Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور‌های جمهوری‌خواه درخصوص از دست دادن اکثریت در مجلس سنای آمریکا ابراز نگرانی کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سناتور‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز شنبه درخصوص احتمال از دست دادن اکثریت در مجلس سنای این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت دور فعلی سنای آمریکا گفت: «هنوز مطمئن نیستم که رهبر اکثریت سنا باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، این مسئله در جورجیا مشخص خواهد شد».

مک‌کانل که بار دیگر به عنوان سناتور ایالت کنتاکی انتخاب شده است افزود: «اینکه چه کسانی دو کرسی ایالت جورجیا را از آن خود کنند تفاوت قابل توجهی ایجاد خواهد کرد. اگر دموکرات‌ها این دو کرسی را ببرند چاک شومر رهبر اکثریت [سنا]خواهد شد».

«لیندسی گراهام» نیز که در این انتخابات توانست بار دیگر سناتور ایالت کارولینای جنوبی شود، گفت: «سرنوشت سنا اکنون به جورجیا بستگی دارد».

در نتیجه انتخابات مجلس سنا که هفته گذشته برگزار شد، تا کنون ۴۸ کرسی توسط دموکرات‌ها و ۴۸ کرسی توسط جمهوری‌خواهان تصاحب شده است.

در کارولینای شمالی «تام تیلیس» نامزد جمهوری‌خواهان از رقیب دموکرات خود با اختلاف اندک پیشی گرفته و در آلاسکا نیز «دن سولیوان» جمهوری‌خواه پیشتاز است؛ بنابراین اگر این دو نامزد در انتخابات سنا پیروز شوند، تعداد کرسی‌های جمهوری‌خواهان به ۵۰ کرسی خواهد رسید و این حزب با کسب دو کرسی ایالت جورجیا به اکثریت سنا دست خواهد یافت.

این در حالی است که «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات توانسته در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با شروع شمارش آرای پُستی از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی بگیرد.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا چندی پیش هشدار داده بود: «فکر می‌کنم که اگر در روز انتخابات مردم عصبانی باشند و امید خود را از دست داده باشند و افسرده باشند که آن چیزی است که [نانسی]پلوسی [رئیس مجلس نمایندگان]و [چاک]شومر [رهبر اقلیت دموکرات سنا]می‌خواهند، انتخابات افتضاحی خواهد شد. فکر می‌کنم ممکن است کاخ سفید و هردو مجلس را از دست بدهیم و چنین چیزی می‌تواند حمام خونی در ابعاد واترگیت باشد»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمهوری خواهان سنای آمریکا لیندسی گراهام جمهوری خواهان جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد