Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در ادامۀ رسیدگی به پرونده حملۀ دوشنبه شبِ یک مهاجم مسلح در مرکز شهر وین، پایتخت اتریش به عابران که 4 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت، مقامات این کشور از یورش پلیس آلمان به خانۀ چهار فرد مظنون، برکناری رئیس آژانس منطقه‌ای ضد تروریسم وین و تعطیلی دو مسجد خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز، پلیس آلمان و نیروهای واحد ضدتروریسم این کشور روز جمعه به خانه و محل کار چهار مرد در شهرهای «کاسل» و «پینه برگ» در نزدیکی هامبورگ یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس می‌گوید اگرچه این چهار نفر مظنون به مشارکت در تیراندازی دوشنبه شب نیستند اما شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آنها با فرد مهاجم ارتباط داشتند.
هدف از این یورش‌ها، جمع آوری اسناد و مدارک بوده و کسی دستگیر نشده است.
بنا بر اعلام دادستان‌های فدرال آلمان، دو تن از این چهار نفر که در محل مورد تفتیش قرار گرفتند، تابستان امسال با مهاجم حملۀ وین ملاقات کرده‌اند. مرد سوم از طریق اینترنت و بصورت آنلاین با او ارتباط داشته است و فرد چهارم نیز اگرچه بطور مستقیم با مهاجم تماسی نداشته اما با افرادی که او را می‌شناختند در ارتباط بوده است.
مقامات اتریش هویت مهاجم را که در جریان این حمله کشته شده، فردی 20 ساله ، دارای دو تابعیت از اتریش و مقدونیه شمالی اعلام کرده‌اند که پیش از این به دلیل تلاش برای پیوستن به داعش در سوریه، محکوم شده و درنهایت در دسامبر گذشته از زندان آزاد شده بود.
پس از این حمله نیز داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت.
کارل نهامر، وزیر کشور اتریش روز جمعه از برکناری چند مقام رسمی به دلیل اشتباهاتی که پیش از وقوع این حمله انجام داده بودند، خبر داد.
گفته می‌شود فرد مهاجم در ژوئیه گذشته تلاش داشته از فروشگاهی در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی اسلحه و مهمات تهیه کند که از سوی مقامات اسلواکی شناسایی و به مقامات اتریش گزارش می‌شود. اکنون دستگاه قضایی اتریش در حال تحقیق در این باره است که چرا پس از گزارشات مقامات اسلواکی، فرد مهاجم از سوی دستگاه امنیت اتریش تحت نظر گرفته نشده است؟
بر این اساس مقامات اتریش به دلیل آنچه «غفلت در توجه به نشانه‌هایی که باعث وقوع این حمله شده» از جمله ماجرای اسلواکی، رئیس آژانس منطقه‌ای ضد تروریسم وین را از سمت خود برکنار و چند مقام دیگر دخیل در تیم تحقیق را جابجا کرده‌اند.
کارل نهامر، وزیر کشور اتریش به خبرنگاران گفت: «از نظر ما، اشتباهات غیرقابل تحملی در تحقیقات انجام شده است.»

ادامه بازداشت‌ها در اتریش و سوئیس
پلیس اتریش تا کنون 16 نفر را در ارتباط با این حمله بازداشت کرده است؛ چهار نفر از بازداشت شدگان سابقه محکومیت مرتبط با ترور و چند نفر دیگر نیز سابقه کیفری داشته‌اند.
مقامات اتریش همچنین اعلام کردند که دستور تعطیلی دو مسجد در شهر وین را که مهاجم به آنجا رفت و آمد داشت، صادر کرده‌اند. این دستور روز جمعه با مشارکت 70 پلیس اجرا شد.
سوزان راب، وزیر ادغام اتریش گفت: می‌خواهم تأکید کنم که این مبارزه علیه مسلمانان در اتریش نیست و همه ما در کنار هم می‌جنگیم. زیرا مسلمانان نیز در اتریش از سوی افراط گرایان تهدید می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس آژانس مقامات اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد

بازیکن سال‌های گذشته فوتبال ایتالیا معتقد است مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نقش مارکوس تورام در ترکیب اینتر را انجام نخواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دانیله آدانی درباره وضعیت خط حمله نراتزوری در فصل آینده سری A گفت: لائوتارو مارتینس تاکنون چیزهایی از خودش نشان داده که به ندرت از ستاره‌ها می‌بینیم؛ مواردی چون رد کردن پیشنهادهای تیم های بزرگی چون بارسلونا و رئال مادرید. او می‌خواهد قراردادش با اینتر را تمدید کند و با رفتار خود نشان می‌دهد که پیراهن اینتر را دوست دارد.

مدافع پیشین اینتر که پنج بازی ملی در کارنامه دارد، در مورد اینکه علاوه بر مارکوس تورام، مهدی طارمی یا یوشوا زیرکزی هم می‌توانند زوج خوبی با مارتینس در خط حمله اینتر تشکیل بدهند، خاطرنشان کرد: تورام به‌عنوان یک مهاجم پُرتحرک، فضاها را باز می‌کند و به نظرم هیچ‌یک از آنها (طارمی یا زیرکزی) کار او را انجام نمی‌دهند.

نهایی شدن قرارداد 1+2 ساله طارمی با اینتر

طارمی در 178 دیداری که برای پورتو به میدان رفته، 88 گل و 54 پاس گل به نام خود ثبت کرده و در فصل 25-2024 به اینتر ملحق می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد