Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@03:03:30 GMT

چاپ دوم کتاب «نبات و لواشک»

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۷۰۰۴

چاپ دوم کتاب «نبات و لواشک»

چاپ دوم کتاب نبات و لواشک تألیف مهدی نورعلیشاهی با تصویرگری مریم اخباری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «نبات و لواشک» مجموعه‌ای از قصه‌ها و داستان‌های جدی و طنز از مهدی نورعلیشاهی است که حال و هوای کلی مجموعه و عناصر آن بیشتر واقعیت و گاهی خیال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رادیو دو موج، ماشین اصلاح دستی، موز و آتاری، هوشنگ دیوونه، برف… برف نو، خواب ظهر تابستان، کت و شلوار و موی آلمانی، روز‌های آخر خرداد، مینی یاما‌ها و یونولیت، گوسفند بزک کرده، عروسی مورچه‌ها، کاکلی، نبات و لواشک و بالاخره سرداب آب‌نبات‌ها، همۀ قصه‌ها یا شاید خاطرات خواندنی پسر نوجوانی هستند که امروز جوانی شده است و آن روز‌ها با آجان، مادر، رضا و مریم برادر و خواهر بزرگترش ماجرا‌ها داشتند.

قصۀ نبات و لواشک روایت ترش و شیرینی از روز‌هایی است که مریم سخت مریض شده است و کمی غیرعادی مدام با صدای بلند گریه می‌کند و خیال می‌کند در حال مردن است و با همه وداع می‌کند. مادر با نگرانی غیر از دوا و دارو سراغ دکتر نباتی هم می‌رود، می‌گن دکتر نباتی نفسش حقه و با یک تکه نبات دعا خوانده که نوجوان راوی تمام قصه‌ها تکه نبات را پیدا می‌کند و می‌خورد و بعد که با شنیدن صدای مادرش متوجه می‌شود این نبات چه نباتی بوده و چه کاری کرده، با دست‌پاچگی سروقت قوطی نبات‌های آشپزخانه می‌رود و خلاصه به سختی خودش تکه نباتی را جایگزین می‌کند و برای سلامتی خواهرش به نبات دعا می‌خواند.

در نهایت همه چیز به خیر می‌گذرد و تابستان آن سال روز خواستگاری مریم که آن روز‌های سخت تمام شده‌اند مادر به نوجوان قصه‌های کتاب می‌گوید: بسه دیگه انقدر لواشک نخور! معدت خراب میشه.

چاپ دوم این اثر در ۱۲۴ صفحۀ رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵.۰۰۰ تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاپ چاپ دوم قصه ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهید اسحق مددی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی پیکر حاجیه خانم فاطمه مددی مادر شهید والامقام اسحق مددی روز جمعه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در گلزار مومنین میانه تشییع و در قطعه شهدا و ایثارگران به خاک سپرده خواهد شد.

گفتنی است شهید اسحق مددی از شهدای دوران دفاع مقدس دراردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ در سن ۲۵ سالگی در منطقه سوسنگرد به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • درگذشت مادر شهید اسحق مددی
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان