Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقایقی از تحقق انجام عملیات حفاری افقی و جهت دار بر روی ۲۹ حلقه چاه طی هفت ماه امسال در مناطق نفتخیز کشور خبر داد و گفت: در این ارتباط هشت هزار و چهار متر حفاری و ۳۷۳ متر مغزه گیری نیز صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی دقایقی» ظهر امروز (شنبه ۱۷ آبان) در جمع خبرنگاران، از تحقق انجام عملیات حفاری افقی و جهت دار بر روی ۲۹ حلقه چاه در هفت ماه امسال در مناطق نفتخیز کشور خبر داد و اظهار کرد: در این ارتباط هشت هزار و چهار متر حفاری و ۳۷۳ متر مغزه گیری نیز صورت گرفته که ارزیایی و آنالیز آن در کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر خدمات ویژه ملی حفاری ایران افزود: اجرای ۱۶۰ عملیات نمودارگیری، ۲۹۱ نمودارگیری از سیال حفاری و ۱۶۹ مورد عملیات چاه پیمایی و تکمیل چاه دیگر اقدامات این مدیریت بر اساس شرح وظایف تبیین شده در راستای ارائه خدمات جانبی فنی و تخصصی یکپارچه به چاه‌های در دست حفاری یا بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه خدمات نمودارگیری درون چاهی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرده و خدمات نمودارگیری سطحی افزون بر ۲۰ سال قدمت دارد تصریح کرد: نمودارگیری درون چاهی در حال حاضر با در اختیار داشتن یونیت های خشکی و دریایی، از قدیمی ترین واحدهای تخصصی شرکت در ارائه این خدمات به شمار می آید.

 

دقایقی با اشاره به اینکه این مدیریت زیرمجموعه معاونت مدیرعامل شرکت در امور فنی و مهندسی است عنوان کرد: اخذ نمودارهای تخصصی تولیدی، نمودارهای استاندارد ( CBL/VDL, CDR, Full Set, .. )، نمودارهای تصویری ویژه (OBMI, XRMI, VSP, ..) و مشبک کاری در شرایط و سایزهای مختلف از جمله فعالیت های واحد نمودارگیری درون چاهی است.

 

وی اضافه کرد: نمودارگیری سطحی نیز با داشتن حدود ۵۰ یونیت نسبت به مانیتورینگ و پایش عملیات حفاری به صورت برخط (On-Line) و ارسال آن به دفاتر مدیریت های ذیربط در شرکت و کارفرماها اقدام می کند.

 

مدیر خدمات ویژه ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این بخش برخوردار از فناوری های روز صنعت حفاری بوده و بالغ بر ۹۰۰ نفر متخصصان مجرب و کارآزموده در تخصص های مهندسی نفت، حفاری، زمین شناسی، الکترونیک و مکانیک دارد ابراز کرد: عملیات حفاری جهت دار و افقی، مغزه گیری، گذر از جداره، مشبک کاری، نمودارگیری درون چاهی، نمودارگیری سطحی، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی را در مناطق عملیاتی نفتخیز در خشکی و دریا ارائه می‌ دهد.

 

وی یاد آور شد: این خدمات با کاربست تجهیزات خاص تخصصی با فناوری های روزآمد در زمان حاضر به شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از شرکت های بخش خصوصی ارائه می شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: عملیات حفاری چاه علی دقایقی شرکت ملی حفاری ایران نمودارگیری درون چاهی عملیات حفاری جهت دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد