Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب و نیروهای ملی لبنان در واکنش به تحریم جبران باسیل از سوی ایالات متحده اعلام کردند،دولت آمریکا که در راس فساد است حق ندارد لبنانی‌ها را در رده فاسد و غیر فاسد طبقه‌بندی ‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، احزاب و نیرو‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان در نشستی تصمیم وزارت تروریسم و متجاوز آمریکا را در وارد کردن نام «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در لیست موسوم به تحریم‌های ایالات متحده محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حاضران در این نشست اعلام کردند، با توجه به اینکه این تصمیم ایالات متحده اندکی پس از تحریم «حسن خلیل» و «یوسف فنیانوس» دو وزیر سابق لبنانی گرفته شده، با هدف تحت فشار قرار دادن هم‌پیمانان مقاومت لبنان برای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آمریکا و خروج از اتحاد حزب‌الله و کنار گذاشتن حمایت رسمی و ملی از مقاومت است تا در نهایت منجر به تحمیل معادله سیاسی جدید در راستای منافع ابزارهای آمریکا در لبنان شود.

احزاب و نیروهای لبنانی تاکید کردندکه متهم کردن جبران باسیل به فساد اداری برای توجیه تحریم‌های آمریکا علیه وی یک اتهام سیاسی است که هیچ ارتباطی با فساد ندارد و میزان مداخله آشکار آمریکا در امور داخلی لبنان را نشان می‌دهد و همچنین یک اقدام شرورانه و ناامیدانه برای خدشه دار کردن اعتبار متحدان حزب‌الله و انتقام گرفتن از آنها به دلیل حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها است.

طرف‌های لبنانی در نشست مذکور خاطرنشان کردند که هدف از تحریم جبران باسیل انحراف افکار عمومی از فاسدان واقعی است که تحت حمایت ایالات متحده قرار دارند و از سال 1992 به بعد با سیاست‌های غلط، فساد سازمان یافته و سرقت اموال عمومی، لبنان را به این وضعیت کشانده‌اند. این طرف ها همان‌هایی هستند که امروز با جلوگیری از تحقیقات مالی جنایی از طریق نماینده خود «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان برای جلوگیری از بازگشت اموال غارت شده به کشور، به عنوان مانعی در برابر مبارزه با فساد قرار گرفته‌اند.

لبنان|یبانیه حزب الله در واکنش به تحریم جبران باسیل توسط آمریکالبنان|واکنش جبران باسیل به تحریم خود از سوی آمریکا

شرکت کنندگان در این جلسه تاکید کردند که دولت آمریکا حق ندارد لبنانی‌ها را در رده فاسد و غیر فاسد طبقه بندی کند؛ چرا که خودش در راس فساد در جهان قرار دارد و از همه دولت‌های فاسد در دنیا و خاورمیانه حمایت می کند و اکنون نیز با متهم کردن رهبران خود به تقلب و دروغ در انتخابات، کشورش را ابزار خنده جهانیان کرده است.

شخصیت‌ها و نیروهای لبنانی در ادامه موضع قاطع جبران باسیل در پاسخ به اقدام آمریکا در تحریم وی را ستوده و بر تعهد مواضع به باسیل و عدم تسلیم شدن در برابر فشارها و تهدیدهای آمریکا اعلام کردند که این اقدام هرگز مانع از ادامه تعهد باسیل به سیاست‌های مستقل ملی و مقاومت در برابر فشارها و تهدیدهای آمریکا نخواهد شد.

حاضران در پایان این نشست از لبنانی‌ها خواستند تا سیاست تحریم و محاصره آمریکا را با تسریع در روند تشکیل دولت که منعکس‌کننده اراده خود لبنانی‌ها و منافع آنها باشد مقابله کنند.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه جبران باسیل وزیر خارجه سابق و رئیس جریان ملی آزاد(از مهمترین گروههای مسیحی همپیمان حزب الله) و داماد میشل عون، رئیس جمهور لبنان خبر داد.

جبران باسیل در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا گفت نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده‌ها مرا فریفته است.

حزب الله نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در تحریم جبران باسیل را محکوم و اعلام کرد که آمریکا باعث و بانی اصلی رشد تروریسم،افراطی گری،فساد و فاسدان در جهان است. واشنگتن از تمام حکومت های دیکتاتور در جهان حمایت و به همه اشکال از آن ها پشتیبانی (مالی،تسلیحاتی و سیاسی و..) می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا لبنان اخبار آمریکا لبنان تحریم جبران باسیل ایالات متحده لبنانی ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!

به گزارش صدای ایران از ایلنا،کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار ایلام در تماس با خبرنگار ایلنا، از خلف وعده‌های مدیران پتروشیمی انتقاد کردند.

یکی از این کارگران گفت: قرار بود برج ۱۱ سال قبل طرح طبقه‌بندی اجرا شود بعد گفتند از ابتدای سال جدید این کار صورت می‌گیرد الان در میانه اردیبهشت هستیم و خبری از طبقه‌بندی نیست.

به گفته این کارگر، مشخص نیست چه زمانی قرار است طرح طبقه‌بندی برای حدود ۶۰۰ کارگر پیمانکاری این پتروشیمی اجرایی شود.

کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار در عین حال از حذف برخی آیتم‌های مزدی در فیش حقوقی خبر دادند؛ به گفته آنها، مولفه‌هایی مانند بدی آب و هوا و سختی کار از فیش حقوقی پیمانکاری‌ها حذف شده است.

یکی از این کارگران در مورد فیش حقوقی خود گفت: ما پیمانکاری‌ها با در نظر گرفتن سنوات و اضافه کار به زحمت ۱۸ میلیون تومان می‌گیریم، اما کارگرانی که با خود شرکت قرارداد دارند حقوق ماهانه‌شان ۳۰ میلیون تومان است.

سال گذشته چند خودکشی در پتروشیمی چوار ایلام خبرساز شد؛ پس از آن، مدیران این واحد قول دادند که وضعیت حقوق و مزایای کارگران بهبود می‌یابد، اما با گذشت چند ماه حتی طرح طبقه‌بندی هم اجرا نشده است.


دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • لبه تیغ
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!