Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اعلام علت آتش‌سوزی جنگل " توسکستان" از اعزام ۱۴۰ نیرو در قالب ۱۰ گروه ۱۴ نفره برای مهار آتش‌سوزی این جنگل " خبر داد. - اخبار اجتماعی -

ابوطالب قزل‌سفلو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های "توسکستان" در استان گلستان اظهار کرد: از 4 مسیر ورودی جنگل، آتش‌سوزی در 3 مسیر آن مهار شده اما آتش‌سوزی در مسیر غربی هنوز فعال است که مشغول اطفای آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با حضور مسئولان استان در منطقه حضور داریم و تاکنون نیز جلسات مکرری در منطقه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره محیط زیست داشته‌ایم؛ 10 گروه 14 نفره را دسته‌بندی کردیم که این گروه‌ها، مرکب از نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، کوهنوردان، ارتش، هلال احمر و نیروهای مردمی هستند که این گروه‌ها را برای انجام اقداماتی در جهت اطفاء حریق در این جنگل را به منطقه اعزام کرده‌ایم البته قرار شده دو بالگرد نیز این گروه‌ها را پشتیبانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه امروز شرایط جوی برای به پرواز درآمدن بالگردها جهت خاموش کردن آتش مهیا نیست، گفت: مه‌آلود بودن هوا موجب شده تا نیروها را زمینی اعزام کنیم، از طرف دیگر، منطقه هم امروز مه و دود دارد و هوا به سمت ابری شدن در حال پیش رفتن است اما تلاش می‌کنیم، مسیر آتش‌سوزی را مهار کنیم.

نبود امکانات اطفای حریق و ناهماهنگی‌ بین‌دستگاهی باعث گسترش آتش‌سوزی جنگل‌ "توسکستان"/ دعا برای بارش باران!فیلم/ آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل "توسکستان"

قزل‌سفلو تصریح کرد: به‌دلیل اینکه دید کامل در منطقه در حال حریق وجود ندارد، مختصات منطقه آتش‌سوزی را، پس از اطفاء از طریق نقشه‌گذاری مشخص می‌کنیم، هنوز میزان خسارات وارده و نیز وسعت آتش‌سوزی به‌طور دقیق مشخص نیست.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود برای مهار آتش‌سوزی در جنگل " توسکستان" افزود: در حال حاضر، دو بالگرد در منطقه برای مهار آتش موجود است و از شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیز نیروهای مردمی نیز کمک می‌گیریم، جلساتی نیز مرتب با استاندار داریم که از ظرفیت دستگاه‌های مختلف نیز استفاده کنیم.

قزل‌سفلو با تأکید بر اینکه پیش‌بینی بارش‌ها شده که امیدواریم امشب شاهد بارش‌ها باشیم که کمک به‌سزایی در مهار آتش خواهد کرد، گفت: امروز 140 نیرو برای اطفاء حریق اعزام کرده‌ایم و این تلاش‌ها تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به علت وقوع آتش‌سوزی در جنگل "توسکستان" خاطرنشان کرد: وزش بادهای فصلی به دلیل تراکم گیاهی و انبوه درختان هیرکانی در جنگل توسکستان موجب بروز این حادثه آتش‌سوزی شده که امیدواریم در سریع‌ترین زمان و با جلب امکانات بیشتر این آتش را مهار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آتش سوزی جنگل ها و مراتع سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آتش سوزی جنگل ها و مراتع مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان برای مهار آتش آتش سوزی جنگل آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد