Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مشاور سلامت و کرونا گفت: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند و پس از گذشت ۱۴ روز قرنطینگی، باز هم رعایت مجدد پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای آن ها الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین اخواست در برنامه مجازی مطب در خانه به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تنگی نفس به تنهایی نشانه کرونا است؟ پاسخ داد: تنگی نفس به دلایل متعددی از جمله بیماری های قلبی و عروقی و ریوی می تواند ایجاد  شود؛ در کرونا اگر شخص دچار تنگی نفس شود معمولاً ناشی از درگیری ریوی است که با انجام معاینات و تصویر برداری از ریه میزان درگیری مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا در پاسخ به کارمند آزمایشگاه که پرسید از امروز گلودرد دارم و تست  cbc  و  esr  و  crp انجام دادم خوب بود آیا امکان دارد که به کرونا مبتلا شده باشم؟ گفت: گلودرد به دلایل متعددی می تواند ایجاد شود با توجه به اینکه جواب آزمایش های انجام شده منفی بوده است تا حدود زیادی می تواند کمک کننده باشد امّا صد درصد قطعی نیست، بهتر است مایعات بیشتر  مصرف کنید، آب نمک رقیق غرغره کنید، در صورتی که دچار تنگی نفس، تب و لرز، سرفه شدید و یا کاهش حس بویایی و چشایی شدید حتماً با پزشک مشورت کنید.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که توضیح داد «یک ماه قبل به بیماری کرونا مبتلا شدم که 15 درصد ریه ها درگیر شد با مصرف قرص پردنیزولون بهبود یافتم از 3 روز پیش که مصرف این دارو را قطع کردم دچار تنگی نفس شدم و با دهان نفس می کشم آیا نیاز است به پزشک مراجعه کنم یا این دارو را تهیه و مصرف کنم؟» بیان کرد: با وضعیت شما، توصیه می کنم با رعایت نکات بهداشتی و مسائل حفاظتی به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنید تا علّت تنگی نفس مشخص شود.

 

 

دکتر اخواست در پاسخ به شخصی که مادرش 8 روز قبل به بیماری کرونا دچار شده  و پرسید با توجه به اینکه پدرم دارای بیماری زمینه ای است و من هم هیچ علامتی ندارم آیا امکان دارد به این بیماری گرفتار شویم و اینکه مادرم تا چند روز دیگر خوب می شود؟ اظهار کرد: بستگی به این دارد که شما و پدرتان چه میزان فاصله گذاری اجتماعی و نکات حفاظتی را رعایت کرده باشید؛ در صورتی که مادرتان قرنطینه باشد و شما هم نکات بهداشتی را رعایت کرده باشید، امکان ابتلا به حداقل می رسد و مادر شما هم بعد از گذراندن 14 روز قرنطینه خانگی می توانند  از این حالت خارج شوند امّا  رعایت مجدد نکات بهداشتی ضروری است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بهبودیافتگان کرونایی باید بعد از گذشت 14 روز از زمان قرنطینه باز هم موارد و مسائل بهداشتی و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها را انجام دهند چون مشاهده شده که برخی بهبودیافتگان مجدداً به این بیماری مبتلا شدند.

 

 

 

این پزشک به فردی که پرسید بدن فرد مبتلا به کرونا تا چه مدّت مقاوم است؟ مریضی که 8 روز در کنار بیماران کرونایی بستری بوده و 9 روز دیگر هم بستری باشد آیا امکان ابتلای مجدد وی وجود دارد و اینکه آیا این بیمار می تواند بعد از بهبودی ناقل باشد؟ پاسخ داد: این وضعیت بستگی به این دارد که سطح آنتی بادی هایی که علیه ویروس در بدن فرد ایجاد شده است تا چه مدّت بالا بوده باشد که بر اساس آن مشخص می شود  آیا فرد ایمنی لازم را دارد یا خیر؛ معمولاً شاید نیاز به انجام آزمایش خون و تشخیص میزان آنتی بادی های بدن فرد باشد؛ در تحقیقات انجام شده دیده شده که 2 تا 3 ماه  می تواند ایمنی برای فرد ایجاد کند.

 

 

 

وی به کاربر فضای مجازی که پرسید از زمان ابتلای بیمار کرونایی ما ۱۷ روز می گذرد  8 روز اوّل در بیمارستان بستری بود؛ چند روز دیگر باید در قرنطینه به سر ببرد، او سرفه می کند و برخی مواقع از اکسیژن هم استفاده می کند؛ پاسخ داد: معمولاً  فرد مبتلا به بیکاری کرونا تا 14 روز باید در  قرنطینه باشد تا احتمال اینکه بیماری را به دیگران انتقال دهد به حداقل برسد امّا به صفر نمی رسد باید خیلی مواظب باشد.

 

 

 

دکتر اخواست به فردی که خارش گلو و سوزش بینی دارد و درخواست داروی درمانی کرد؛ پاسخ داد: احتمالاً آلرژی است که با پرهیز از عوامل محرک مانند گرد و غبار، سیگار، دود ، عطر و ادکلن، مصرف غذاهای سرخ کردنی، استشمام هوای سرد و خشک می توان علائم را کاهش داد همچنین داروهای ضد حساسیت متعددی در داروخانه ها وجود دارد که در کاهش این علائم مؤثر هستند، در صورتی که دچار علائمی مانند بدن درد، تنگی نفس و تب و لرز هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

وی به شخصی که دارای آبریزش بینی و فشارخون مینیمم بالا و درد چشم است و نگران کرونا است؛ پاسخ داد: علائم شما می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود توصیه می کنم با رعایت نکات بهداشتی و مسائل حفاظتی حتماً به پزشک مراجعه کنید تا علّت مشخص و درمان آغاز شود.

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا در پاسخ به شخصی که پرسید اگر کسی به بیماری کرونا مبتلا و 5 درصد ریه او گرفتار شده باشد آیا امکان دارد این درگیری ریه بیشتر شود؟ گفت: علائم و درگیری بیماری ریوی در کرونا در هر فردی بستگی به این دارد که آیا فرد دارای بیماری زمینه ای است و اینکه سیستم دفاعی بدن چگونه عمل می کند و بر اساس معاینات روزانه در مورد فردی که درگیری روزان دارد این مسئله مشخص می شود.

 

 

وی به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هنگام دوچرخه سواری در شب در مکان خلوت نیاز به استفاده از ماسک است؟ پاسخ داد: با توجه به اینکه  با فرد بیمار کرونایی در ارتباط نیستید شاید نیاز به استفاده از ماسک نباشد امّا بهتر است در خارج از منزل و با توجه به اینکه شیوع این بیماری روز به روز در حال افزایش است استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

 

 

دکتر اخواست درپاسخ به فردی که گفت پدرم 4 روز است به بیماری کرونا مبتلا شده است، مشکل خاصی ندارند، آیا داروی خاص یا سرم ویتامین ث باید استفاده کند؟ خاطرنشان کرد:در این مورد باید بر اساس نظر پزشک معالجی که آزمایش را مشاهده کرده و تست انجام شده را تفسیر کرده، عمل کنید.

 

 

وی به سؤالی مبنی بر اینکه بیمار کرونایی سیر و پیاز را خام مصرف کند یا به صورت پخته؟ و مصرف زنجبیل و عسل و گرمی مفید است یا سردی؟ پاسخ داد: شاید بهتر باشد نظر متخصصین طب سنتی را جویا شوید تا با بهره گیری از نظر این متخصصان و مصرف مواد غذایی متناسب با دوران ابتلا بهتر بتوانید با این بیماری مقابله کنید.

 

 

دکتر اخواست درپاسخ به فردی که گفت پسر 5 ساله ام روز گذشته عطسه می کرد و امروز سرفه کردن به آن اضافه شده آیا می تواند از نشانه های کرونا باشد؟ گفت: این علائم می تواند بیشتر مطرح کننده حساسیت و آلرژی باشد اگر دچار  علائم دیگری مانند تب و لرز، تنگی نفس و سردرد و ... شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پدر 76 ساله وی 13 روز است به بیماری کرونا مبتلا شده امّا معده درد است و با مصرف مایعات حالت تهوع پیدا می کند؛ بیان کرد: دردهای ناحیه معده به ویژه در افراد مسن می تواند ناشی از بیماری های قلبی در درصدی از موارد باشد امّا بیشترین علّت، ناشی از مسائل گوارشی است که توصیه می شود به پزشک مراجعه و با مشورت او داروهای متناسب را دریافت کنند.

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا درپاسخ به فردی که پرسید تا چند روز علائم کرونا تشدید می شوند؟ گفت: کرونا طیف علائم متعدد و متنوعی دارد که می تواند از موارد بدون علائم تا علائم شدید باشد و اینکه تا چند روز می تواند علائم آن تشدید یابد نمی توان نظر خاصی داد.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطب در خانه رعایت پروتکل های بهداشتی بهبودیافتگان کرونا بهبودیافتگان بیماری کرونا مبتلا پاسخ به شخصی استفاده از ماسک پزشک مراجعه نکات بهداشتی آیا امکان تنگی نفس ا رعایت چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟