برنامه ریزی می‌کنند تا ایران را دچار موانع، مشکلات و تحریم کنند عواملی در درون کشور دارند که نقشه‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند.


آقای مقتدایی گفت: چرا اکنون دامداری‌های ما باید نیاز شدید به نهاده‌های دامی داشته باشند و این نهاده‌ها در گمرک رسوب کند و ترخیص نشود؟ ما فکر می‌کنیم عامدانه یا غیر عامدانه برنامه ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است و قطعاً کمیسیون امنیت ملی درباره عملکرد گمرک ورود می‌کند.


وی افزود: این کمیسیون در موضوعات حاشیه نشینی، اعتیاد و امنیت غذایی، اقتصادی و فضای مجازی مردم هم ورود خواهد کرد.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به اعلام وصول سوالش از وزیر ارتباطات اشاره کرد و گفت: اگر «سی دی ان» ‌های (شبکه توزیع یا تحویل محتوای) تلگرام در داخل ایران مستقر است چرا از مردم پول بین المللی گرفته شده است و من این سوال را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده ام که اگر کمیسیون فرهنگی تشخیص دهد این سوال در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.


آقای مقتدایی افزود: اگر وزیر ارتباطات در مواجهه با اسناد معتبری که دارم نتواند مرا قانع کند قطعاً باید همه پول‌هایی را که از مردم گرفته اند برگردانند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: گمرک نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نماینده برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس