Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ فروش هواپیماهای بدون سرنشین (درون) 2.9 میلیارد دلاری به امارات را پیش می‌برد.

وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره از برنامه‌اش برای فروش پهپاد مسلح  MQ-9B به امارات متحده عربی خبر داد. این دو کشور  بر سر خرید هواپیماهای بدون سرنشین قرارداردی به ارزش 2.9 میلیارد دلار امضا می‌کنند.

یک پهپاد بدون سرنشین "MQ-9 ریپر" نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی "اماری" در استونی- 1 ژوئن 2020.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوابردهای بدون سرنشین ایالات متحده برای پشتیبانی از ماموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات ناتو در بالتیک در استونی مستقر شدند/ رویترز- عکس آرشیوی

 این اقدام وزارت خارجه آمریکا در پی اعلام هفته گذشته آمریکا برای فروش احتمالی جنگنده‌های F-35 به یک کشور خاورمیانه‌ای صورت گرفت.

این نخستین صادرات پهپادهای جنگی  آمریکا پس از بازخوانی و بازتفسیر توافق‌نامه تسلیحاتی دوران جنگ سرد بین 34 کشور امضا کننده است. این بازتعریف به پیمانکاران دفاعی آمریکا اجازه می‌دهد تا پهپادهای بیشتری را به متحدان خود بفروشند.

رویترز گزارش داده است که امارات متحده عربی از مدت‌ها قبل خواهان خرید هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بوده است. این کشور پس از تغییر سیاست صادراتی آمریکا در تابستان  امسال در اول صف مشتریان برای خرید این هواپیماهای بدون سرنشین ایستاد.

دولت آمریکا روز سه‌شنبه از تصمیم خود برای فروش 4 هواپیمای بدون سرنشین و بدون تجهیزات جنگی " MQ-9B SeaGuardian"  به تایوان خبر داد و ارزش معامله را 600 میلیون دلار خواند.

این اعلام غیر رسمی برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین مقدمه‌ای برای اعلام عمومی و رسمی وزارت خارجه به کنگره محسوب می‌شود.

کمیسیون امور خارجه سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان می‌توانند قبل از ارسال رسمی اعلامیه وزارت خارجه به بخش قانون‌گذاری، در روندی غیررسمی پیشنهاد دولت را بررسی کرده یا مانع  فروش سلاح شوند. اعضای این دو کمیته در سنا و مجلس نمایندگان پیشتر از نقش امارات در مرگ غیرنظامیان در جنگ داخلی یمن انتقاد کرده‌اند.

یکی از اعضای این کمیته‌ها گفت احتمالا وزارت امور خارجه برای اعلام رسمی به کنگره صبر خواهد کرد تا اعضای کنگره از ظرفیت‌های فروش پهپادها مطلع شوند. کنگره آمریکا پس از دریافت رسمی هر اعلام حدود 30 روز برای اعتراض به فروش فرصت خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ایالت متحده گفت: به عنوان یک سیاست، ایالات متحده بدون اطلاع کامل به کنگره در مورد فروش و نقل و انتقال چنین توافقاتی اظهار نظرنکرده و آن را تائید نمی‌کند.

هواپیماهای بدون سرنشین و مسلح MQ-9B به رادارهای دریایی مجهز خواهند شد و تحویل آنها به امارات تا 2024 زمان خواهد برد.

 

بیشتر بخوانید: درخواست رسمی قطر از آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا: چین و روسیه در صورت فروش تسلیحات به ایران تحریم می شوند سی.ان.ان: آمریکا تجهیزات و نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه می فرستد لینک کوتاه: asriran.com/003AMO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ دولت هواپیمای بدون سرنشین دولت امارات هواپیماهای بدون سرنشین وزارت خارجه برای فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه