Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات پرداخت تسهیلات و وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد، سیدهادی سیدفضلی گفت: با توجه به تأکید ریاست و معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، رفع دغدغه مالی دانشجویان و خانواده‌های آنان برای تامین شهریه، از اولویت‌های اصلی صندوق رفاه دانشجویان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سه منبع را برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات از طریق منابع داخلی صندوق رفاه دانشجویان در واحد‌ها و مراکز آموزشی و آموزشکده‌های سما، یکی از محل‌های ارائه تسهیلات اعتباری به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که دانشجویان می‌توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان واحد‌ها و مراکز محل تحصیل خود، برای دریافت تسهیلات اعتباری کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت و همچنین تقسیط شهریه اقدام کنند.

سیدفضلی تأکید کرد: تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کارمزد ۲/۵ درصد اعطا می‌شود. این در حالی است که صندوق‌های رفاه دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور، با نرخ کارمزد بیشتری تسهیلات در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی

وی به دومین منبع ارائه تسهیلات دانشجویی اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بانک‌های عامل، منبع دیگری برای پرداخت وام‌های دانشجویی است و در این راستا، تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق دو بانک ملی و صادرات برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برحسب میزان نیاز آن‌ها در نظر گرفته شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، دانشجویان مقطع دکتری تا سقف ۴۰ میلیون تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۵ میلیون تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و دانشجویان مقطع کاردانی تا سقف ۵ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سومین منبع اعطای تسهیلات به دانشجویان، از محل منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارتین علوم و بهداشت است که از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و از طریق این صندوق‌ها به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد.

سیدفضلی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور اعطای تسهیلات اعتباری به دانشجویان، با دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت نیز تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده که براساس آن، برای دانشجویان مقطع دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان، مقطع کارشناسی تا سقف ۷/۵ میلیون تومان و مقطع کاردانی تا سقف ۲/۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کامزد ۳-۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده است.

استفاده همزمان و ترکیبی از انواع تسهیلات صندوق رفاه و بانک‌های طرف قرارداد

وی تأکید کرد: تمامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند به صورت همزمان و ترکیبی، از انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و همه بانک‌های طرف تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی برحسب نیاز و درصورت تایید واحد دانشگاهی مربوطه استفاده نمایند.

سیدفضلی همچنین به روش‌های ثبت درخواست برای دریافت تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند از طریق سامانه ساجد به آدرس sajed.iau.ir برای دریافت تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند. قابلیت ثبت درخواست تسهیلات اعتباری به زودی در سامانه آموزشیار نیز فعال خواهد شد تا تمام فرآیند ثبت‌نام وام‌ها به صورت مکانیزه و غیرحضوری انجام شود.

سقف پوشش‌ها و تعهدات بیمه حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافت

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به صندوق تامین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال تحصیلی جدید خدمات بیمه‌ای و سقف پوشش و تعهدات صندوق تامین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است. بر این اساس، تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که حق عضویت سالانه خود را پرداخت کرده‌اند، در همه ساعات شبانه‌‎روز و در هر مکان، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: سقف تعهدات صندوق تامین و پرداخت خسارات حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه ۷/۵ میلیون تومان، هزینه‌های نقص عضو ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان و فوت ناشی از حادثه ۳۰ میلیون تومان است که البته امیدواریم هیچ یک از دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی دچار حادثه نشوند.

سیدفضلی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با ارائه تسهیلات و وام‌های قرض الحسنه به گونه‌ای عمل کند که دانشجویان تنها دغدغه ادامه تحصیلات عالیه را داشته و نگرانی بابت پرداخت شهریه وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد وام دانشجویی تسهیلات ارزان قیمت صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی حوادث دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی صندوق رفاه دانشجویان دانشجویان مقطع ۵ میلیون تومان میلیون تومان ارائه تسهیلات تفاهم نامه وام ها تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور