Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:20:07 GMT

توانمندسازی خانواده کودکان کار مشهد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۸۹۴۹

توانمندسازی خانواده کودکان کار مشهد

رئیس شورای شهر مشهد از اجرای طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار و ارائه بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای خانواده آن‌ها خبر داد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار در حال اجرا است. در این طرح نهادهای متولی در تلاش هستند با حذف موازی‌کاری و انباشت ظرفیت و توان خویش، ضمن شناسایی کودکان کار، آنان را مورد حمایت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فرایند پس از شناسایی کودکان کار و خانواده آنان، بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای آنان طراحی شده است. این طرح با هدف خروج کودک از چرخه زیان‌بار کار (آن‌هم مشاغلی که عزت نفس او را خدشه‌دار می‌سازند) و حمایت از خانواده کودک با رویکرد توانمندسازی در حال اجرا است.

در کنار سازمان فرهنگی شهرداری و دادستانی مشهد، بهزیستی و نیروی انتظامی، مؤسسه گلستان علی (ع) هم به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد، داوطلبانه پای کار آمده است و در فرایند شناسایی و پایش وضعیت کودکان حضور دارد.

امیدوارم این‌گونه طرح‌های ساختارگرا که قرار است مسیری پایدار را با شتابی منطقی در دستورکار خود قرار دهد، بتواند این زخم کهنه را ترمیم و این فرزندان آسیب‌دیده جامعه را به سوی آتیه‌ای درخشان‌تر راهنما باشد. "‌

کد خبر 453953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کودکان کار شوراي شهر مشهد کودک کار خیریه ها سازمان های مردم نهاد محمد رضا حیدری رئيس شوراي شهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم