Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:45:49 GMT

تمدید محدودیت‌های کرونایی تا فوت روزانه ۹ نفر در قم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۵۶۵۰

تمدید محدودیت‌های کرونایی تا فوت روزانه ۹ نفر در قم

۸۰ درصد تسهیلات کرونایی اشتغال قم پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به برخی اقدام‌های صورت گرفته برای رفع آسیب‌های وارده به حوزه کسب‌وکار استان به دلیل شیوع کرونا گفت: ۸۰ درصد تسهیلات کرونایی بخش اشتغال استان به متقاضیان پرداخت شده است.

مصطفی کاویانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: سهم قم از تسهیلات کرونایی ۳۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد که تا به حال کل مبلغ تقاضا شده برای استفاده از این تسهیلات ۹۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان از این مبلغ به بانک‌های عامل معرفی شده است افزود: از این مبلغ ۶۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان برابر با ۸۰ درصد پرونده‌های موجود مورد پذیرش بانک‌ها قرار گرفته و پرداخت شده است.

وی همچنین تصریح کرد: متاسفانه متقاضیان استفاده از این تسهیلات تنها ۳۱ درصد بودند که امیدواریم تا پایان آبان ماه آن را به صد درصد ارتقا دهیم.

برخورد با دستگاه‌های اجرایی ناقض دستورالعمل کرونایی در قم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم گفت: نظارت‌ها و برخورد جدی با دستگاه‌های اجرایی ناقض دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا در این استان تشدید خواهد شد.

محمدرضا گروسی طی ابلاغ بخشنامه‌ای سه بندی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موضوع ضرورت اجرای دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا و مصوبه‌های ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: به استناد بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ پنجم شهریورماه ۹۹ سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص اعمال مجازات تخلف‌های ناشی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به این‌که مسوولیت مستقیم اجرای موارد ذکر شده در این بخشنامه با مدیر دستگاه اجرایی می‌باشد لذا در صورت مشاهده تخلف در نوبت اول گزارش آن توسط دانشگاه علوم پزشکی به مدیر دستگاه اعلام و رونوشتی از آن به استانداری ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تکرار تخلف، عدم تمکین یا مشاهده موارد جدید توسط دانشگاه علوم پزشکی به استانداری اعلام می‌شود و پس از تذکر کتبی به مدیر دستگاه توسط استانداری رونوشتی از آن در اختیار ستاد مرکزی دستگاه اجرایی وزارتخانه و یا سازمان قرار خواهد گرفت.

محدودیت‌های کرونایی قم تداوم می‌یابد

استاندار قم از ادامه محدودیت‌های کرونایی قم در هفته آینده خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی در این استان همچنان ممنوع است.

بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، با اشاره به تداوم محدودیت‌های کرونایی در قم، اظهار کرد: ادای نمازهای یومیه صحن‌های روباز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مجاز است.

وی با انتقاد از وضعیت تجمع در مطب‌های درمانی، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم باید چاره‌ای برای وضعیت شلوغی در مطب‌ها بیندیشد؛ برخی از پزشکان برای به رخ کشیدن مهارت و حجم مراجعه مردم به آن‌ها، عادت کرده‌اند که بیماران را در پشت مطب‌های خود منتظر نگه‌دارند.

وی همچنین با اشاره به آغاز امتحانات مستمر مدارس قم در۲۴ آبان، گفت: اولویت قم در این زمینه همچنان آموزش‌های غیرحضوری است و برگزاری حضوری این آزمون نیازمند نظر مساعد ستاد ملی مبارزه با کروناست.

وضعیت شکننده کرونا در قم؛ فوت متوسط روزانه ۹ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: طی روزهای گذشته به‌صورت متوسط روزانه ۹ نفر به دلیل کرونا در قم جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته محمدرضا قدیر، بالا بودن میزان تردد در قم یکی از عوامل مهم در سرایت ویروس کووید ۱۹ است.

وی اظهار داشت: قم تنها استانی است که باوجود صعودی بودن میزان کرونا در کشور، وضعیت این ویروس در آن کنترل‌شده است و از نظر بروز و فوتی‌های کرونایی در رتبه شانزدهم کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل سرایت ویروس در مکان‌های مسقف نحوه تهویه هوا است و اکثر سیستم‌های تهویه‌ای ادارات قم نیز از نوع مکنده می‌باشد که بسیار آسیب‌پذیر است.

قدیر اظهار کرد: وضعیت کرونایی قم کاملا شکننده است و در صورت کوچک‌ترین کم‌توجهی و ساده‌انگاری بار دیگر با انبوهی از بیماران و فوتی‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

مثبت بودن ۶۲ درصدی نمونه‌های کرونا در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: قم از نظر بروز و تعداد قطعی افراد مبتلا به کرونا وضعیت متوسطی در کشور دارد.

سیامک محبی اضافه کرد: ۵۰ درصد از نمونه‌های گرفته ‌شده در قم در مراکز سرپایی انجام می‌گیرد که به‌صورت متوسط ۶۲ درصد از نمونه‌ها مثبت می‌شود.

وی گفت: از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی اصناف و اقشار مختلف مردم گلایه‌مندیم.

وی اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح زندان‌های قم مانند بسیاری از اصناف دیگر طی یک هفته گذشته کاهش‌یافته است.

محبی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی قم گزارش عملکرد خود در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه نمی‌دهند.

ممنوعیت برگزاری جلسات غیرضرور در قم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تا جایی که ممکن است از برگزاری هرگونه جلسه غیرضروری خودداری کنند.

به باور بیژن سلیمان‌پور، عادی انگاری و ساده پنداری کرونا فقط مختص یک استان نیست و همین مساله در تمام استان‌ها مشکلات زیادی در مسیر مبارزه با کرونا به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: باید سهم هر صنف و محل تجمع در میزان ابتلا به کرونا به‌صورت دقیق مشخص شود.

وی گفت: باید اماکنی که در آن‌ها میزان ابتلا و سرایت زیاد است بدون تعارف به مردم گفته شود.

۳۲۰۰ دستگاه خودرو با پلاک‌های غیربومی به مبدا عودت داده‌ شده‌اند

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی قم نیز در این جلسه، گفت: طی ۳۶ ساعت اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دستگاه خودرو با پلاک‌های مجاز وارد شهر قم شده است.

سرهنگ سید مجتبی اشرفی گفت: همچنین طی این مدت ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو با پلاک‌های غیربومی به مبدا عودت داده‌شده‌اند.

وی یادآور شد: از آغاز اجرای این طرح ۳۰ خودرو اعمال قانون ۵۰۰ هزارتومانی شده است.

وی گفت: یکی از چالش‌های این طرح عبور و مرور شهروندان قمی است که محل کار آن‌ها در تهران است.

کاهش ۳۸ درصدی تردد در محورهای قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا ۳۶ ساعت بعد از آن در مجموع ۱۴۰ هزار مورد تردد به شهر قم انجام ‌گرفته که نسبت به هفته قبل ۲۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش‌یافته است.

محمدحسن کلهری اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۴۵ هزار مورد تردد به استان قم انجام‌گرفته که نسبت به هفته گذشته ۲۳ و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کمتر شده است.

به گفته وی، میزان تردد در محورهای اصلی برون‌شهری از ابتدای اجرای این طرح درمجموع تا ۶۰ درصد کاهش‌یافته است.

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز در ادامه گفت: طولانی شدن روند آموزش‌های مجازی مشکلات زیادی در افت تحصیلی دانش آموزان به وجود آورده است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام ادامه داد: امتحانات مستمر آموزش‌وپرورش قم طی یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود و از مسئولان استان درخواست داریم تدابیر لازم را برای برگزاری حضوری این امتحانات در ۲۴ آبان ماه اتخاذ کنند.

جلسات غیر ضرور در ادارات قم باید ممنوع شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان این‌که عادی انگاری کرونا در قم به شدت آزاردهنده است، گفت: جلسات غیر ضرور در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید از روز دوازدهم آبان ماه ممنوع شود.

بیژن سلیمان‌پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم، افزود: برگزاری هرگونه تجمع، همایش و جلسات بیشتر از ۱۵ نفر در قم مانند استان تهران باید ممنوع و جلسات اداری هم تا حد امکان به‌صورت مجازی برگزار شود یا به تعویق بیفتد.

وی با انتقاد از ادامه ساده‌پنداری کرونا، گفت: وضعیت بیمارستان‌های قم به‌گونه‌ای است که مرگ فقط یک ‌قدم تا پایان زندگی افراد بی‌توجه فاصله دارد.

وی اضافه کرد: قدرت سرایت و کشندگی این ویروس بسیار پیچیده است و فرقی هم بین افراد ثروتمند و مستضعف در بین فوتی‌ها وجود ندارد.

تعداد افراد فوتی در قم رو به کاهش است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: طی ۱۰ روز گذشته آمار بستری بیماران کرونایی در قم ثابت بوده و تعداد افراد فوتی هم رو به کاهش است.

سید هاشم صدر گفت: آمار فوتی در ایران نسبت به میانگین جهانی همچنان بالاتر است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن آمار فوتی در جهان، رسیدگی و توجه بیشتر آن‌ها به سالمندان و بیماران زمینه‌ای است.

وی گفت: مراجعه دیرهنگام این قبیل افراد به بیمارستان یکی دیگر از دلایل بالا بودن میزان مرگ‌ومیر سالمندان و بیماران زمینه‌ای است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی قم محدودیت های کرونایی دستگاه های اجرایی اجرای این طرح میلیون تومان ویروس کرونا کرونا در قم قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد

محمد محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ دستگاه ثبت تخلفات در جاده‌های استان فعال است، افزود: چهار سامانه دیگر تا پایان فصل بهار در سطح جاده های استان نصب می شود.

وی با بیان اینکه نصب چهار سامانه دیگر در جاده های استان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: با تحقق این موضوع، تعداد دستگاه های ثبت تخلفات در جاده های استان تا پایان امسال به ۴۱ دستگاه خواهد رسید که سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی دارد.

این مسوول در ادامه به آمار تردد خودروها در جاده های استان طی فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت:در این مدت در مجموع تردد حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد افزایش داشته است.

محمدی افزود: بیشترین ترافیک در این مدت در آزادراه زنجان به قزوین (باند جنوبی) با تردد حدود ۹۰۲ هزار و ۱۸۳ وسلیه نقلیه با نرخ متوسط یک هزار و ۲۱۴ تردد در ساعت ثبت شده که حدود ۳۵ درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.

به گفته وی، ۱۵ درصد از کل ترددها، مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز در محور سرچم- اردبیل و آزاد راه تبریز - زنجان بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های زنجان -قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان- ابهر، زنجان - میانه و سرچم - اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در محورهای آزادراه زنجان- قزوین، ابهر - زنجان، زنجان- ابهر، بیجار- زنجان و دندی- زنجان ۴۰ هزار و ۹۵۴ تخلف سرعت غیر مجاز و ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: این میزان حدود سه درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشان دهنده سهم قالب توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است .

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال