Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شمارش بخش دیگر از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آریزونا، حکایت از ادامه روند کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در این ایالت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، با شمارش بخش دیگری از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آریزونا، برتری جو بایدن بر ترامپ به کمتر از 40 هزار رأی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس، میزان آرای شمارش شده را 90 درصد کل آرا اعلام کرده است.
ایالت آریزونا 11 رأی الکترال دارد و برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله آسوشیتد پرس و فاکس‌نیوز قبلاً جو بایدن را پیروز انتخابات در این ایالت معرفی کرده‌اند؛ این در حالی است که ترامپ و ستاد انتخاباتی وی همچنان معتقدند شانس زیادی برای پیروزی در آریزونا دارند.

آخرین نتایج آراء الکترال:
جو بایدن : 264 الکترال؛ فقط 6 رای نیاز دارند. دونالد ترامپ: 214 الکترال؛ 56 رای نیاز دارند.
هر نامزد 270 الکترال را از آن خود کند، پیروز انتخابات است.  
 
آخرین نتایج آراء مردمی:
بایدن تاکنون 74 میلیون و 708 هزار و 621 رأی مردمی به دست آورده که معادل 50.6 درصد آراء است
ترامپ  تاکنون 70 میلیون و 490 هزار و 590 رأی مردمی به دست آورده که معادل 47.7 درصد آراء است.
 
آخرین آمار شمارش آرا در چهار ایالت کلیدی:
 ایالت جورجیا: 99 درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن با 4124 رای بیشتر، پیشتاز است.
ایالت نوادا: 87 درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با 6 رای الکترال با 22657 رای بیشتر، پیش است.
ایالت پنسیلوانیا: 98 درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با 20 رای الکترال با 16825 رای، جلو افتاده است.
ایالت کارولینای شمالی: 99 درصد آرا شمارش شده‌اند. ترامپ با 76587 رای بیشتر، پیشتاز است.

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا
شهردار فیلادلفیا گفت اتهامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواهان درباره تخلفات انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا ادعایی بی اساس است.
تاکنون 98 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا شمارش شده است. جو بایدن نامزد حزب دموکرات 3 میلیون و 319 هزار و 987 رای به دست آورده (با 16825 رای بیشتر، پیشتاز است) و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه 3 میلیون و 303 هزار و 162 رای کسب کرده است. این ایالت با 20 رای الکترال کالج دارد.

دستور قاضی دادگاه عالی برای جدا کردن برخی آراء
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ساموئل آلیتو، قاضی دادگاه عالی آمریکا، به شورا‌های ایالتی در پنسیلوانیا دستور داد، آرایی را که پس از روز انتخابات دریافت کردند از آرای دیگر جدا کنند.
«ساموئل آلیتو» قاضی دادگاه عالی آمریکا به اعضای شورای شهرهای ایالت پنسیلوانیا دستور داد تا آرای دریافتی رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری بعد از روز انتخابات را از یکدیگر تفکیک کنند.
قاضی دادگاه عالی آمریکا گفت: آرایی که بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری دریافت و شمارش شده است، باید جداگانه شمارش شود.
قاضی آمریکایی همچنین به مسئولان ذی‌ربط ایالت پنسیلوانیا دستور داد تا از برگه‎های رأی‌گیری که پس از ساعت 20 به وقت محلی روز انتخابات پُست شده است، جدا نگهداری شود.
در حالی که رسانه‌های آمریکایی خود را برای اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات آماده می‌کنند، ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای تأکید کرد که انتخابات هنوز به پایان نرسیده و اعلام پیروزی بایدن مبتنی بر فروض نادرست است.
پیش از این، ستاد انتخاباتی ترامپ در این بیانیه عنوان کرد: «انتخابات به پایان نرسیده است. این ادعای نادرست که بایدن پیروز انتخابات شده است، مبتنی بر نتایج 4 ایالتی است که فاصله زیادی با نتیجه نهایی دارند. در جورجیا بازشماری آرا در پیش است. در پنسیلوانیا تخلفات زیادی رخ داده است. در نوادا افراد زیادی به‌طور غیرقانونی رأی داده‌اند و در آریزونا هم برخلاف ادعای غیرمسئولانه و نادرست آسوشیتد پرس و فاکس نیوز، رئیس‌جمهور ترامپ در مسیر پیروزی قرار دارد.»
 
جشن و پایکوبی هواداران بایدن در فیلادلفیا
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنکار خود اعلام کرد، هواداران جو بایدن نامزد حزب دموکرات با تداوم سبقت او در کسب میزان آراء ایالت پنسیلوانیا و افزایش فاصله اش با دونالد ترامپ، جشن و پایکوبی بزرگی را در فیلادلفیا مرکز این ایالت آغاز کرده اند.
 
شهردار فیلادلفیا: اتهامات ترامپ درباره تخلف انتخاباتی، بی اساس است
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، جیم کنی شهردار فیلادلفیا مرکز ایالت پنسیلوانیا در سخنانی در جمع خبرنگاران درباره شمارش آراء در انتخابات آمریکا گفت: شمارش آراء همچنان ادامه خواهد داشت. همه آرای معتبر اعم از آرای پستی، آرای غیابی و آرای موقت (در نظام انتخاباتی آمریکا به آرایی اطلاق می‌شود که درباره صلاحیت رای دهنده پرسش‌هایی مطرح است و تا وقتی این مسائل حل نشود این آراء در شمارش لحاظ نمی‌شود) شمارش خواهند شد.
وی افزود: در نتیجه، با اینکه برخی از افراد از جمله رئیس جمهور (ترامپ)، همچنان ادعا‌های بی اساسی مبنی بر تقلب را از دهان خود خارج می‌کنند، بررسی‌های تیم‌های نظارت هیچ سرسوزنی از شواهد مبنی بر تخلف را پیدا نکرده اند. آنچه ما در فیلادلفیا شاهد آن هستیم صرفا و صرفا دموکراسی است.
 
کارشناس آمریکایی: وضعیت آرای نامشخص پنسیلوانیا، پیش بینی نتیجه را سخت کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دیوید چالیان مدیر میز سیاسی شبکه در تحلیل نتایج انتخابات آمریکا گفت: بسیاری از چشم‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالت پنسیلوانیا دوخته شده است. این ایالت بیست رای الکترال دارد و باتوجه به تعدادی آرای الکترال که بایدن تا حالا به دست آورده است، آرای این ایالت برای مشخص شدن نتیجه انتخابات امسال تعیین کننده شده است.
وی افزود: در این ایالت شاهد، افزایش فاصله و برتری بایدن بر ترامپ هستیم. در حال حاضر اختلاف بایدن با ترامپ در این ایالت، نه هزار و بیست و هفت رای است. درباره نتیجه این ایالت هیچ پیشبینی انجام نمی‌شود. یکی از علل مطرح همین وضعیت است. تصمیم گیران پشت پرده به اختلاف رای نه هزار و بیست و هفت رای نگاه می‌کنند. فعلا فقط همین مسئله تکلیفش روشن است، اما مسائل دیگر هنوز حل نشده اند. باید منتظر آرای تعیین تکلیف نشده بود. آن‌ها می‌خواهند ببینند این آراء از کجا می‌آید.
اگر آرای باقیمانده به شکل آرای پستی باشند داستان جالب می‌شود، زیرا در آرای پستی، جو بایدن برتر است و می‌توان نتیجه انتخابات را در این ایالت پیشبینی کرد. اما مسئله این است که آیا به اندازه کافی رای باقی مانده است که بتوان با شمارش آن‌ها گفت پیروز انتخابات در ایالت پنسیلوانیا چه کسی است و نامزد شماره دو در این انتخابات که فعلا دونالد ترامپ است، هیچ شانسی برای تبدیل شدن به نامزد برتر درصورت وصول همه آراء ندارد.
وقتی به این سطح اطمینان خاطر و چنین حد آستانه‌ای برسیم که ببینیم نامزد شماره دو نمی‌تواند بر نامزد شماره یک، برتری پیدا کند که در حال حاضر جلوتر است و فعلا جو بایدن چنین شخصی است، می‌توان پیشبینی انجام داد. اما تا آن زمان باید منتظر اطلاعات بیشتر درباره آرای باقیمانده و تعیین تکلیف نشده بود تا بتوان به آن سطح از اطمینان خاطر برای اظهارنظر درباره نتیجه انتخابات این ایالت رسید.
 
توئیت وکیل ترامپ: 21 هزار نفر از رای دهندگان پنسیلوانیا، افرادی هستند که فوت شدند
رودی جولیانی، وکیل ترامپ در صفحه خود در توئیتر نوشت: 21 هزار فرد مرده از جمله رای دهندگان در پنسیلوانیا هستند. 9212 نفر از رای دهندگان دست کم پنج سال پیش، 1990 نفر دست کم ده سال پیش و 197 نفر از رای دهندگان، دست کم بیست سال پیش فوت شدند.
آخرین آمار شمارش آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا و حواشی آن
 
تجمع هواداران ترامپ و بایدن در برابر مرکز شمارش آرای شهر فیلادلفیا
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد: هواداران جو باید و دونالد ترامپ در کنار تدابیر امنیتی شدید و استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی، در برابر مرکز شمارش آراء در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا تجمع کردند.

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت کلیدی جورجیا
یکی از مسئولان نظارت بر برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا، از بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت خبر داد.
تاکنون 99 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا شمارش شده است. جو بایدن نامزد حزب دموکرات 2 میلیون و 455 هزار و 856 رای به دست آورده (با 4124 رای بیشتر، پیشتاز است) و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه 2 میلیون و 451 هزار و 732 رای کسب کرده است.
 
مقام مسئول در ایالت جورجیا: همه آرای قانونی شمارش می‌شوند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مسئول دستگاه دیپلماسی ایالت جورجیا در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: رای دهندگان جورجیا شایسته شفافیت هستند. رای دهندگان در جورجیا شایسته آن هستند که نتایج صحیح و واقعی انتخابات را دریافت کنند. فعالان برگزاری انتخابات در سراسر این ایالت، با صداقت کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند همه آرای قانونی شمارش شوند و هیچ رای غیرقانونی شمارش نشود.
وی افزود: در حال حاضر، رقابت در ایالت جورجیا بسیار فشرده‌تر از آن است که بتوان نتیجه‌ای اعلام کرد. از مجموع بیش از پنج میلیون رای به صندوق ریخته شده، اختلاف با چند هزار رای است. تمرکز ما در حال حاضر این است که همه آرای قانونی شمرده شوند و به گونه‌ای درست، ضبط شوند.
همچنین؛ این مسئول نظارت بر برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا در ادامه، گفت: فاصله آراء در ایالت جورجیا بسیار کم است و باتوجه به این فاصله بسیار اندک، آرای انتخاباتی در (ایالت) جورجیا بازشماری خواهد شد. توجه به انتخابات، بی تردید فراتر از مرز‌های ایالت جورجیا است. در مقطع کنونی، نتیجه نهایی شمارش آراء در جورجیا، پیامد‌های عظیمی برای کل کشور به همراه خواهد داشت. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. فضای احساسی هم در همه طرف‌ها بسیار داغ است.

توئیت ترامپ: آرای مفقود شده ارتشی‌ها در جورجیا کجاست؟
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در صفحه خود در توئیتر نوشت: آرای مفقود شده ارتشی‌ها در جورجیا کجا هستند؟ جه بلایی سر آن‌ها آمده است؟
 
رئیس اکثریت جمهورخواهان سنا: تا الان در جورجیا اکثریت با ما نبود
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد، تا الان نتوانستیم اکثریت را در ایالت جورجیا کسب کنیم.
 

آخرین آمار شمارش آرا در ایالت کلیدی نوادا
جو گلوریا مسئول انتخاباتی ایالت نوادا گفت اعلام نتایج نهایی تا 12 نوامبر طول می کشد!
تاکنون 87 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نوادا شمارش شده است. جو بایدن نامزد حزب دموکرات 632 هزار و 558 رای به دست آورده (با 22657 رای بیشتر، پیشتاز است) و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه 609 هزار و 901 رای کسب کرده است.
مسئول شمارش آرای نوادا: اعلام نتایج نهایی تا 12 نوامبر طول می‌کشد!
جو گلوریا، مسئول انتخاباتی نوادا گفت اعلام نتایج نهایی تا 12 نوامبر طول می‌کشد!
 
ستاد ترامپ: ترامپ در نهایت پیروز خواهد شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ اعلام کرد خبر‌های شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ادعای نادرست و غیرمسئولانه است.
ستاد تبلیغاتی ترامپ اعلام کرد: هزاران رای غیرقانونی در ایالت نوادا شمارش شد. ترامپ در نهایت پیروز خواهد شد.
 
شش هزار رای ترامپ در میشیگان به اسم بایدن ثبت شده است
در ایالت میشیگان، مسئولان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری پذیرفته اند یکی از نرم افزار‌ها مشکل داشته و شش هزار رای به نام دونالد ترامپ نوشته شده، اما به اسم جو بایدن ثبت شده است.

طرفداران ترامپ هشتگ «دزدی آرا متوقف کنید» ایجاد کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه این کشور، هشتگ «دزدی آرا را متوقف کنید» را در فیسبوک کلید زدند. در این هشتگ از ساکنان ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و نوادا، که کار شمارش آرا در آن‌ها هنوز خاتمه نیافته است، خواسته شده بود که تظاهرات کنند.
این هشتگ تنها 48 ساعت دوام آورد و فیسبوک آن را فیلتر کرد. فیسبوک تصریح کرد: «این گروه بر اساس مشروعیت زدایی از روند انتخابات شکل گرفته بود و ما شاهد آن بودیم که برخی از اعضای این گروه پیام‌هایی را در ترویج خشونت نشر می‌دادند.»‌ گروه‌های طرفدار ترامپ، این اقدام فیسبوک را سانسور توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جو بایدن نامزد حزب دموکرات ایالت پنسیلوانیا دونالد ترامپ نامزد تلویزیونی الجزیره نامزد حزب جمهوری قاضی دادگاه عالی ایالت جورجیا پیروز انتخابات شبکه تلویزیونی دونالد ترامپ شمارش شده روز انتخابات دست آورده رای دهندگان ایالت نوادا رای الکترال حال حاضر رئیس جمهور شمارش آراء رای بیشتر همه آرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران