Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری ها در برخی مکان ها انجام نمی شود، عنوان کرد: حساسیت در خصوص مراجعه کننده ها وجود ندارد نباید به کسی که پروتکل ها را نادیده می گیرد خدمات داده شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در  نشست ستاد کرونا با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: میانگین فوتی های کرونا به نسبت کشور کمتر است هرچند میزان شاخص های مثبت در کشور بیش از ۲ برابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با اشاره به وضعیت تامین اکسژن برای بیمارستان های استان بیان کرد: باید منتظر وعده ها جهت تامین اکسیژن نباشیم، و خط راه اندازی تولید اکسیژن با دستگاه عامل یعنی صنعت و معدن دنبال شود.   استاندار با اشاره به میزان بازدیدها و گشت های انجام شده در استان افزود:  ۱۶۰۰ بازدید صورت گرفته است که ۵۵ مورد  به دستگاه قضایی معرفی  و ۲۷ مورد پلمپ شد.   کلانتری با بیان اینکه برای سلامت مردم تعارفی نداریم، گفت: ۲۰ درصد افراد، سلامت ۸۰ درصد را به خطر انداخته اند و امروز واحدهای تعاونی و مسافربری که رعایت نمی کنند تعطیل شود.   استاندار در خصوص بانک ها گفت: بانک ها باید تعطیل شوند اما خدمات دهی الکترونیکی باید ادامه پیدا کند.   وی در خصوص توزیع کالاها  توسط صمت گفت: توزیع کالاها تنظیم بازار توسط صمت باید  بین چند واحد صنفی به منظور جلوگیری از تجمع صورت گیرد.   رئیس ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در داروخانه ها فاصله اجتماعی توسط مراجعین رعایت نمی شود، از طرفی در خصوص جایگاه های سوخت که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جریمه اتخاذ  شود.   کلانتری با اشاره به مسائل قومی و قبیله ای و تاثیر آن بر مراسمات عزا گفت: تمام کسانی که در برگزاری مراسم  عزا با حجم شلوغ سبب به خطر افتادن سلامت دیگران می شوند برخورد شود  زیرا می خواهیم کادر درمان و متولیان و مردم نفس بکشند.   استاندار به برگزاری مراسمات تدفین اشاره کرد و گفت: مسئولان و مدیرانی که در اجرا و  اقدام برای جلوگیری از تجمعات کوتاهی کنند با آنها برخورد خواهد شد.   وی به چایخانه ها که برای مراسمات شادی و عزا، روز و مکان معین می کنند هشدار داد و گفت:  توسط ارشاد با چاپخانه هایی که تاریخ برای مراسمات شادی و عزا معین می کنند برخورد شود، مسئولیت  مصوبات با ما است و هر دستگاهی مصوبه را اجرا نکرده به ستاد ملی معرفی می شود و با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.   کلانتری خطاب به زارع پور گفت: شهرستان هایی که سیاه هستند آموزش را تعطیل کنید آموزش حضوری دانش آموزان را در شهرستان لوداب تعطیل کنید.   وی افزود: امکانات دارویی  بیمارستان شهید جلیل، شهید رجایی گچساران و دهدشت به طور عادلانه توزیع می شود و  همه مردم استان برای ما عزیز هستند و برای مافرقی ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: دلیل افزایش مبتلایان و نیز شمار متوفیان کرونا در استان تجمعات عروسی، عزا و دورهمی هاست که این روزها با شدت گرفتن میزان تجمعات شاهد افزایش مبتلایان و مرگ و میرها در استان هستیم.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: برپایی این مراسمات تمامی تلاش مسئولان را به هدر می دهد و جان و سلامتی مردم را به خطر می اندازد.

وی افزود: باید برابر با قانون برای هنجار شکنان و افرادی که با برگزاری این مراسم های شلوغ با جان مردم بازی می کنند رفتار شود و می طلبد این مراسمات تحت کنترل نیروهای انتظامی و امنیتی باشند.

تاکنون ۱۱ هزار و ۸۲۶ بیمار کرونایی در این استان بهبود یافته که معادل ۸۲ درصد افراد مبتلای به این بیماری در استان بوده است.

یزدان پناه تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار ،شمار فوتی های بیماری کرونا در این استان به ۲۳۰ نفر رسیده که ۲۰۲ نفر از آن ها دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۴۲۴ بیمار در بیمارستان‌های ویژه کرونا استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۴ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه ابراز داشت: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۱۶ نمونه تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است و به طور میانگین روزانه ۵۰۰ مورد نمونه از این افراد مشکوک بع کرونا در استان تست گرفته می شود.

وی تاکید کرد: میزان شیوع ویروس کرونا در استان بسیار بالاست و شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۳ درصد و در استان ۳۲ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت نیز آماده افتتاح شده و به زودی به مردم ارائه خدمت می دهد.

یزدان پناه با اشاره به وضعیت مطلوب اکسیژن مورد نیاز بیماران، بیان کرد: پیگیری های بسیاری در این باره انجام شده و مشکلی در این خصوص در استان نداریم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد کرونا در استان یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی