Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، خس‌خس سرفه‌هایش میهمان شب و روزش هست، سرفه‌هایی که لحظه‌ای میزبانش را تنها نگذاشتند، ریه‌های مجروحی که زخم کهنه ناشی از گازهای شیمیایی اهدایی اروپا به دشمن بعثی تنفس کشیدن را برایش سخت کرده است.

زخمی که نه‌تنها ریه‌ها بلکه چشمان استاد را نیز در حال حاضر دچار مشکل کرده است و ماه گذشته مورد عمل جراحی سخت چشم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز عزیزی که وقتی با او سخن می‌گویی انگار در محضر شهیدی نشسته‌ای و دارد از دنیایی دیگر باادبیاتی دل‌نشین و شیدایی و عاشورایی سخن میراند.

از ادبیات منحصربه‌فردی که از او نویسنده‌ای چیره‌دست ، متبحر و حرفه‌ای ساخته  است و یا از مقالات بصیرتی و اشرافش در حوزه علوم قرآنی که مخاطبینش را ساعت‌ها میخکوب می‌کرد و از استماع سخنان شیرینش سیری نبود.

سال‌ها است که صاحب معجزه فتح قله‌ دل‌ها شده است، استاد برجسته‌ همه‌فن‌حریفی که در چندین حوزه صاحب‌نظر است، آن‌قدر خوب سخن می‌گوید و آن‌قدر سخن خوب می‌گوید که مستمعینش هیچ‌وقت خسته نمی‌شوند و از خصوصیت منحصربه‌فرد این جانباز شیمایی هشت سال دفاع مقدس این است که افراد با هر گرایش سیاسی بر آن صحه می‌گذارند، حقیقت‌گویی استاد است.

از خصوصیت منحصربه‌فرد این جانباز شیمایی هشت سال دفاع مقدس، این است که افراد با هر گرایش سیاسی بر آن صحه می‌گذارند، حقیقت‌گویی استاد است

وقتی منکری می‌بیند برایش مهم نیست منتسب به کدام جریان سیاسی است دست‌ به‌ قلم می‌شود و آن‌قدر متین و وزین می‌نویسد که همه نقدش را بادل و جان می‌پذیرند.

جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس لامرد از اروند تا لندن رفت اما هیچ‌گاه در اراده‌ی پولادینش خللی وارد نشد و در گفت وگو با روزنامه لندنی در حالی که بر روی تخت بیمارستان ولینگتن  از وضعیت جسمانی بسیار سخت حاصل از شیمیایی دشمن بعثی رنج می برد، اما محکم و استوار وبا صلابت تمام از امام و انقلاب اسلامی دفاع نمود.

استاد موسی هنرپیشه در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای متدین و بی‌بضاعت متولد شد. دوران ابتدایی را در دبستان دولتی لامرد به پایان رسانید. دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی خِرَد در لامرد گذرانید. در سال سوم راهنمایی و در اوج مبارزات ستم‌شاهی با راه‌اندازی کتابخانه سیگار به تبلیغ معارف اسلامی پرداخته و با نوشتن نشریه دیواری به مفاهیم اسلامی و انقلاب آن مدرسه کمک کرد.

دوران دبیرستان را در دبیرستان شهید دکتر بهشتی (شریعتی سابق) لامرد آغاز کرد و هم‌زمان با تحصیل به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شد. در جبهه کار آموزش احکام و معارف رزمندگان را در سنگرها به عهده داشت.

در سال ۱۳۶۱ وارد مرکز تربیت‌معلم شهید سید علی اندرزگو تهران شد. در سال ۱۳۶۳ با معدل ۳۰/۱۹ از آن مرکز در رشته دینی و عربی به‌عنوان فوق‌دیپلم فارغ‌التحصیل شد و در همین زمان هم یک‌بار به جبهه اعزام گردید.

در عملیات والفجر ۸ مجروح شیمیایی شد و برای معالجه به بیمارستان ولینگتن لندن انتقال یافت؛ آنجا نیز طی مصاحبه‌های مختلف با شبکه تلویزیونی و روزنامه‌ها از انقلاب اسلامی ایران و رهبر کبیر آن، حضرت امام خمینی (ره) دفاع کرد

از آن زمان در آموزش‌وپرورش لامرد به‌عنوان دبیر مشغول به فعالیت بودند. که در مهرماه ۱۳۹۶ بازنشسته شدند، ولی همچنان همکاری با آموزش‌وپرورش و دانشگاه تابناک را به‌عنوان مدرس در پرونده خوددارند.

در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ مجروح شیمیایی شده و برای معالجه به بیمارستان ولینگتن لندن در انگلیس انتقال یافت. آنجا نیز طی مصاحبه‌های مختلف با شبکه تلویزیونی و روزنامه‌ها از انقلاب اسلامی ایران و رهبر کبیر آن، حضرت امام خمینی (ره) دفاع کرد.

در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ لیسانس در رشته علوم تربیتی از دانشگاه شیراز گردید و در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ فوق‌لیسانس علوم قرآن و حدیث در دانشگاه آزاد اسلامی فسا شده و از آن زمان تاکنون در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی تابناک لامرد مشغول به تدریس است.

از سوابق دفاع مقدس استاد موسی هنرپیشه می توان به حضور حدود ۱۵ ماه در جبهه های حق علیه باطل با ۳۵ درصد جانبازی اشاره نمود.

استاد موسی هنرپیشه تاکنون ۱۹ کتاب در زمینه های دفاع مقدس و شهدا، اعمال و احکام اعتکاف، حجاب و عفاف از نگاه قرآن و روایات، پژوهشی پیرامون مشروبات الکلی و تأثیرات منفی آن، نگاهی به مراسم فاتحه‌خوانی شهرستان لامردِ، مجموعه نکته‌ها و لطیفه‌های متناسب با درس ریاضی و ارائه ده‌ها مقاله و تحقیق در حوزه‌های مختلف در همایش‌ها، مجالس و مراسمات عمومی و سخنران محافل دینی در موضوعات مختلف خصوصاً موضوعات مهدویت، اصلاح فرهنگ عمومی، فرهنگ شهید و شهادت، ایثارگری‌ها و ... اشاره نمود.

دریافت هشت تشویق‌نامه از وزیر آموزش‌وپرورش در موضوع آموزش و نیز دفاع مقدس،دو بار معلم نمونه استانی و شهرستانی،اهل‌قلم برگزیده استان فارس،اخذ لوح تشویق از کنگره سرداران و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس به خاطر نوشتن کتاب سبزپوشان سپیدرو بخشی از نشان جوایز این جانباز شیمایی هشت سال دفاع مقدس می باشد.

موسی هنرپیشه در گفت و گو کوتاه خود با خبرنگار فارس در لامرد، اظهار داشت: دفاع همچنان باقی است زیرا دفاع را پایانی نیست و بنی امیه صدامی رفته است، بنی عباس آمده، ابرقدرت روم در قالب آمریکا و انگلیس دست به دست هم داده اند تا به جای  توپخانه،  چاپخانه  فعال شود و دیگر جنگ از خاکریز ها به خانه ها کشیده شده و هر روز ممکن است جمعی به خاک ظلالت و گمراهی بیفتند.

ماهواره‌ها را روشن کرده تا یادواره‌ها خاموش گردد، شبهه درست می شود تا با شیوعش، عقیده شهید شود؛ این تک نیز پاتکی می خواهد و شبهه‌زدایی پاتک ما است

وی افزود: ماهواره ها را روشن کرده تا یادواره ها خاموش گردد، شبهه درست می شود تا با شیوعش، عقیده شهید شود. این تک نیز پاتکی می خواهد و شهبه زدایی پاتک ما است.

جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس گفت:دراین مبارزه باید علم را با سلاح تبلیغ به تمام نقاط هدف شلیک کنیم، همان گونه که با موشک های دور برد نقاط هدف را مورد اصابت قرار می دادیم.

هنرپیشه خاطرنشان کرد:باور کنیم که این شبیخون فرهنگی از آن هجوم نظامی سخت تر و البته این دفاع از آن مقدس تر و ثوابش بیشتر است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس لندن شهید جانباز لامرد شیمیایی نویسنده فارس اروند هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی‌ گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری و جوانان باید درس مقاومت و فداکاری را از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس فرابگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر سرتیپ ناصر آراسته‌ رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی‌ در بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع دانشجویان، ضمن تأکید بر قداست مناطق مرزی کشور که در دوران جنگ شاهد کشاکش‌های مختلف میان سربازان اسلام و مزدوران رژیم بعث عراق بوده‌اند، اظهار داشت: مناطق مرزی غرب کشور که عرصه‌ نبرد میان خیر و شر، یعنی میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعثی صدام بوده‌اند، به مثابه‌ فرش قرمزی هستند که با خون پاک و مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شده‌اند.

وی افزود: به همان نحوی که در قرآن کریم، از ستارگان در معنای تلألو، نورافشان و راهنمای پیدا کردن مسیر یاد شده است، شهدا نیز به مثابه ستارگانی بر روی زمین، راهنمایان تمامی افراد جامعه برای گام نهادن در مسیر درگاه ذات احدیت، انبیای الهی و ائمهی اطهار در دنیا و آخرت هستند.

امیر سرتیپ آراسته اظهار کرد: اساتید، جانبازان و پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی به سبب به دوش کشیدن تجربیات و آموخته‌های ارزشمند نظامی و غیرت‌مندی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی، به منزله‌ ستاره‌های دنباله‌داری هستند که نوری از عشق و ایثار از خود به یادگار می‌گذارند.

وی تصریح کرد: حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در چنین مکانی، بدان سبب است که این جوانان بتوانند با دیدن «عبرت»، شنیدن «نصیحت» و دریافتن «حکمت»، درس مقاومت و فداکاری را از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس فرابگیرند تا از این طریق، بتوانند به عوامل و زمینه‌های پیشرفت و حصول دستاورد در طی دوران جنگ تحمیلی نائل شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در پایان خاطر شان کرد: در صورت ممارست در اصول سه‌گانه‌ فوق‌الذکر و فراگیری آموزش‌های میدانی و عملی کافی و درست، می‌توان به کسب رضایت خداوند متعال، جانشینان وی و ولی فقیه دست یافت و سعادت دنیا و آخرت خود را در راه اعتلای میهن اسلامی، تضمین کرد

ایستادگی بر سر ارزش‌ها و اصول، عامل پایداری نظام در مقابل هرگونه توطئه‌ای است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای چهارگانه‌ ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی‌سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پادگان "دژ" شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیئت معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا