Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «قباد محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این دارو تا روز سه‌شنبه ۱۳ آبان در معاونت غذا و دارو استان توزیع می‌شد، افزود: به منظور تسهیل دسترسی بیماران بستری به داروی رمدسیویر، اکنون این دارو به طور سهمیه در اختیار همه بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند، قرار می‌گیرد.

او گفت: با توجه به اینکه در ۲ هفته گذشته داروی رمدسیویر مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار گرفته است، تجویز این دارو به شدت افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری موجب مصرف بیشتر این دارو و نیاز بیشتر به آن شده است، به طوریکه در مقایسه با هفته گذشته مصرف این دارو ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

محمدی در ادامه گفت: سهمیه استان جوابگوی تعداد بالای بیماران نیست، به منظور تسهیل دسترسی بیماران بستری، این دارو اکنون به طور سهمیه در اختیار همه بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند، قرار می‌گیرد تا صرفاً‌ برای بیماران بستری استفاده شود.

کرمانشاه روزانه به ۷۰۰ عدد داروی «رمدسیویر» نیاز دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیاز روزانه بیماران مبتلا به کرونا در استان به داروی رمدسیویر را ۷۰۰ عدد اعلام کرد و گفت: از این میزان اکنون نصف آن را به دلیل کمبود در کشور و دنیا می‌توانیم، تامین کنیم.

محمدی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان، افزود: داروی رمدسیویر اکنون تنها داروی ضدویروسی است که سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان بیماران کرونایی تایید کرده است.

وی با بیان اینکه فعلا در دنیا همین یک دارو برای بیماران مبتلا به کرونا تایید شده است، گفت: مصرف این دارو شدت افزایش پیدا کرده و متقاضیان زیادی دارد و از این رو میزان تقاضا از عرضه جلوتر زده و در کشور ما هم به تبع کمبود دارد.

وی همچنین توضیح داد که وزارت بهداشت برای تامین نیازهای بیماران کرونایی واردات این دارو را آزاد کرده که امیدواریم با این اقدام داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور و استان تامین شود.

او داروی رمدسیویر را گرانقیمت دانست و گفت: ماهانه ۱۵ میلیارد تومان برای این دارو در استان هزینه می‌شود و هر فرد مبتلا نیاز به پنج مورد برای درمان دارد که هزینه آن چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و مشمول بیمه هم نمی‌شود.

داروی رمدسیویر دوره بهبودی کرونا را پنج روز کاهش می‌دهد

به گزارش ایرنا؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف داروی رمدسیویر دوره بهبودی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را کوتاه می‌کند و خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

محققان متوجه شدند که این داروی ضد ویروس، دوره بهبودی بیماران کرونایی را که در بیمارستان بستری هستند دست کم پنج روز کاهش می دهد، علاوه بر این مشخص شده است که این دارو خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس کرونا را تا ۳۰ درصد تقلیل می دهد.  

داروی رمدسیویر که توسط شرکت داروسازی Gilead Sciences در کالیفرنیا ساخته شده است، تنها دارویی است که در آمریکا برای مصرف اورژانسی و برای درمان بیماران مبتلا به وضعیت شدید کرونا تایید شده است.

نتایج این مطالعه که توسط محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی وزارت بهداشت آمریکا انجام شد، نه تنها نشان می دهد که داروی رمدسیویر می تواند به بهبود وضعیت بیماران کرونایی کمک کند بلکه می تواند مانع بروز عوارض شدید این بیماری شود.  

داروی رمدسیویر توسط شرکت داروسازی  Gilead Sciences برای درمان «ابولا» ساخته شد. ابولا، تب خونریزی دهنده کشنده ای است که در سال ۲۰۱۴ در غرب آفریقا پدیدار شد. این دارو با مسدود کردن آنزیمی عمل می کند که به ویروس کرونا کمک می کند رونوشت هایی از خود ایجاد کند و به نوبه خود در سراسر بدن گسترش یابد.

نتیجه مطالعات در مدل های سلولی و حیوانی نشان داده است که داروی رمدسیویر، فعالیت «سندرم مزمن تنفسی»  (SARS) و بیماری ویروسی «مرس» را که از خانواده های ویروس جدید کرونا هستند، مسدود کرده است.

محققان می گویند: پیشگیری از تکثیر این ویروس به بیمار کمک می کند تا در غلبه بر این عفونت پیروز شود.

مجموع جان باختگان براثر کرونا در کرمانشاه به ۹۵۶ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت ۱۰ هم استانی دیگر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۹۵۶ نفر براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

محمدی افزود: از مجموع ۱۰ فوتی در شبانه‌روز گذشته در استان ۲نفر در اسلام‌آبادغرب، چهار نفر شهرستان کرمانشاه، یک نفر شهرستان هرسین، ۲ نفر شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان دالاهو جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: پاوه، کنگاور و قصرشیرین در صدر خطر کرونایی در استان هستند. 

وی در ادامه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۷۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۱ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

به گفته او، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۵ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند. 

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در ادامه گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۹هزار و ۲۹ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۶ هزار و ۹۱۴ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی افزود: هم اکنون هزار و ۱۶۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

تشدید محدودیت‌ها در کرمانشاه

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

استاندار کرمانشاه روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مجبور به تشدید محدودیت‌های ترددی هستیم؛ گفت: با تداوم این روند احتمال تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد در سطح استان به مدت یک ماه وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از تولید داروی کرونا در استان خبر داد و با اشاره به ارایه گزارش نهایی توسط داوران و تایید علمی داروی «MAB۹۸» مربوط به بیماران کرونایی گفت: این دانشگاه به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه این دارو در سازمان غذا و دارو است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اقلام دارویی رمدسیویر کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اقلام دارویی رمدسیویر کرمانشاه ویروس کرونا اقلام دارویی رمدسیویر کرمانشاه اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماران مبتلا بیماران کرونایی داروی رمدسیویر کرونا در استان بیماران بستری برای درمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد