Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:44:57 GMT

۵ علامت رایج ابتلا به کرونا در کودکان+اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۵۸۳۱

۵ علامت رایج ابتلا به کرونا در کودکان+اینفوگرافیک

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به دلیل توانایی کودکان در انتقال آسان کووید ۱۹ به دیگران، باید نسبت به این موضوع حساس بود. دانشمندان می‌گویند علائم ابتلا به کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. همچنین شواهد نشان می‌دهد در بسیاری از موارد والدین نسبت به شناسایی صحیح علائم ناتوان هستند و علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر نسبت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، دانشمندان به تازگی اقدام به اعلام علائم رایج ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان کرده اند.

به گفته دانشمندان بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند. با این حال، تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است از میان کودکان مبتلا به کرونا که علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند، ۵۵ درصد از بی حالی و ضعف رنج می‌برند. همچنین ۵۳ درصد این کودکان از سردرد شکایت داشته اند و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز علائم تب را نشان می‌دهند. گلو درد با ۳۸ درصد، بی اشتهایی (که منجر به بی میلی از خوردن وعده‌های غذایی می‌شود) ۳۵ درصد، مشکلات مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و ... با ۱۵ درصد، و اسهال با ۱۳ درصد از جمله شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان مبتلا بوده است.

تیم اسپکتور، استاد همه گیرشناسی دانشگاه لندن در این باره گفت: پس از بررسی کودکان زیر ۱۸ سال که به ویروس کرونا آلوده شده بودند پی بردیم که علائم رایج کرونا در این قشر شامل سردرد، خستگی، تب، درد گلو و از دست دادن اشتها است. این ۵ علامت رایج در میان کودکان با ۵ علامت رایج در میان بزرگسالان که شامل سرفه، مشکلات تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی است، متفاوت است و تنها هر دو قشر در تب مشترک هستند.

او افزود: البته خارش پوست نیز یکی از علائمی است که به صورت گسترده در کودکان دیده می‌شود. خارش پوستی در کودکان می‌تواند پیش از علائم دیگر و یا پس از علائم دیگر خود را نشان دهد. از آنجا که کودکان ممکن است از گفتگو با والدین درباره علائم خود پرهیز کنند، خارش پوستی بهترین پیام را می‌تواند به آن‌ها درباره خطر ابتلای کودک به کرونا بدهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کودکان ویروس والدین علائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید