Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا هر چند که بسیاری از فعالیت‌های هنری را به تعطیلی کشاند، اما با استفاده از فرصت فضای مجازی رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی رقم خورده و جشنواره‌های گوناگونی برگزار شده است. انجمن هنرهای نمایشی مازندران طی ماه‌های اخیر چند جشنواره مجازی مرتبط با هنرهای نمایشی از جمله جشنواره مجازی نمایشخونه ویژه کودکان و نوجوانان مازندران را برگزار کرد و در جدیدترین اقدام مجازی نیز با انتشار فراخوان جشنواره منطقه‌ای کروماسک، هنرمندان تئاتر فیزیکال مازندران را به تولید آثار نمایشی در ژانر تئاتر فیزیکال با موضوع و محوریت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نخستین جشنواره مجازی تئاتر فیزیکال کروماسک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و حفظ و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن همگانی و نیز تزریق آگاهی به کالبد جامعه‌ای که در هیاهوی کرونا در بیم و هراس و اضطراب قرار دارند طراحی شده است.

فاطمه زندی افزود: ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تاثیرات قرنطینه بر روابط اجتماعی، امیدبخشی در جامعه و ایجاد همدلی بین اقشار جامعه و دولت اهداف اصلی این جشنواره هستند.

وی اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره کروماسک را با محوریت و اولویت تولید آثار فیزیکال با موضوع ماسک و رعایت فاصله اجتماعی طراحی کرده است. اما هنرمندان در انتخاب موضوع آزاد هستند و می‌توانند آثاری با موضوع‌های دیگر را نیز به دبیرخانه بفرستند. با این حال دبیرخانه در گزینش و بررسی اولیه آثار نگاه ویژه‌ای به نمایش‌های فیزیکال با موضوع کرونا، ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

این مدرس و کارگردان تئاتر فیزیکال با بیان این که آثار تولید شده می‌تواند گروهی یا انفرادی باشد، درباره شرایط و مقررات شرکت در جشنواره خاطرنشان کرد: سقف زمان در نظر گرفته شده برای هر نمایش ۶ دقیقه است و ویدئوها در صورت ضبط با دوربین گوشی باید به صورت افقی ضبط شوند. برای استفاده از صدا یا تصویر در اثر نیز باید کیفیت مناسب لحاظ شود تا در فیلم نمایش با کیفیت مناسبی مشاهده شود. ضمن این که هر شخص فقط با یک اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

زندی با اشاره به تقویم جشنواره نیز گفت: علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر فیزیکال تا هشتم آذر فرصت دارند آثار خود را به پیام‌رسان واتس‌اپ شماره ۰۹۳۵۷۸۰۱۰۴۶ بفرستند. همچنین همراه با اثر مشخصات اثر، نام و نام خانوادگی، نام شهر و نشانی صفحه اینستاگرامی به صورت فایل متنی ضمیمه و ارسال شود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر فیزیکال کروماسک اظهار کرد: بازبینی آثار از ۹ تا ۱۲ آذر انجام می‌شود و پس از آن آثار راه یافته به مرحله نهایی توسط داوران ارزیابی و منتخبان در مراسم اختتامیه‌ای که نیمه دوم آذر ماه به صورت حضوری و محدود برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

همه آثار مرحله نهایی در صفحه اینستاگرامی جشنواره بارگذاری می‌شود و علاوه بر آثار منتخب از نگاه داوران، یک اثر به عنوان برگزیده بخش مردمی با توجه به تعداد پسندها، دیدگاه‌ها، اشتراک‌گذاری و ذخیره در صفحه اختصاصی جشنواره انتخاب خواهد شد.

به گفته زندی مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره مجازی فردا با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر و چند تن از مسئولان شهرستان نوشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صورت محدود برگزار می شود.

برچسب‌ها نوشهر مازندران انجمن هنر های نمایشی ایران تئاتر پروندهٔ خبری هنردرمانی؛ راهی برای ارتقای سلامت روان در دوران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران تئاتر نوشهر مازندران تئاتر اخبار کنکور تئاتر فیزیکال جشنواره مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران