Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از پیچیده‌ترین انتخابات دنیا در تمام سی چهل سال اخیر بوده. انتخاباتی که در ابتدا گمان می‌رفت با پیروزی قاطع جو بایدن تمام خواهد شد، اما در شب انتخابات، آمریکا نشان داد دونالد ترامپ هم جایگاهی فراتر از حد تصور در میان مردم دارد. با این حال آگاهان سیاسی بر این باورند که ترامپ چه بماند و چه از صحنه خارج شود، مهر خود را بر تاریخ و سیاست آمریکا زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ، شفقنا از نیویورک تایمز؛ اگر ترامپ دوباره رئیس‌جمهور آمریکا نشود- که احتمالش زیاد است، این اتفاق نخستین شکست یک رئیس‌جمهور در ۲۸ سال اخیر خواهد بود. اما در این بین یک چیز قطعی است: او بی‌سروصدا و به آسانی کنار نخواهد کشید.
ترامپ از همان دم که گفته شد از بایدن عقب‌ افتاده، تلاشش را صرف ادعای تقلب و بی‌اعتبارکردن انتخابات کرد- تا شاید دوباره به قدرت برسد یا حداقل باخت را توجیه کند.
او می‌توانست به دنبال امیدی کم‌رنگ منتظر نتیجه ایالاتی که شمارش آراشان تمام نشده بماند؛ اما می‌خواهد به همه بگوید که در صورت باخت، حضورش به این آسانی کمرنگ نخواهد شد. ترامپ در صورت باخت حداقل ۷۶ روز فرصت دارد از برخی از دشمنانش انتقام بگیرد.
در آن صورت، او، عصبانی از شکست، احتمالا بعضی از مقامات ارشد نظیر رئیس اف‌بی‌آی و دکتر آنتونی فاوچی را که نتوانستند خواسته‌هایش را عملی کنند، برکنار خواهد کرد. در واقع ترامپ در قبال خروج از کاخ سفید مقاومت خواهد کرد و خود را به‎عنوان یک قدرت مقتدر و ویرانگر تثبیت خواهد کرد.
در انتخابات بیش از ۶۸ میلیون نفر به دونالد ترامپ رأی دادند، که پنج‌میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۶ بود. یعنی ۴۸ درصد یا حدود نیمی از آمریکایی‌ها از او حمایت کردند- که با توجه به چهار سال انتقاد، رسوایی، شکست، استیضاح و کشته شدن ۲۳۳ هزار نفر در اثر کرونا عجیب، فراتر از حد تصور و معنادار است.
حمایت نیمی از آمریکا، به ترامپ قدرت ایفای نقشی را می‌دهد که دیگر روسای‌جمهور شکست‌خورده مثل جیمی کارتر و جورج بوش پدر در آن ناتوان ماندند. برای همین هم هست که می‌شنویم او در تدارک تاسیس یک شبکه تلویزیونی برای رقابت با فوکس‌نیوز است. شایعات موجود درباره حضور دونالد ترامپ در رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در ۷۸ سالگی را هم باید در این راستا ارزیابی کرد.
در صورت شکست، حتی اگر دوران سیاسی او را پایان‌یافته بدانیم، اما نباید فراموش کنیم که او با ۸۸ میلیون فالوور توییتری بلندگویی قدرتمند برای رساندن صدایش دارد و این موضوع می‌تواند نفوذش را در قالب یک «تاج‌بخش» یا kingmaker در میان جمهوری‌خواهان حفظ کند.
جف فلیک سناتور سابق آریزونا معتقد است: «انتخابات مشخص کرد که دونالد ترامپ طرفداران زیادی دارد و نمی‌خواهد به این زودی و آسانی از صحنه خارج شود».
این باعث می‌شود تا زمان بروز و ظهور نسل جدیدی از جمهوری‌خواهان، ترامپ رهبر دِفاکتوی حزب باشد. برد پارسکاله که اولین مدیر تبلیغاتی کمپین ترامپ در این دوره انتخابات بود، می‌گوید: «حساب کاربری ترامپ در توییتر، توانایی او در کنترل یک چرخه خبری و نیز داده‌های فراوانی که در اختیار دارد، باعث می‌شوند تاثرات دونالد ترامپ به عنوان یک سیاستمدار در رقابت‌ها و سیاست‌های سال‌های آینده نیز حفظ شود».
آنالیزها و نظرسنجی‌های انجام شده در آستانه انتخابات نکات جالبی را در مورد جایگاه و پایگاه دونالد ترامپ در آمریکا آشکار می‌کنند. مثلا این که به جز معدودی از جمهوری‌خواهان- مانند سناتور میت رامنی، ترامپ هنوز از پشتیبانی حزب برخوردار است. یا حتی این موضوع عجیب‌تر- که به رغم بحران کرونا و خسارات جانی و اقتصادی آن، ۴۱ درصد از رأی‌دهندگان باور دارند که وضعیت زندگی‌شان در چهار سال ریاست جمهوری او بهبود یافته است و در این میان تنها ۲۰ درصد می‌گویند که وضعیت‌شان بدتر شده است.
درباره اولویت‌های رای‌دهندگان نیز؛ ۳۵ درصد رأی‌دهندگان می‌گویند اقتصاد مهم‌ترین اولویت‌شان است. ۴۹ درصد اقتصاد حال حاضر آمریکا را خوب یا عالی می‌دانند. درباره انتقادات بی‌دریغ دموکرات‌ها از سیاست‌های ترامپ در مقابله با کرونا هم ۴۸ درصد از رای‌دهندگان اقدامات دولت ترامپ را در مورد ویروس کرونا تأیید می‌کنند.
سام نونبرگ که در سال ۲۰۱۶ یکی از استراتژیست‌های کمپین انتخاباتی ترامپ بوده، می‌گوید که «ترامپ در صورت شکست نیز وفاداری رأی‌دهندگان را حفظ خواهد کرد. او چه در میان رای‌دهندگان همیشگی و سنتی حزب و چه در بین کسانی که به خاطر خودش به دونالد ترامپ رأی دادند، هم‌چنان قهرمان باقی خواهد ماند».البته تمام جمهوری‌خواهان درباره دونالد ترامپ هم‌عقیده نیستند.
در واقع بعضی از جمهوری‌خواهان هم‌زمان با سخنان و تلاش‌های مستمر ترامپ برای دفاع از خود در صحنه‌های عمومی، از باخت او خوشحال و خرسند خواهند شد. این‌ها همان جمهوری‌خواهانی هستند که از ترامپ به‌عنوان انحراف، گمراهی، ناهنجاری و اختلال یاد می‌کنند و می‌گویند حزب باید تلاش کند فراتر از ترامپ حرکت کند و به عبارت بهتر از او عبور کند.
همان‌طور که گفته شد، در میان جمهوری‌خواهان درباره میراث ترامپ و راه و روش او نظرات متفاوتی وجود دارد. مثلا کارلوس کربلو، نماینده سابق فلوریدا درباره امکان ادامه راه و روش ترامپ در دنیای سیاسی آمریکا می‌گوید که «قطعا ترامپ دیگری وجود نخواهد داشت و کم‌کم محو خواهد شد. ولی جای زخم‌هایی که بر تن آمریکا وارد آورد، خوب نخواهد شد».
به هر حال، شکست ترامپ یعنی که او نتوانسته موفقیت شکننده ۲۰۱۶ خود را بازتولید کند. این امر می‌تواند آینده سیاسی او را وارد یک دوراهی مهم کند.
نامزدها و روسای‌جمهور قبلی که بعد از یک دوره نامزدی یا ریاست جمهوری از صحنه بیرون رفتند- مانند جرالد فورد در سال ۱۹۷۶، جیمی کارتر در سال ۱۹۸۰ و جورج بوش پدر در سال ۱۹۹۲- بعد از شکست اغلب تمایل داشتند که در دنیای سیاست در سایه بمانند. فورد تنها برای مدت کوتاهی به فکر بازگشت بود. کارتر بعضی اوقات از جانشینان خود انتقاد می‌کرد و بوش هم برای پسرانش تبلیغ می‌کرد؛ اما هیچ‌کدام از آنان برای مدت طولانی در میان نیروهای اصلی سیاسی حزب خود باقی نماندند. در حقیقت، حزب متبوع‌شان آن‌ها را حداقل از نظر سیاسی به‌عنوان نیروهای سوخته یا خرج‌شده می‌دید.
ترامپ می‌تواند راه این پیشینیان را برود، و البته می‌تواند راهی را برود که پیش از او فقط ادگار هوور آن را پیموده. او تنها چهره سیاسی آمریکا است که بعد از شکست در یک دوره از انتخابات، سایه‌نشین نشد و یک بار دیگر هم خود را در معرض انتخاب مردم قرار داد- که البته دوباره شکست خورد.
به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد در صورت شکست راه این نامزد شکست‌خورده را ادامه دهد. او کسی است که تاکنون به برنده شدن عادت کرده و دوست ندارد یک شکست کارش را در دنیای سیاست به پایان برساند. این یعنی که تلاش خواهد کرد با چنگ و دندان خود را در متن رقابت‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا حفظ کند. خدا را چه دیدید. شاید هم شایعات موجود به واقعیت بدل شدند و دونالد ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۴ هم دیدیم. برچسب ها: یویورک‌تایمز ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ جمهوری خواهان ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد

قاضی پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط دونالد ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه 9 هزار دلار جریمه کرد.

بر این اساس، قاضی خوآن مرکان در حکمی نوشت: این مقدار جریمه ممکن است مانع اهانت های بیشتر ترامپ نشود اما متاسف است از اینکه نمی تواند جریمه سنگین تری برای او در نظر بگیرد.

در این حکم آمده است: دادستان ها در اینجا هشدار دادند که دادگاه نقض بیشتر دستورات حقوقی را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم در شرایطی، مجازات زندان را برای او درنظر می گیرند.

این قاضی هشدار داد در صورتی که ترامپ به نقض حکم ممنوعیت رسانه ای در این پرونده ادامه دهد، او را زندانی خواهد کرد. قاضی پیشتر برای جلوگیری از ارعاب و انتقاد ترامپ علیه شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده، حکم ممنوعیت رسانه ای و اظهارنظر عمومی درباره این پرونده را برای ترامپ صادر کرده بود.

قاضی مرکان، ترامپ را برای هر یک از 9 بیانیه آنلاین خود مبلغ هزار دلار جریمه کرده است. قاضی معتقد است ترامپ دستور او برای عدم انتقاد از شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده را نقض کرده است. دادستان ها 10 پست ترامپ در شبکه های اجتماعی را به عنوان نقض دستور قاضی نشان دادند.

این پست ها در فاصله زمانی 10 تا 17 آوریل توسط ترامپ نوشته شده و شامل مطالبی در اهانت به مایکل کوهن وکیل سابق اوست. ترامپ کوهن را دروغگوی سریالی خوانده است. انتظار می رود کوهن یکی از شاهدان برجسته این دادگاه باشد.

ترامپ همچنین در پست دیگی مدعی شده بود فعالان لیبرال مخفی، در تلاش برای نفوذ در هیئت منصفه دادگاه هستند.

این در حالی است که قرار است قاضی مرکان اعمال جریمه های سنگین تر برای ترامپ را در جلسه استماع روز پنج شنبه بررسی کند. قاضی همچنین به ترامپ دستور داده تا اظهارات خود درباره این پرونده در حساب کاربریش در شبکه اجتماعی تروث سوشیال و وب سایت کمپین انتخاباتی اش را حذف کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز  پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.  

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفیدنخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم