Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در این برنامه مقام دوم جشنواره به خانم مهرناز بهرامی هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی اهدا شد همچنین جایزه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن هم به یک هنرمند ژاپنی تعلق گرفت.

خانم بهرامی هنرمند زاهدانی که اثر" صلح از درون" را ارائه کرده بود در پیامی تصویری ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و همچنین رایزنی فرهنگی برای پیگیری و هماهنگی در این زمینه، به سوابق تاریخی و فرهنگی یک هزار و ۳۰۰ ساله دو کشور اشاره کرد و گفت: "خوشحالم که اثر من یعنی "صلح درون" که آرزوی همگان به صلح و دوستی در جهان است مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دو کشور بزرگ ایران و ژاپن بیش از هزار و ۳۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی دارند و برای یکدیگر احترام قائل هستند و امیدوارم من هم نقشی هر چند اندک در این زمینه ایفا کرده باشم.

در این جشنواره همچنین رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن یک اثر هنرمند ناتوان ژاپنی با عنوان "پیوند آرزوها" را انتخاب و صنایع دستی ایرانی و مجموعه مجلات و کتب چاپ رایزنی به زبان ژاپنی به وی اهداء کرد.

در ادامه برنامه نیز سه اثر از دیگر هنرمندان ناتوان ایرانی توانستند جوایز داوران را به خود اختصاص دهند و از آنان هم تجلیل شد.

در این دوره و همچون دوره های قبلی، رایزنی فرهنگی نیز همکاری نزدیکی را با مسئولان جشنواره در ژاپن به عمل آورد و ضمن اطلاع رسانی گسترده در داخل کشور و برقراری ارتباطات برای حضور پررنگ هنرمندان ایرانی با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی  امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان ناتوان ایرانی (مجموعا ۴۰۰ اثر از ۳۳ کشور در این جشنواره شرکت داشته اند) حضور یافتند که بالاترین تعداد مشارکت را به خود اختصاص داده و علاوه بر انتخاب نفر برگزیده، ۲۶ اثر ایرانی دیگر نیز در بخش های مختلف انتخاب و جوایزی را دریافت کردند که در کتاب این دوره به چاپ خواهد رسید.

آثار پذیرفته در این دوره شامل مدادهای رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ ‌نقش چوبی (آجرک)، خوشنویسی و تصویر گل دوزی (با دست) است.

در سال ۲۰۱۸ نیز که این جشنواره با موضوع " جشن و جشنواره" برگزار شده بود، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن بیش از ۲۵۰ اثر را به آن جشنواره ارائه کرد که در نهایت ۶ اثر ایرانی در بخش نهایی انتخاب و جوایزی را دریافت کردند و ۵۰ اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در میان ۴۱ کشور شرکت کننده، بالاترین حضور به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته بود.

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ژاپن ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ژاپن ایران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ژاپن ایران اخبار کنکور رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد