Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرانجام پس از پیگیری‌ها و اصرار برخی رسانه‌ها به تأثیر دارو‌های گیاهی در طب ایران بر پیشگیری و درمان بیماری ویروس کرونا واقف شده است. خبرگزاری میزان- محمد صفری روزنامه نگار در یادداشتی برای خبرگزاری میزان نوشت: طب سنتی قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که تاکنون مغفول مانده است، در این غفلت یا عناد و دشمنی با این طب دیده می‌شود یا ناآگاهی از این دانش که قرن‌ها است در ایران وجود داشته و بسیاری از دانشمندان ایرانی همچون ابو علی سینا از همین روش برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری بهره برده‌اند و دستاورد‌های خود را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طب سنتی ایرانی باید سامان یابد، مرکز درمانی به روش طب ایرانی باید گسترش پیدا کند و پزشکان طب سنتی نیز همچون پزشکان طب مدرن مطب‌های خود را تأسیس کنند تا بتوانند زیر نظر مجموعه سازمان بهداشت و درمان کشور فعالیت کنند.
البته در این میان موانعی وجود دارد که مهمترین آن را می‌توان مافیای دارو دانست.
گردش مالی واردات دارو و حتی تولید آن در داخل رقم بسیار بالایی است در حالی که درمان بسیاری از بیماری‌ها و البته مهمتر از آن پیشگیری با تجویز دارو‌های گیاهی بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر است.
مردم شاید ماجرای درمان پسر بچه‌ای به نام «سالی» اهل نیوزلند را خوانده و دیده باشند.
این پسر بچه غذا در معده‌اش نمی‌ماند و هر آنچه که خورده بود بالا می‌آورد، نیاز بدن او با سرم غذایی تأمین می‌شد.
خانواده سالی به طریقی با حکیم خیسراندیش آشنا شده و در سال ۱۳۹۵ به ایران می‌آیند.
حکیم خیر اندیش با دیدن چهره او تشخیص می‌دهد که مشکل چیست!
داروی درمان او نوشیدن روزانه یک لیوان جوشانده «بارهنگ و نعناع» بود!
این درمان ساده در حالی سالی را مداوا کرد و اکنون او مانند دیگران می‌تواند بخورد و بیاشامد که پزشکان متخصص چندین کشور از جمله نیوزلند، استرالیا، آمریکا سوئیس نتوانیسته بودند بیماری او را حتی تشخیص دهند چه رسد به این که بتوانند درمان کنند!
پس از گذشت نزدیک به یکسال از شیوع ویروس کرونا و ناتوانی پزشکی مدرن، اکنون وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که از طب سنتی ایرانی اسلامی برای درمان بیماران کرونایی بهره بگیرد.
هر چند دیر هنگام است، اما بر اساس ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است، اتفاق خوبی است.
اندکی اعتماد و اطمینان به درمان‌های طب سنتی ایرانی اسلامی قطعاً تأثیرات مثبتی را به همراه خواهد داشت گرچه شاید به برخی پزشکان مدرن بر بخورد یا مافیای دارو در کشور برنجد چرا که در این مدت دارو‌هایی با نام‌های گوناگون در بازار با قیمت‌های بسیار بالا عرضه شد که شیادان مافیای دارو از این رهگذر سود‌های کلان بردند.
اکنون نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تلاشی خستگی ناپذیر با جانفشانی کادر درمانی در حال درمان بیماران کرونایی در کشور است، که همه آن‌ها تاکنون با دارو‌های پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت یا توصیه‌های دیگر و پزشکان داخلی برای بیماران بستری و غیر بستری تجویز شده است.
نام این دارو‌های کرونا در دسترس است و اکثریت مردم با این دارو‌ها آشنا هستند.
اما چرا دارو‌های گیاهی که در این زمینه در بخش درمان بیماران کرونایی که اخیراً استفاده شده باید مخفی باقی بماند؟
سخنگوی سازمان غذا و دارو در همین زمینه درباره تأثیر دارو‌های گیاهی تأیید شده از سوی وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا گفت: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن رسانی، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران کرونایی شدند.

دکتر کیانوش جهانپور درباره چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا گفته؛ بر اساس مطالعات انجام شده، این چهار دارو در درمان کمکی مبتلایان به بیماری کرونا اثرگذار بوده اند و مجوز تولید خود را اخذ کرده اند و در زمان حاضر نیز در کشور تولید و بعضاً توزیع می‌شوند.
وی افزود: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی بیمار هنگام بیماری یا بستری شده اند، اما هیچ کدام از دارو‌ها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌شوند و این دارو‌های گیاهی نیز درمان‌های کمک کننده هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه تجویز این دارو‌ها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: مانند هر داروی گیاهی دیگری، این دارو‌ها نیز به پزشکان معرفی و توسط پزشکان تجویز خواهد شد.
وی ادامه داد: تبلیغات این دارو‌ها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد، اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که در ساخت این دارو‌ها از چه گیاهی استفاده شده است، تصریح کرد: این داروها، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند و متشکل از یک نوع گیاه نیستند.
در سخنان آقای کیانوش جهانپور باز هم می‌بینیم که یک نوع بی اعتمادی نهفته است.
این که طب سنتی ایرانی اسلامی می‌تواند در زمینه پیشگیری در ابتلا به بیماری کرونا و درمان کمک کند، نیاز به باور دارد، این باور را باید وزارت بهداشت، سازمان غذا و داروی کشور و دست اندرکاران پزشکی مدرن در خود به وجود بیاورند تا در این زمینه گام‌های بیشتری برداشته شود.
بیشتر بخوانید:
محدودیت‌ها باید افزایش پیدا کند
انتهای پیام/ برچسب ها: کرونا ویروس کرونا سازمان غذا و دارو طب سنتی بهداشت و درمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سازمان غذا و دارو طب سنتی بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو بیماران کرونایی طب سنتی ایرانی دارو های گیاهی وزارت بهداشت دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند