Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دکتر قدیر رجب زاده با اعلام این خبر افزود: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک این موسسه با دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی مشهد بود که با هدف طراحی دارویی با استفاده از ترکیبات طبیعی زیست فعال انجام شده است. 

وی گفت: به دلیل پیچیدگی فرآیند درمان تومورهای مغزی و عوارض جانبی زیاد داروهای موجود، در این پروژه بعد از طراحی دارو، فرآیند بررسی اثر درمانی بر روی سلول‌های تومور مغزی انجام شد و محصول نهایی تولید شده در این پروژه می‌تواند به عنوان غذا دارو به صورت موازی با داروهای موجود در درمان تومور مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب‌زاده با بیان اینکه استفاده از غذا داروها در صنایع غذایی و دارویی، به علت مشکلاتی نظیر جذب پایین در سیستم گوارشی، تغییرپذیری احتمالی در طول نگهداری و تاثیر سیستم گوارشی بر آن، با محدودیت‌هایی مواجه است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این ترکیبات در طی فرآوری ماده غذایی و نگهداری، تخریب شده و خواص سلامتی بخش خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل انتخاب و ایجاد یک سیستم انتقال مناسب برای جذب و استفاده حداکثری از خواص ترکیبات طبیعی ضروری است. 

رییس موسسه علوم و صنایع غذایی تاکید کرد: برای اثربخشی بیشتر کورکومین، حامل‌هایی برای محافظت از آن طراحی شده است که نانو حامل‌های مذکور قابلیت جذب کورکومین را در سیستم گوارش و در سیستم گردش خون افزایش داده است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه علوم و صنایع غذایی، وی تاکید کرد: در این تحقیق با تغییراتی که در سطح نانو حامل ایجاد شده، راندمان انتقال این دارو به بافت هدف یا همان تومور مغزی افزایش یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان تومورهای مغزی علوم اعصاب تومور مغزی درمان تومورهای مغزی فناوری تولید نانو دارو تومور مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد