Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رییس جمهور بر سیاست‌های کلی آمریکا در قبال ایران تاثیر چندانی ندارد و ممکن است نتیجه انتخابات آمریکا بر فضای کلی سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: امیرعلی امیرباقری با بیان اینکه در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید به این نکته توجه کرد که سیاست کلی آمریکا در برابر ایران چندان وابسته به شخص رییس جمهوری نیست، گفت: ممکن است نتیجه انتخابات بر فضای کلی سیاسی کشور تاثیرگذار باشد و یک سری از متغیر‌ها همسو با مسایل سیاسی تغییر کند، اما عمده تاثیر آن از بعد انتظار‌ها رخ خواهد داد، تئوری انتظار‌ها سال‌های سال از جمله مقوله‌های مهمی در اقتصاد کشور بوده است و بسیاری از اقتصادان‌ها نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از قبل اعلام شده بود که گرچه اخبار می‌توانند بر بازار‌های مالی تاثیرگذار باشند و باعث نوسان در این بازار‌ها شوند، اما چیزی که بازار‌های مالی را در میان مدت و بلندمدت تغییر می‌دهد متغیر‌های کلان و بنیادی در اقتصاد کشور است.

امیرباقری خاطرنشان کرد: ممکن است در میان‌مدت شاهد فضای رکودی در اکثر بازار‌های سرمایه‌گذاری باشیم که این فضا ترمز تورم را تا حدودی می‌کشد و فرصتی مناسب را در اختیار سیاست‌گذاران اقتصادی قرار خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران اقتصادی کشور در دو سال گذشته تحت شدیدترین فشار‌ها قرار گرفته بودند، گفت: اتفاقی که در چند وقت اخیر برای کشور رخ داد، بی‌سابقه بوده است و باید با دید منصفانه عملکرد برخی از نهاد‌ها مانند دولت و بانک مرکزی را مورد بررسی قرار داد.

به گفته وی، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اکنون سیاست‌گذاران دچار فرصتی شدند تا بتوانند نسبت به فضای آتی کشور تصمیم‌گیری‌های بهتری را اتخاذ کنند.

امیرباقری خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران اکنون نیازمند سیاست‌هایی است که ضربه‌گیر شوک‌ها باشد و بهتر است سیاست‌هایی به کار گرفته شود که بتواند کشور را به سمت آرامش بکشاند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در کشور باید اقدامی در دستور کار قرار گیرد تا بحران نقدینگی کنترل و در کنار آن قوانین قیمت‌گذاری دستوری کنار گذاشته شود، افزود: این موضوع به جای آنکه حاشیه رفاهی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند سود‌های کلانی را در اختیار دلال‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع و متغیر‌های موجود در کشور می‌توان نسبت به آینده اقتصاد ایران خوشبین بود، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید و تاکید مسوولان بر تولید واقعی، ایران می‌تواند در میان مدت و بلندمدت به لحاظ اقتصادی به یکی از قدرت‌های اقتصادی در دنیا تبدیل شود.

در همین زمینه:  فریاد‌های طرفداران ترامپ در حوزه‌های رای گیری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترامپ بازار سرمایه اخباراقتصادی انتخابات آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ بازار سرمایه انتخابات آمریکا کارشناس بازار سرمایه بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است