Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@11:13:45 GMT

کشف لاشه یک راس کل وحشی در کلاردشت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۹۴۰۵

کشف لاشه یک راس کل وحشی در کلاردشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامیار ولی پور روابط عمومی ادراه کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران  یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلاردشت یک شکارچی غیرمجاز را  به همراه لاشه یک راس کل وحشی (حدود سه ساله) دستگیر و متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او افزود: در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست  این شهرستان حین گشت وکنترل در آب بندان‌های هچیرود یک شکارچی متخلف  را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و تعدای فشنگ دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شناسایی متخلفان شکار و صید در مازندران ادامه دارد

ولی پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل حین گشت و کنترل در مناطق دابودشت، دشتسر و منطقه کوهستانی لاریجان و لهر از ۹ شکارچی غیرمجاز ۹ قبضه سلاح شکاری، ۱۲ قطعه پرنده و سایر ادوات شکار کشف کردند.

روابط عمومی ادراه کل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: ۱۷ رشته دام هوایی شکارچیان را جمع آوری، سه جایگاه استقرار شکارچیان را تخریب و هشت قطعه آبچیلک گرفتار در دام هوایی را رهاسازی کردند.

ولی پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل از دو صیاد غیرمجاز یک قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و دو دستگاه لنسر کشف و درماموریت دیگری در محور هراز از صیادان غیرمجاز ۶ دستگاه لنسر ماهیگری کشف کردند.

او افزود: در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در چند روز متوالی هنگام گشت وکنترل درحوزه استحفاظی از ۷ شکارچی غیرمجازهفت قبضه سلاح شکاری و لاشه یک راس خوک وحشی و یک قطعه مرغابی کله سبز را کشف کردند.

روابط عمومی ادراه کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در ماموریت دیگری محیط بانان بابلکنار با دستگیری از دو صیاد متخلف یک رشته سالیک، یک رشته دام ماهیگیری و لاشه چند قطعه ماهی کشف وضبط کردند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساری (محیط بانی هولار) طی گشت و کنترل در محدوده روستای امره از ۲ شکارچی غیرمجاز دو قبضه سلاح شکاری کشف وضبط کردند.

ولی پور ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندورد (پناهگاه حیات وحش دشت ناز) حین گشت وکنترل درحوزه استحفاظی دردو ماموریت ۴ شکارچی غیرمجاز را به همراه چهار قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

روابط عمومی ادراه کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر حین گشت وکنترل در صحرای کلاک ازیک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف وضبط کردند.

او افزود: همه متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری شکارچی شکار غیر مجاز محیط زیست مازندران ماموران یگان حفاظت محیط زیست قبضه سلاح شکاری شکارچی غیرمجاز گشت وکنترل حین گشت ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد