Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این بخش با ظرفیت ۲ تخت از هفته جاری در مرکز استان فعال می‌شود و بهبود یافتگان کرونا می‌توانند به شکرانه سلامت خود، با مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرکرد، پلاسمای خون‌شان را اهدا کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۰ بیمار بهبود یافته برای پلاسما به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کرده‌اند که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، امکان پلاسماگیری از آنها وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، افراد بهبود یافته می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی، پلاسمای خود را به بیماران اهدا کنند و شرایط اهدای خون آنها به گونه‌ای است که آنتی بادی بر علیه ویروس دربدن آنها بالا رفته باشد.

هاشمی گفت: اگر بیماران کرونایی در استان به پلاسمای فرد بهبود یافته نیاز داشته باشند، با هماهنگی سازمان مرکزی از طریق اصفهان پلاسما در اختیار بیماران استان قرار داده می‌شد.

وی اظهار داشت:ویروس کرونا به هیچ وجه از راه خون قابل انتقال نیست و سازمان انتقال خون ایران تحت نظارت مستقیم سازمان بهداشت جهانی فعالیت دارد و ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت:در پایگاه‌های خون‌گیری در هنگام فرآیند خون‌گیری هر ۲ ساعت یکبار تمامی سطوح ضدعفونی و برای انجام خون‌گیری تمامی وسایل مورد از جمله ملحفه، دستکش و ماسک یکبار مصرف استفاده می‌شود.

به گفته وی، مراجعه‌کنندگان اهدای خون در شرایطی که تمایل به اهدای خون داشته باشند توسط پزشک پایگاه مورد معاینه قرار می‌گیرند تا  سالم‌ترین خون از آنها گرفته شود.

وی از مردم نوعدوست استان خواست در این شرایط شیوع کرونایی سازمان انتقال خون را یاری کنند که در راستای اهدای سازمانی خود که  سلامت جامعه و انتقال خون سالم و کافی است، فعالیت کند.

هاشمی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی کاهش اهدای خون و مراجعان برای اهدای خون افزود: شیوه ویروس کرونا تاثیر زیادی بر اهدای خون داشته است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند. 

به گفته وی، در استان چهار مرکز خون‌گیری فعال است که مرکز شهرکرد همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۸، مرکز بروجن همه روزه از ساعت هشت تا ۱۳ و مرکز فارسان روزهای زوج از ساعت هشت تا ۱۲ و مرکز بن نیز پنجشنبه ها ساعت ۸ تا ۱۲ آماده خونگیری از مردم است.

وی اظهارداشت: در استان ۳۵ تخت خون‌گیری، ۲ تخت پلاکت فرزیس فعال است و با راه‌اندازی بخش پلاسماگیری ۲ تخت پلاسما فرزیس نیز خواهد خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به کمبود خون در استان اشاره کرد و گفت: کاهش اهدای خون تهدیدی برای ذخیره خونی استان است و هم اکنون کمبود گروه خونی در همه گروه‌های خونی وجود دارد و بیشترین کمبود در گروه خونی o است.

به گفته وی، روزانه مصرف گلبول خون در استان ۵۰ واحد، پلاکت ۳۰ تا ۴۰ واحد و پلاسمای تازه ۳۰ واحد است .

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور انتقال خون اهدای خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خانواده مرحوم علیرضا شجاعی‌راد، پس از فوت فرزندشان، در یک اقدام خداپسندانه با اهدای کلیه‌ها، چشم‌ها و برخی از بافت‌ها و نسوج از قبیل: دریچه‌ی قلب، مغز استخوان و... وی به بیماران متقاضی موافقت کردند.

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تهران اعلام کرد، اهدای اعضای بدن این مرحوم به زندگی چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو و مغز استخوان جانی دوباره بخشید.

مرحوم علیرضا شجاعی‌راد متولد ۱۳۶۶ بود و از سال ۱۳۸۷ به عنوان متصدی تجزیه و ثبت مرسولات در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست مشغول خدمت بود. او متاهل و دارای یک فرزند هشت ساله است.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب