Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» روز شنبه در هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با موضوع خودباوری و امید در جامعه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: ملت ایران در طول تاریخ بارها در شرایط سخت مانند امروز قرار گرفته و هر بار با نیروی ایمان و خودباوری و همچنین امید به روزهای بهتر از این شرایط عبور کرده است و به یقین مشکلات امروز نیز با کمک خداوند متعال و در سایه درایت و بینش والای مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر امید از ملتی گرفته شود قطعا راههای موفقیت به روی او بسته خواهد شد، تاکید کرد: در جامعه اسلامی ما طبق آموزه های دین مبین اسلام، نا امیدی گناه بزرگی است و به همین دلیل روزهای سخت برای همیشه ماندگار نخواهد بود. 

امام جمعه زرندیه افزود: با اینکه دشمنان سعی در ایجاد نا امیدی در جامعه ما دارند اما نظام و انقلاب اسلامی بیش از چهل سال است که موفق عمل کرده و اکنون نیز در تمام معادلات بین المللی نقشی مهم و تاثیرگذار دارد که این دستاوردها به برکت ایستادگی ملت و داشتن اعتماد به نفس و خودباوری ملی به دست آمده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با یادآوری فرازی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص امید و خودباوری، اظهار داشت: عنایات حق تعالی همیشه در موفقیت انسانها نقس اساسی داشته و تقویت ایمان و تقوی در جامعه می تواند تضمین کننده موفقیت و رسیدن به خودباوری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تاکید کرد: البته صرف داشتن امید در شرایط کنونی که کشور درگیر بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی است،  راهگشا نیست و باید مسئولان نیز در میدان عمل با اقدامات موثر خود، روحیه خودباوری و امید را به آحاد جامعه تزریق کنند.

سرپرست فرمانداری زرندیه نیز، گفت: ماهیت امیدواری در جامعه اسلامی و شیعه با تمام دنیا متفاوت است زیرا باور ما این است که با ظهور منجی عالم بشریت، آینده از آن ما است.

«سیامک سلیمانی» اظهار داشت: نا امیدی علاوه بر اینکه هدف و چشم اندازها را تحت تاثیر قرار می دهد، موجب بروز برخی از آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و نظایر آن می شود.

وی افزود: انسان با ایمان و دیندار هیچگاه نا امید نشده و دست از تلاش بر نخواهد داشت؛ از این رو مدیری که امید و نشاط لازم را ندارد، قادر به ایجاد روحیه خودباوری و امید در جامعه نیست بنابراین مدیران باید در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه کوشا باشند.

سرپرست فرمانداری زرندیه گفت: تحریم های ظالمانه ای که استکبار جهانی در این سالها به ما تحمیل کرد، اگر برای هر نظام دیگری اتفاق می افتاد قطعا از هم می پاشید اما خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان نظام اسلامی این ترفندها موثر نبوده و جمهوری اسلامی قطعا از این پبچ تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز در این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه در خصوص راهکارهای ترویج خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده، گفت: اطلاع رسانی صحیح و انعکاس فعالیت های صورت گرفته از سوی ادارات، ارگانها و نهادهای دولتی می تواند نقش بسیار مهمی در تزریق روحیه نشاط، خودباوری و امید به آینده در جامعه ایفا کند.

«احمد جوانمرد» اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های شبکه آموزشی شاد فرصتی مغتنم برای تولید محتوی فرهنگی و انعکاس فعالیت های صورت گرفته و تزریق روحیه امید و خودباوری میان دانش آموزان و اولیای آنها است.

جوانمرد گفت: بهرگیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه، آموزش و پرورش، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و رسانه ملی در ترویج فرهنگ خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بسیار تاثیرگذار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تاکید کرد: ایجاد نشاط عمومی و اجرای برنامه های شاد و متنوع در فضای مجازی از دیگر راهکارهای ترویج امید و خودباوری در جامعه است.
 سرکشی مرتب فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مردم از ادارات و اطلاع از نحوه فعالیت و خدمات رسانی آنها، برگزاری جلسات هم اندیشی مسئولان شهرستان با فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در مورد تزریق روحیه خودباوری و امید در جامعه از مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ساوه زرندیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ساوه زرندیه شورای فرهنگ عمومی ساوه زرندیه اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی خودباوری و امید امید به آینده امید در جامعه شهرستان زرندیه نا امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

استاندار مازندران گفت: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و غیره به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که ظهر امروز در ساری برگزار شد با تاکید بر مشارکت  در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: انقلاب امام راحل یک انقلاب فرهنگی است و امروز اگر مشکلاتی را در همه حوزه‌ها می‌بینیم بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

وی افزود: با الگوگیری‌های نامناسب دوگانگی‌هایی ایجاد شده و صاحب نظران فرهنگ اعتقاد دارند باور هرگونه شکل بگیرد ارزش‌هایی نمود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروز کسانی که باورمندی قوی دارند در جامعه منشا تحول بوده‌اند و بزرگان زیادی از استان مازندران با باورهای قوی هستند که الگوگیری از آنان می‌تواند در تقویت باورها اثرگذار باشد.

نوری با بیان اینکه تغییرات در فرهنگ زیاد است عنوان کرد: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ‌...به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم چرا که شاهد تغییر نسل‌ها هستیم.

استاندار مازندران برنامه‌ریزی از منظر روش و ابزار برای دو نسل آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه شورای فرهنگی استان‌ها مبتنی بر تغییرات باید پیگیری شود.

وی به پیشگامی مازندران در کسل رتبه‌ها در المپیادها و فعالیت‌های قرآنی و برپایی یادواره‌‌های شهدا اشاره کرد و افزود: باید اقتصاد را هم در کشاورزی و صنعت و خدمات تعریف کرده و ببینیم.

نوری با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی برای اقشار بیکار هستیم تصریح کرد: درد دل فارغ التحصیلان را باید بشنویم و مسئولین مسئولیت در قبال جوانان دارند.

نوری یادآور شد: در دانشگاه، حوزه، مدارس با ورود مشارکت‌های مردمی باید در باورمندی‌ها تلاش و کوشش کنیم.

وی تحقق شعار سال با تعریف بسته کاری مشخص با پیوست اطلاع رسانی را مهم دانست.

آیت‌الله لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در جلسه فرهنگ عمومی گفت: لایه اول فرهنگ باورمندی است و باید در این زمینه اقدامات پایدار و مانایی انجام شود.

وی افزود: باید ایمان و باورهای خود را قوی کنیم و ضعف معرفت و باور دینی وجود دارد و اطلاعات دینی بسیار ضعیف است که باید در این زمینه اقدامات موثر انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امیدواریم جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی‌های اثرگذار دست یابد.

وی ورود به مسئله ازدواج، زاد و ولد و جمعیت را خواستار شد و پایبندی به اصول فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر رفع موانع تولید تاکید کرد و ادامه داد: باید گره‌های ماشین اقتصاد و تولید طرح، بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه