Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:34:17 GMT

بازی فکری دانش‌آموز بجنوردی ثبت اختراع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۶۷۰۴

بازی فکری دانش‌آموز بجنوردی ثبت اختراع شد

افسانه وصال روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محمدحسین کلاته دانش آموز کلاس پنجم، بازی فکری را در سه نسخه طراحی و اختراع کرده است که این اختراع در سطح ملی به ثبت رسیده است.

وی گفت: پیگیر هستیم تا برای تولید انبوه این بازی، مجوز لازم دریافت کنیم و در این زمینه اقدام شود. 

پدر این دانش آموز هم گفت: محمدحسین، بازی فکری با عنوان « ماجراجویی در جهان» را به نام خود ثبت کرده است، این بازی توسط وی طراحی شده و مشابه آن در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امین کلاته اظهار داشت: این بازی فکری با یک تاس و چند کارت انجام می شود، به هر کشور بر اساس شاخص هایی چون جمعیت، وسعت و اقتصاد، ارزشی تعیین شده است و بازیکن با انداختن تاس و کسب امتیاز، نسبت به خرید کشور اقدام می‌کند.  

بر اساس این گزارش، ۶۸ هزار دانش آموز در ۵۰۵ مدرسه شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی دانش آموزان بجنورد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی دانش آموزان اخبار کنکور بازی فکری دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو

یک محقق ایرانی در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

اسماء وردیان؛ محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

ساخت نخستین محصول آلوپلاستیک استخوانی با فناوری نانو در دنیا

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب‎‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند،‌ جا می‌ماند
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور