Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس در جریان معاملات روز جاری با ادامه روند نزولی خود و ریزش 28 هزار واحدی قرمز پوش شد؛ امروز همچنین تعداد معاملات تالار شیشه‌ای نسبت به روز چهارشنبه گذشته بیش از 48 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در ادامه روند نزولی خود، نخستین روز معاملاتی هفته را با ریزش آغاز کرد و فشار فروش را در اکثر نمادها شاهد بود و نشان داد همچنان تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار دارد؛ در جریان معاملات امروز شاهد هیجان حاکم شده بر کلیت بازار بودیم

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افت 28 هزار و 93 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 262 هزار و 478 واحدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شاخص هم وزن هم با 3364 واحد افت، عدد 371 هزار و 520 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس بیش از 6 میلیارد و 135 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 431 هزار معامله و ارزش 3943 میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از 7803 میلیارد تومان رسید و مالکیت 7 میلیارد و 103 میلیون سهم دست به دست شد. 

معاملات خرد سهام هم در حدود 4884 میلیارد تومان بود و دوباره شاهد خروج پول توسط حقیقی‌ها از بازار بودیم که امروز بیش از 864 میلیارد تومان خارج شد.

تعداد کل معاملات امروز نسبت به روز چهارشنبه گذشته 48 درصد کاهش پیدا کرد و بیش از 637 هزار نوبت بود؛ اما حجم و ارزش کل معاملات به ترتیب 8 و 34 درصد کاهش یافت.   نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و سرمایه‌ گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی در افت شاخص بورس نقش داشتند.   بیشترین حجم معاملات هم مربوط به نمادهای ایران خودرو با 1.89 میلیارد سهم، سایپا با 1.06 میلیارد سهم، بانک صادرات با 501.6 میلیون سهم، بانک ملت با 394.7 میلیون سهم و گسترش‌ سرمایه ‌گذاری ‌ایران‌ خودرو  با 205.7 میلیون سهم است.      

 

شاخص کل فرابورس ایران هم با 273 واحد کاهش به عدد 15 هزار و 891 واحد رسید.

معامله گران روز جاری در فرابورس بیش از 968 میلیون سهم و اوراق مالی را در 206 هزار نوبت و به ارزش 3860 میلیارد تومان را معامله کردند.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، ذوب آهن اصفهان و بانک دی در افت شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل گروه صنعتی مینو با بیشترین اثر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شد.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار