Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:15:36 GMT

چین ۶۹۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۱۰۲۹

چین ۶۹۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد

به گزارش روز شنبه وزارت بازرگانی چین، در ۵ سال گذشته، میزان صادرات شرکت های خارجی مستقر در چین به دیگر کشورها به ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده است که ۴۱.۷ درصد صادرات کل چین را شامل می شود.

بر پایه این گزارش، مالیات دریافت شده از این شرکت ها توسط چین نیز حدود ۱۹.۳ درصد کل درآمد مالیاتی این کشور را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت ها حدود ۴۰ میلیون شغل در چین ایجاد کرده اند.

چین با هدف جذب سرمایه گذاری، ابتدای سال جاری میلادی فهرست موارد منفی دسترسی سرمایه گذاران خارجی را کاهش داد در فهرست جدید، تعداد موارد منفی دسترسی سرمایه گذاران خارجی در چین کاهش یافته و محدودیت های دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار این کشور هم کمتر شده است.  

بر اساس این فهرست، در حوزه صنایع خدماتی، زمینه‌های مهمی مانند خدمات مالی، زیرساخت و حمل و نقل به روی سرمایه گذاران خارجی گشوده شده و محدودیت ها در مورد درصد سهام خارجی در شرکت های فعال در زمینه های اوراق بهادار، مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری کالاهای آتی و بیمه عمر برداشته شده است.

گزارش ها حاکی است در چارچوب این فهرست، همه محدودیت های دسترسی سرمایه گذاران خارجی به زمینه امور مالی چین نیز از بین خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی توسعه صادرات چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی توسعه صادرات چین سرمایه گذاری خارجی توسعه صادرات چین اخبار کنکور دسترسی سرمایه گذاران خارجی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴