Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-28@12:46:18 GMT

فضاسازی برای تخریب طرح تأمین کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۷۲۵۷

فضاسازی برای تخریب طرح تأمین کالاهای اساسی

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از هجمه برخی از رسانه های دولتی نسبت به طرح تأمین کالاهای اساسی، گفت: برخی از رسانه ها در چند روز اخیر هجمه های جدیدی را علیه طرح معیشتی مجلس آغاز کرده اند، اما ادله و اظهارات این رسانه ها به هیچ وجه درست نبوده و مبتنی بر شاخص های اقتصادی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت لازم نیست که برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی پول جدید خلق و منتشر کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رسانه ها اعلام می کنند که با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی، دولت مجبور است که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پول تازه چاپ و منتشر کند که این مسئله موجب افزایش نقدینگی در کشور می شود، اما این ادعا به هیچ وجه درست نیست، زیرا بر اساس طرح مجلس، دولت لازم نیست که پول جدید خلق و منتشر کند بلکه اعتبارات اجرای این طرح از محل واگذاری سهام شرکت های دولتی تأمین خواهد شد.

رویکرد اخیر دولت و رسانه های حامی دولت نسبت به طرح تأمین کالاهای اساسی کاملا سیاسی است

وی گفت: رویکرد اخیر دولت و رسانه های حامی دولت و انتقادات آن ها نسبت به طرح تأمین کالاهای اساسی کاملا سیاسی است، در شرایط کنونی این سوال مطرح می شود که در تدوین طرح مذکور، دولت چطور با اختصاص اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان موافق بود اما با اختصاص اعتباری برای تأمین کالاهای معیشتی برای مردم مخالفت کرد، آیا اختصاص اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی نقدینگی را افزایش نمی دهد که دولت موافق آن بود.

قادری گفت: دولت علاوه بر موافقت با اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی را نیز برای تکمیل پروژه های عمرانی در نظر گرفت، حال در شرایط کنونی رویکرد دولت و رسانه های حامی آن درباره تورم زا بودن طرح تأمین کالاهای اساسی بسیارتعجب برانگیز است.

دولت برای اجرای نکردن طرح تأمین کالاهای اساسی از هر روش و اقدامی کوتاهی نخواهد کرد

وی ادامه داد: دولت برای اجرای نکردن طرح تأمین کالاهای اساسی از هر روش و اقدامی کوتاهی نخواهد کرد، از این رو کسی که ادعا می کند که با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی، نقدینگی به واسطه چاپ و انتشار پول تازه افزایش خواهد یافت، یا تعمد دارد و یا اینکه اطلاعات دقیقی ندارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جعفر قادری طرح تأمین کالاهای اساسی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کالاهای اساسی طرح تأمین کالاهای اساسی هزار میلیارد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت