Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:22:47 GMT

عربستان قیمت نفت برای آمریکا و آسیا را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۸۱۱

عربستان قیمت نفت برای آمریکا و آسیا را کاهش داد

آرامکو قیمت نفت خام خود برای فروش به آمریکا را ۲۰ سنت پایین آورده و قیمت تحویل به اروپا و منطقه مدیترانه را یک دلار بالا برده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، عربستان قیمت نفت برای مشتریان آسیایی و آمریکایی خود را در شرایطی که اوج دوباره کرونا دورنمای بازار انرژی را تیره و تار کرده پایین آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت فروش نفت خام سبک عرب به آسیا در ماه دسامبر را 10 سنت در هر بشکه پایین آورده است. آسیا بزرگ‌ترین بازار نفت عربستان است .

با وضع دوباره قرنطینه در آلمان و فرانسه و افزایش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا، قیمت نفت 10 درصد در هفته گذشته پایین آمد. در حالی که نفت خام بخشی از این کاهش قیمت را جبران کرده ولی بازار هنوز هم با مشکلاتی مواجه است .

اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان در ماه آوریل توافق کردند نفت کمتری وارد بازار کنند. کاهش تولید این ائتلاف باعث افزایش قیمت نفت شد ولی قیمت شاخص نفت برنت هنوزهم 38 درصد کمتر از آغاز سال جاری و برابر با 41 دلار در هر بشکه است .

طبق گفته رئیس بخش تجارت آرامکو، قیمت نفت برنت همچنان بین 38 تا 43 دلار در هر بشکه خواهد بود. این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که بیشتر اعضای اوپک برای متعادل کردن بودجه خود نیاز دارند .

وزیر نفت عربستان: کنار گذاشتن نفت و گاز غیر واقع بینانه استارزش صادرات نفت عربستان 46 درصد کاهش یافت

آرامکو قیمت نفت خام خود برای فروش به آمریکا را 20 سانت پایین آورده و قیمت تحویل به اروپا و منطقه مدیترانه را یک دلار بالا برده است. حدود دو سوم صادرات آرامکو در ماه گذشته به آسیا و آمریکا بوده است .

ائتلاف اوپک پلاس در فکر ادامه کاهش تولید خود در 2021 است چون به نظر نمی رسد با وجود قرنطینه‌ای فعلی، بازار به نفت بیشتری نیاز داشته باشد . این گروه در 30 نوامبر و اول دسامبر دیدار خواهد داشت تا سیاست تولید خود را بررسی کند .

قیمت گذاری عربستان معمولاً محدوده قیمت سایر عرضه‌کنندگان خاورمیانه از جمله عراق و امارات، دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ اوپک را تعیین می‌کند .

انتهای پیام/162
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵