Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:44:18 GMT

خدمات مدرن شهرداری با نرم افزار جامع شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۷۶۲۷

خدمات مدرن شهرداری با نرم افزار جامع شهرداری

آیا تا به‌حال تصور کرده‌اید که شهرداری‌ها چطور به شهروندان خود خدمت‌رسانی می‌کنند؟ یا اصلا به این فکر کرده‌اید که شهرداری دقیقا چه‌کاری انجام می‌دهد؟

به گزارش ایسنا، بنابراعلام حساب رایان پارس، قبل از اینکه دراین مورد صحبت کنیم، مقداری درمورد خود شهرداری و ماهیت آن توضیح دهیم.

تعریف شهرداری

شهرداری موسسه مستقل و عمومی است که به‌منظور اداره امور محلی از قبیل عمران، آبادی، بهداشت شهر و تامین رفاه و آسایش اهالی شهر تاسیس شده؛ جالب است بدانید در گذشته به‌دلیل نفوذ بالای زبان عربی در سطح جامعه، شهرداری را بلدیه می‌نامیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۸۳ شمسی، اولین بلدیه را در تهران تاسیس کرد تا به سازماندهی امور داخلی بپردازد و جالب‌تر آن که از زمان تاسیس اولین شهرداری تا قبل از سال ۱۳۰۴، تنها شانزده شهرداری در کل ایران وجود داشت که بعد از این سال، به مرور زمان به تعداد آنها افزوده شد.

شهرداری یک نهاد اجرایی محسوب می‌شود که زیر نظر مستقیم «شهردار» اداره می‌شود، طبق ماده یک قانون شهرداری‌ها، در هر محل که جمعیت آن حداقل به پنج هزار نفر برسد، باید شهرداری تشکیل شود.

وظیفه این سازمان، مدیریت شهر با مجوز مستقیم از دولت است که این مدیریت شامل موارد بسیار زیادی مثل ساخت‌وساز شهری، مدیریت پسماند، دریافت عوارض و مالیات، مدیریت درآمد، حفظ اماکن و آثار تاریخی شهر، نظارت بر نظم در شهر و ... است.

چطور خدمات مدرن شهری داشته باشیم؟

مدیریت تمام موضوعات ذکر شده در عصر جدید، امری بسیار دشوار و پیچیده شده که با روش‌های قدیمی دیگر امکان پذیر نیست، مثلا تصور کنید که موضوعاتی مانند عوارض پسماند یا عوارض خودرو با این حجم از اطلاعات به‌صورت دستی بررسی شوند و برای آنها قبض صادر شود، قطعا در دنیای امروز با حجم عظیمی از داده‌ها دیگر روش قدیمی پاسخگو نیست.

در طرف دیگر امروزه شهرداری‌ها دارای سازمان‌های مربوطه و زیرمجموعه‌های زیادی هستند که به‌خودی خود این سازمان‌ها نیازمند مدیریت جامع و قوی هستند. به‌همین دلیل مقوله‌ای جدید تحت عنوان "تفاوت مدیر شهری و مدیر شهرداری" به ‌وجود آمده است.

قطعا راه حل دستیابی به مدیریت شهری نوین، استفاده از تکنولوژی مدرن است که به‌نوعی به رویکرد اصلی برای حفظ منافع شهری و ایده ساخت شهر هوشمند تبدیل شده است.

در واقع مدیر شهری، مسئول ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است که برای دستیابی به هدف بزرگ‌تر یعنی مدیریت هوشمند شهری تلاش می‌کند، اما مدیر شهرداری صرفا مجری امور و پاسخگوی نحوه عملکرد شهرداری به شمار می‌رود.

جامعه آینده، جامعه‌ای شهرنشین خواهد بود؛ بنابراین شهرها به جای این که با انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی باشند، باید که به مراکز رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی، در چارچوب ملی بدل شوند.

برای رسیدن به هدف مدیریت هوشمند شهری، ابزارهایی مانند نرم افزار جامع شهرداری وجود دارند که می‌توانند مدیران شهری را در رسیدن به اهداف کلان مدیریت شهری یاری کنند.

نرم افزار جامع شهرداری چیست؟

شهرداری‌ها برای دستیابی به اهدافی که ذکر کردیم، نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای خاصی هستند که هر کدام برای هدفی مشخص طراحی شده‌اند، مثلا در مبحث «درآمد» نرم‌افزار تخصصی درآمد شهرداری‌ها ساخته شده که به مدیریت درآمدها و نحوه تامین مالی ارائه کالا و خدمات می‌پردازد.

یا مثلا در مبحث «کمیسیون۷۷»، نرم‌افزار مخصوص کمیسیون ماده ۷۷ ساخته شده است. این نرم‌افزارها درکنار دیگر نرم‌افزارها مانند عوارض خودرو و نرم‌افزارهای مالی و اداری مانند نرم‌افزار حسابداری مالی، بودجه و اعتبارات، بودجه تجمیعی و... پکیجی کامل می‌سازند که به آن نرم افزار جامع شهرداری‌ها می‌گویند.

نحوه تهیه و خرید نرم افزار جامع شهرداری

شهرهای ایران باتوجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی، وضعیتی متفاوت با دیگر شهرهای جهان دارند، بنابراین مدیریت شهرهای ایران در مقابل با مدیریت دیگر شهرها در سطح جهان از وضعیت منحصر به‌فردتری برخوردار هستند و ابزارهای خاصی هم نیاز دارند.

همان‌طور که گفتیم یکی از این ابزارها، «نرم افزار جامع شهرداری» است که با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی شهرهای ایران طراحی شده باشد.

برای تهیه نرم‌افزارجامع شهرداری که بتواند تمامی نیازهای شهرداری‌های رو به پیشرفت ایران را تامین کند، تنها راه آن خرید از شرکت‌های معتبر نرم‌افزاری است که سال‌های سال در حوزه نرم‌افزارهای شهرداری تجربه طولانی داشته‌اند زیرا در مسیر پرپیچ‌وخم مدیریت شهری ایران، باید نکات و پیچیدگی‌های خاصی تحت نظر گرفته شود تا از هدر رفت زمان و هزینه شهرداری‌ها جلوگیری کند.

حوزه مدیریت شهری و نرم‌افزار جامع شهرداری، جای آزمون‌ و خطا نیست و صرفا باید به‌ دست متخصصان آن حوزه سپرده شود.

شرکت حساب‌رایان‌پارس یکی از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای جامع مالی‌ و اداری در تمامی حوزه‌های شهرداری، خصوصی و دولتی است که به‌صورت تخصصی از سال ۱۳۸۲ وارد حوزه شهرداری‌ها شده و تا به‌ امروز افتخار ارائه نرم افزار جامع شهرداری به بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری (شامل ۱۶ مرکز استان و ۵ کلان‌شهر) را داشته است.

عمده‌ترین دلیل این موفقیت رویکرد یکپارچگی حساب‌رایان‌پارس است. به‌عبارت دیگر دیدگاه تولید «نرم افزارهای جامع شهرداری محاسبان» بر این است که از مرحله پیش‌بینی بودجه تا مرحله ارائه گزارش تفریغ بودجه کاملا مکانیزه باشد.

موفقیت در حوزه‌ای خاص مانند نرم‌افزارهای جامع شهرداری، اتفاقی نیست و حاصل کوله‌باری از تجربیات است که طی سالیان متمادی به‌دست آمده و اکنون شرکت حساب‌رایان را به‌یکی از برترین ارائه‌دهندگان نرم‌افزهای مالی‌ و اداری و به‌طور اختصاصی نرم‌افزارهای جامع شهرداری بدل کرده است.

مدیران محترم شهرداری‌های ایران که قصد دارند رویکرد خود را از «مدیریت شهرداری» به «مدیریت جامع شهری» که تغییر دهند، کافی‌ست که با شرکت حساب رایان پارس (همین لینک) تماس برقرار کنند و اقدام به تهیه نرم‌افزار جامع شهرداری نمایند تا در کنار خرید نرم‌افزارهای یکپارچه شهرداری، تجربه‌های گران‌قدر سالیان طولانی شرکت حساب‌رایان را در قالب مشاوره دریافت نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت حساب رایان پارس نرم افزار جامع شهرداری شهرداري نرم افزار جامع شهرداری شرکت حساب رایان حساب رایان پارس مدیریت شهری مدیریت شهر شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است