Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 روزنامه «ال پائیس» اسپانیا در ادامه سلسله مطالبی که این روزها پیرامون  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر می‌کند، در گزارش امروز خود با تیتر «چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ترامپ ، پیروزی بایدن را به رسمیت نشناسد» نوشت: اگرچه بررسی ها در مورد اعلام نتایج نهایی انتخابات آمریکا هنوز به پایان نرسیده اما برخی پیش بینی کرده اند که ترامپ نیز به سرنوشتی مشابه آنچه در سال ۱۹۷۴میلادی برای ریچارد نیکسون در پی رسوایی واترگیت اتفاق افتاد، دچار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب گروهی از اعضای دولت واشنگتن وارد اتاق بیضی کاخ سفید خواهند شد تا همگی زیر گوش دونالد ترامپ این جمله را زمزمه کنند که «آقای رئیس‌جمهور، همه چیز تمام شده است».

ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رییس‌جمهوری آمریکا ، در ۹ آگوست ۱۹۷۴ به دنبال رسوایی واترگیت از سمت خود استعفا و جای خود را به معاونش «جرالد فورد» داد. ماجرای نیکسون از معدود دفعاتی بود که رقابت و جنگ دو حزب حاکم بر امریکا به دنبال اقدام غیرقانونی مقام‌های جمهوری‌خواه در تعبیه دستگاه های شنود در هتل واترگیت، به عنوان ستاد انتخاباتی حزب دموکرات به شدت بالا گرفت.

این در حالی است که رسانه‌های عمده امریکایی که متعلق به مالکان صهیونیست و تصمیم گیران اصلی دو حزب اصلی امریکا هستند، داستان واترگیت را بسیار ساده تعریف می کنند.

هفته نامه آمریکایی نیویورکر نیز در گزارشی با موضوع واهمه ترامپ از شکست در انتخابات نوشت: باتوجه به اینکه بیش از ۱۰ پرونده علیه ترامپ در جریان است، احتمالاً رئیس‌جمهوری آمریکا پایان خطرناکی را در صورت باخت در انتخابات برای خود تصور می‌کند که حتی خطرناک‌تر از آن چیزی است که پیش روی نیکسون قرار گرفته بود.

به نوشته ال پائیس: از سال ۱۷۹۷ میلادی، زمان ریاست جمهوری جورج واشنگتن، همه روسای جمهوری بدون کوچکترین مقاومت، قدرت را به برنده انتخابات تسلیم کرده اند، اما اظهارات بی اساس ترامپ مبنی بر تقلب انتخاباتی حتی پیش از برگزاری این رویداد سیاسی، سبب شده تا این پرسش در اذهان عمومی پدید آید که آیا ترامپ به نفع رقیب دموکرات خود کنار خواهد کشید یا ساز ناکوک عدم پذیرش نتایج را در پیش خواهد گرفت.

«مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در خصوص اینکه ترامپ به هیچ عنوان قصد پذیرفتن شکست در انتخابات را ندارد، گفت: «وی تسلیم نمی‌شود، هرگز و اصلاً. من فکر می‌کنم او اعتبار آراء تمامی ایالاتی که در آن شکست خورده را به چالش می‌کشد و مدعی تقلب انتخاباتی می‌شود و به دنبال تضعیف روند (انتخابات) و بی‌ اعتبار کردن آن است».

ترامپ در حالی حرف از آرای قانونی و غیر قانونی را به میان آورده است که پرنده سعادت ریاست جمهوری از شانه او پر زده و هر لحظه بیشتر در حال دور شدن از او است. پیش زمینه ای که از ترامپ سراغ داریم سبب شده تا بر خلاف همه انتخابات دوره معاصر، تصور ما از انگیزه ترامپ و ستاد تبلیغاتیش در به آشوب کشاندن انتخابات و رخ نمایی شکاف عمیق و بحران داخلی به جای نمایش دموکراسی تقویت شود. اما آنچه روشن است اینکه پس از پیروزی احتمالی جو بایدن، ترامپ پس از نیمه روز ۲۰ ژانویه (یک بهمن)، حتی برای یک ثانیه، اجازه اقامت بیشتر در کاخ سفید را نخواهد داشت.

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا گفت که تنها راه شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری «تقلب گسترده» است و این آن چیزی است که در حال روی دادن است.

ال پائیس در ادامه نوشته است: انتخابات آمریکا اگر چه رویدادی فشرده است اما ترامپ نیز از پای ننشسته و در تلاش است تا به ارتشی از وکلا فراخوان دهد، شبکه های اجتماعی، توییتر و هر پلتفرم دیگری را به تریبون اعتراض های خود تبدیل کند و طرفداران خود در ایالت های جمهوری‌خواه را به رد نتایج انتخابات ترغیب کند. اقداماتی که همه و همه به منزله حمله به اصول و زیر سوال بردن نظام دموکراتیک آمریکا است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتخابات کاخ سفید اقامت ترامپ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا