Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وضعیت وخیم کرونا در روزهای اخیر نمود کامل بی‌توجهی‌ مردمی است که این روزها علی‌رغم هشدار مسئولین مورد بی‌توجهی قرار گرفته است به طوری که شیوع کرونا در استان همانند سایر استان‌ها با یک سیر کاملاً صعودی در حال تاخت و تاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، وضعیت وخیم کرونا در روزهای اخیر نمود کامل بی‌توجهی‌ مردمی است که این روزها علی‌رغم هشدار مسئولین مورد بی‌توجهی قرار گرفته است به طوری که شیوع کرونا در استان همانند سایر استان‌ها با یک سیر کاملاً صعودی در حال تاخت و تاز است در حالی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیازمند تعیین الزام و اجبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیتی که بیمارستان‌ها استان نه مجالی دارند و نه ظرفیتی اما همچنان برخی افراد در حفظ سلامت خود و دیگران کوتاهی می‌کنند و در این زمینه رسیدن به آرزوی ریشه‌کن شدن کرونا و در کوتاه مدت آرزوی رسیدن به وضعیت تثبیت و سپس روند نزولی در شیوع کرونا، تنها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تمام اقشار محقق می‌شود.

این در حالی است که این فشارها با تورم افسارگیسخته نیز همراه شده و عملاً زندگی را به تلخکامی فزاینده‌ای دچار کرده و منطق بیماری نیز توانسته حلقه‌های انسانی انتقال ویروس را بیشتر و بیشتر داشته باشد و سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است.

تست کرونای کادر فنی تیم ملی فوتبال و اعلام زمان معرفی ملی‌پوشانکمک 5 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به آسایشگاه کهریزک همزمان با موج سوم کرونامحدودیت‌های 30 روزه برای برخی مشاغل 4 شهرستان بزرگ استان سمنان؛ روند بستری ناشی از کرونا در استان افزایشی است

در این میان موضوعی که باید مرود توجه واقع شود اهمیت به استفاده از ماسک است چرا که ماسک تنها مراقبت از خویشتن نیست،‌ بلکه مراقبت از دیگران هم هست و این مسئله را نباید به عنوان یک انتخاب شخصی در نظر بگیریم و به همین دلیل بی‌توجهی به این مسئله نیازمند اعمال مجازات برای متخلفان است.

در یک وضعیت حاد و فوق بحرانی قرار داریم

در این باره شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: اهمیت به وضعیت کرونا در استان اردبیل به عنوان یک مسئله بسیار حیاتی حائز اهمیت است که در این زمینه نیاز است برنامه‌ریزی برای کاهش ابتلا به بیماری مبنای کار باشد.

وی اظهار کرد: شهرستا‌ن‌های اردبیل و مشگین‌شهر به وضعیت بحرانی رسیده و پارس‌آباد و خلخال نیز به وضعیت قرمز رسیده و نیز بقیه شهرستان‌ها به وضعیت نارنجی و زرد رسیده است و نیاز است در راستای مقابله با این ویروس اقدامات لازم انجام یابد.

حبیب‌زاده اظهار کرد: برنامه‌ریزی در راستای اهمیت به جدی گرفتن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت اساسی است و در این زمینه انتظار ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است که نباید به هیچ عنوان در استان مورد بی‌توجهی و سهل‌انگاری قرار بگیرد.

در هر حال اهمیت به موضوع کرونا در آستانه ورود به وضعیت حاد بحرانی اولویت اساسی است که نباید در این زمینه کم‌ترین کوتاهی و اغماضی مبنای کار باشد.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب در اجلاسیه شهدا و سرداران شهید شهرستان کهگیلویه، افزود: علیرغم وجود مصوبه برای اتصال استان به راه آهن، اقدامی عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی، تصریح کرد: جاده های خطرناک سبب عدم حضور سرمایه گذاران در استان می شود.

حسینی به ظرفیت بالای منابع آبی استان اشاره کرد و بیان داشت: سرچشمه تعدادی از سدها استان ما بوده، اما تخصیص مناسبی از آنها برای استان نداشتیم.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اهمیت احداث سد آبریز، عنوان کرد: چرا باید مردم ما در کنار منابع آبی، لب تشنه باشند و خبری از روند احداث آن نیست.

حسینی با اشاره به پتانسیل های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات را انجام دهد.

کد خبر 6092584

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب