Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اردک سرسبز و خوتکا به عنوان پیش قراولان پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی وارد سد‌ها و بند‌های خاکی زنجان شدند. 

او افزود: زیستگاه‌های آبی استان زنجان همه ساله در آستانه فصل زمستان، پذیرای چندین گونه از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی شامل اردک سرسبز و نوک پهن، باکلان، قره غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید، کاکایی خزری، لک لک سفید، انواع حواصیل، گاوچرانک، خوتکا، بوتیمار، درنا ، اگرت و چنگر معمولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رستمی ادامه داد: این پرندگان مهاجر در سدها، بند‌ها و آبگیر‌های استان زنجان ازجمله سد‌های فیله خاصه، گلابر، تهم، خندقلو، قره تپه و رودخانه قزل اوزن اطراق کرده اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست زنجان در ادامه گفت: مهاجرت پرندگان به زنجان در سایه پایش مدام مناطق، وجود امنیت زیستی و شرایط آب و هوایی مناسب صورت می‌گیرد.

او افزود: در سرشماری سال گذشته ۶ هزار و ۸۵۲ قطعه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در ۸ سایت پرنده نگاری زنجان سرشماری شد.   انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرندگان مهاجر حفاظت محیط زیست پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف است، گفت: از فردا تا روز شنبه هفته آینده آسمان استان به طور عمده ابری خواهد شد و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، افزود: در این مدت احتمال رگبار‌های پراکنده باران به خصوص در ارتفاعات مناطق غربی و جنوب غربی استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: روز جمعه با تقویت سامانه بارشی اغلب مناطق استان بارش باران را تجربه خواهند کرد و روز شنبه نیز فعالیت این سامانه به طور ضعیف‌تر ادامه خواهد داشت.

قدیمی با بیان اینکه امروز هوای نسبتا گرمی در استان مستقر است، گفت: از فردا با رشد ابر‌ها دما کاهش نسبی می‌یابد و روز‌های خنک‌تری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با یک درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۱ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸، خرمدره هشت و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند