Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه برخی از بهترین روش های جراحی بیماری شقاق را بیان می کنیم تا اطلاعات شما در زمینه این روش ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.تمامی این روش هایی که بیان می کنیم با بی حسی موضعی انجام می گردد و درد و خونریزی در آنها وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیماری شقاق مقعدی یکی از انواع بیماری هایی است که امروزه بسیاری از افراد به دلایل متنوع به آن دچار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از روش های عمل شقاق مقعدی می توانند این بیماری خود را درمان سازند.

عمل شقاق مقعدی با استفاده از روش های متنوع جراحی

اگر بیماری شقاق یا فیشر مقعد که افراد به آن مبتلا می شوند مزمن باشد باید شما با استفاده از روش های جراحی این بیماری خود را درمان سازید. بسیاری از افراد با استفاده از روش های خانگی می خواهند این بیماری خود را درمان کنند که تنها در صورت خفیف بودن بیماری با استفاده از روش های خانگی شما می توانید آن را درمان کنید. بیماری اگر شدت بیشتری داشته باشد، بدون شک باید به وسیله جراحی درمان شود و بر همین اساس پزشکی که در زمینه عمل شقاق مقعدی تخصص بیشتری دارد باید جراحی را انجام دهد.

هر یک از روش های جراحی که پزشک برای درمان شقاق شما به کار می برد بر اساس اصول و ویژگی های مشخص شده ای است که باید در زمینه انجام دادن آنها تبحر لازم را داشته باشد.

در ادامه برخی از بهترین روش های جراحی بیماری شقاق را بیان می کنیم تا اطلاعات شما در زمینه این روش ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.تمامی این روش هایی که بیان می کنیم با بی حسی موضعی انجام می گردد و درد و خونریزی در آنها وجود ندارد.

بیمار بعد از انجام دادن این روش های جراحی نیازی نیست بستری شود و این روش های جراحی به صورت سرپایی در بیمارستان انجام می گردد. بیشتر بیماران می توانند بعد از جراحی به کارهای روزانه خود رسیدگی کنند و فعالیت های خود را انجام دهند. البته که باید بدانید التیام بیماری شقاق شما بعد از جراحی چند روز طول می کشد، ولی به هر حال درد بسیار کمی در آن وجود دارد. اینکه پزشک کدام یکی از روش های جراحی را برای عمل شقاق مقعدی تشخیص دهد و انتخاب کند بستگی به شدت بیماری فرد دارد. به طور کلی برخی از این روش های جراحی که توسط پزشکان انجام می شود عبارت است از :

1. جراحی به روش اتساع یا دیلاتاسیون دریچه مقعد

این روش جراحی یکی از قدیمی ترین روش هایی می باشد که بسیاری از پزشکان آن را مورد استفاده قرار می داده اند. در این روش بیمار باید تحت بیهوشی موضعی و یا بیهوشی عموم قرار بگیرد، در این روش جراحی پزشک با استفاده از دست خود دریچه مقعد بیمار را باز می کند. برای اینکه این روش جراحی را پزشک به راحتی انجام دهد از روان کننده ها و ژل های مخصوصی استفاده می کند تا دریچه مقعد به راحتی باز شود. با استفاده از این روش دریچه مقعد آزاد می شود و به عبارتی باید بدانید تا حد زیادی آن رها می گردد. اگر پزشک برای فشار با دست خود دقت لازم را نداشته باشد امکان دارد فیبرهای عضلانی ناحیه مقعد دچار آسیب شوند و در نهالیت پاره گردند.

استفاده از این روش برای جراحی شقاق از آنجایی که عوارض بیشتری را به همراه دارد به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. البته که باید بدانید بسته به شرایط بیمار و تشخیص پزشک امکان دارد از این روش استفاده بسیار زیادی شود. یکی از شاخصی ترین و مهمتری عوارضی که این روش عمل شقاق مقعدی برای بیمار دارد این است که دچار بی اختیاری مدفوع و گاز روده می شود.

شما پیش از اینکه این روش را به عنوان درمان برای بیماری خود انتخاب کنید باید به خوبی در مورد عوارض آن اطلاعات لازم را داشته باشید. برخی از مهمترین عوارضی که این روش برای درمان بیماری دارد لخته شدن خون، شکست در جراحی، پاره شدن بافت رکتال و ... می باشد. به دلیل همین عوارض ها کمتر پزشکی از این روش استفاده می کند تا بیمار را درمان نماید.

 2. جراحی به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

این روش عمل شقاق مقعدی یکی از روش های جراحی روز به شمار می رود. در این روش پزشک بخش بسیار کوچکی از عضله های دریچه مقعدی را بر می دارد، این بخش باید به وسیله فشارهای عضلانی دچار گرفتگی شده باشد. در واقع باید بدانید هر یک از بخش ها را پزشک بر نمی دارد و تنها بخش خاصی باید برداشته شود.

 فرد با استفاده از این روش درمان می شود، که البته پزشک برای استفاده کردن از این روش برای درمان بیماری شقاق بهتر است که تخصص کافی داشته باشد. میزان موفقیت در این روش جراحی بسیار بالا می باشد و به همین دلیل برگشت آن بعد از جراحی غیر ممکن است.

عمل شقاق مقعدی

این روش جراحی را پزشک با استفاده از دو روش متنوع انجام می دهد. یکی از روش های آن بسته و دیگری باز می باشد. در روش جراحی بسته، پزشک با استفاده از یک تیغه شیار جانبی را در ناحیه مقعد به وجود می آورد و با استفاده از آن شیار که ایجاد کرده است عضله دریچه ای را به راحتی می تواند بیرون بکشد تا قسمتی از دریچه داخلی که بیماری را شدت بخشیده است برش دهد.

 برای استفاده کردن از این روش پزشک باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن جراحی را انجام دهد. از دیگر روش های جراحی بیماری شقاق روش باز می باشد که در این روش پزشک یک برش نیم تا یک سانتی متری را در ناحیه مقعد به وجود می آورد. بعد از انجام دادن این روش ادامه روش بسته را باید پزشک انجام دهد. اگر شما می خواهید این روش را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید باید به خوبی اطلاعات تان را در این زمینه افزایش دهید.

3. جراحی به روش فیشرکتومی

از دیگر روش هایی که برای عمل شقاق مقعدی وجود دارد روش فیشرکتومی می باشد. در این روش پزشک شکافی را در آن ناححیه که بیماری به وجود آمده است ایجاد می سازد. اثربخشی این روش زمانی که با این شکاف آن ناحیه زخم شده ترمیم شود بسیار افزایش پیدا می کند.

برای استفاده کردن از این روش پزشک باید نهالی دقت و توجه را داشته باشد تا بیمار دچار عفونت و بیماری دیگری نگردد. برخی از پزشکان هستند که در این زمینه تخصص زیادی ندارند و به همین دلیل شما باید پیش از انتخاب پزشک خود به خوبی ویژگی های پزشک و تخصص او را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که بهترین پزشک را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید، بدون شک می توانید در کمترین زمان بیماری خود را درمان سازدی. بنابراین بهتر است به خوبی زمان انتخاب پزشک دقت داشته باشید.

این روش عمل شقاق مقعدی هم مانند بسیاری از روش های دیگر امکان دارد عوارضی نیز به همراه داشته باشد. بر همین اساس شما پیش از انتخاب این روش باید در مورد عوارض آن اطلاعات خود را افزایش دهید. یکی از  مهمترین عوارض آن امکان دارد خونریزی باشد که البته خونریزی تنها زمان جراحی به وجود می آید.

 بعد از جراحی بیمار دیگر به خونریزی دچار نمی شود و درد زیادی ار هم احساس نمی کند.  بنابراین با توجه به این نکته بسیاری از افراد شاید این روش را برای درمان بیماری شقاق خود انتخاب کنند. برخی از مهمترین و اصلی ترین عوارضی که بیماری امکان دارد به آنها دچار شود را پزشک در ابتدای جراحی برای بیماری به خوبی توضیح می دهد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد.

نتیجه گیری

در بین انواع روش هایی که برای عمل شقاق مقعدی انتخاب می شود شما می توانید یکی از آنها را برای درمان انتخاب کنید. البته که باید بدانید بسته به شدت بیماری شما و تخصصی که پزشک دارد یکی از روش های درمان را برای شما انتخاب می کند. بنابراین شما هر یک از این روش ها را که برای درمان بیماری شقاق تان انتخاب شود را باید به خوبی بشناسید. از این طریق می توانید مراقبت های بعد از آن را هم به خوبی انجام دهید تا در کمترین زمان درمان شوید.

مشاوره از کلینیک آنورکتال

آیا شما هم به یکی از بیماری های نشیمنگاهی نظیر بواسیر ، شقاق مقعدی ، فیستول یا کیست مویی شده اید ؟ بدون خجالت و بدون ترس همین حالا با ما تماس بگیرید .

هدف اصلی کلینیک آنورکتال درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی و رضایت کامل بیمار میباشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند.

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید . متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از روش بیماری خود را درمان برای درمان بیماری روش های جراحی یکی از روش روش جراحی برای درمان بعد از جراحی روش پزشک باید بدانید انتخاب کنید بیماری شقاق جراحی بیمار روش هایی خود انتخاب روش ها انجام دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری که با افسردگی مرتبط است

افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی از نظر ژنتیکی مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا،  افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی چالش‌های اصلی سلامت هستند که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند.

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Psychiatry منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟