Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اولین پل معلق کابلی غرب کشور روی دره اژد‌ها در شهرستان دالاهو احداث می‌شود.

اصغر رشنو معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ورود یک شرکت سرمایه گذاری برای احداث اولین پل معلق غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : این شرکت که مجری و سازنده پروژه پل‌های معلق ایران است و تاکنون چنین پروژه‌ای را در شهرستان مشکین شهر اردبیل و دره انار شیراز اجرا کرده، در نظر دارد اولین پل معلق غرب کشور را هم روی دره اژد‌ها در شهرستان دالاهو احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : از آنجایی که یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت کرمانشاهی است، از چندسال پیش در نظر داشتند که این پروژه را در کرمانشاه اجرایی کنند، اما به دلیل مساعد نبود شرایط همکاری در استان آن را عملی نکردند و از انجام این کار منصرف شدند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بااشاره به حمایت‌های خوبی که استاندار کرمانشاه از سرمایه گذاران دارد، افزود: این شرکت باتوجه به شرایط مساعدی که اکنون برای حمایت از سرمایه گذاران در استان وجود دارد، پای کار آمده و قصد اجرایی کردن این پروژه را دارند.

او افزود: کلیات اجرای پروژه پل معلق دره اژد‌ها چندی پیش با حضور استاندار مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مجوز‌های مورد نیاز هم برای اجرای این پروژه صادر شده است.

رشنو با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا کمی روند کار‌ها را با کُندی مواجه کرده، ادامه داد: با این وجود فعالیت‌های مقدماتی برای اجرای این پروژه درحال انجام است و کار‌ها بخوبی پیش می‌رود.

او حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم ۸۵ میلیارد تومان آورده شرکت مجری خواهد بود و ۱۵ میلیارد تومان هم به این پروژه تسهیلات اعطا می‌شود.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌ها کلنگ زنی این پروژه دهه فجر امسال انجام می‌گیرد، ادامه داد: براساس قولی که شرکت مجری داده، فاز اول پل معلق دالاهو که مابین آبشار پیران و روستای ژالگه خواهد بود، یکسال پس از کلنگ زنی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: مجری پروژه در نظر دارد پس از اجرایی شدن فاز اول، در مرحله بعدی ایجاد لاین‌های استراحت، آسانسور شیشه‌ای و کلبه‌های صخره‌ای را نیز در کنار پل معلق احداث کند.

رشنو اشتغالزایی مستقیم این پروژه را حدود ۱۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم آن را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهمی که شرکت مجری این پروژه دارد، توجه به جوامع محلی و لزوم انتفاع آن‌ها از پروژه‌هایی است که درمحل زندگی آن احداث می‌شود، در این راستا برای اجرایی شدن این پروژه از نیروی‌های انسانی بومی منطقه استفاده خواهد شد.

او ارتفاع این پروژه را حدود ۲۵۰ متر دانست و گفت: با اجرایی شدن آن یکی از منحصربفردترین و مرتفع‌ترین پل‌های معلق خاورمیانه را در کرمانشاه خواهیم داشت.

این مسئول در کنار پل معلق دره اژد‌ها شهرستان دالاهو در کرمانشاه، کمپینگ‌های گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی و بازارچه‌های صنایع دستی هم راه اندازی خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون سرمایه گذاری شهرستان دالاهو اولین پل معلق میراث فرهنگی اجرایی شدن غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا الهیاری، شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تأیید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6094172

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی