Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم کوتاه «سِتین» در دو جشنواره فیلم بین‌المللی حضور دارد و در جشنواره کانادا نامزد بهترین فیلم شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر چند خبر کوتاه سینمایی را می‌خوانید:

«ستین» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره کانادا شد

فیلم کوتاه «سِتین» به کارگردانی اصغر عباسی در بخش بهترین فیلم جشنواره کانادا نامزد دریافت جایزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کوتاه «سِتین» به کارگردانی اصغر عباسی در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود به صورت همزمان در جشنواره‌های فیلم آفریقا 2020 و جشنواره فیلم کانادا 2020 حضور پیدا کرده بود که اکنون در جشنواره کانادا در بخش بهترین فیلم نامزد شده است.

هشتم نوامبر مطابق با 18 آبان روز برگزاری اختتامیه جشنواره است و این فیلم یکی از هشت نامزدی است که در بخش بهترین فیلم جشنواره از بین بیش از 3 هزار و 200 فیلم از سراسر جهان انتخاب شده است.

جشنواره فیلم کانادا که با موضوع مراقبت از انسان و محیط در شهر پیکرینگ کانادا برگزار می‌شود به فیلم‌هایی با موضوعات حقوق انسان‌ها در طول زندگی می‌پردازد. اصغر عباسی از سوی دبیر این دوره از جشنواره به دلیل دانش و خلاقیت در فیلمسازی به عنوان داور بخش ثانویه این دوره از جشنواره به صورت مجازی انتخاب شده است.

در خلاصه داستان «ستین» آمده است: هیچ خانه ای بدون ستون باقی نمی‌ماند. سیامک اطلسی، سیما خضرآبادی، علیرضا ساوه درودی و رامین مراقی بازیگران این فیلم‌اند.

عوامل فیلم «سِتین» عبارتند از: فیلمنامه: راحله شادمهری و اصغر عباسی، مجری طرح: ایمان غیرتمند، مدیر فیلمبردارى: رضا عرفانی، طراح صحنه و لباس: مریم ناصری، تدوین: یاسر فرزام‌نیا، طراحى و ترکیب صدا: مهدی جمشیدیان، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، مدیر صدابردارى: علیرضا بخشائى، موسیقی: امیر شاهرخی، جلوه‌هاى ویژه بصرى: وحید ربانی، برنامه‌ریز: بیتا تقی‌پور، دستیار اول کارگردان: غزال غلامی، مدیر تولید: نجمه نظری، عکس: نفیسه مدرسی، کارگردان: اصغر عباسى، تهیه‌کننده: اکبر عباسى، پخش بین‌المللی: مآفیلم.

«مرز مه‌آلود» در پنجمین جشنواره مستند جهان تورک

در پنجمین جشنواره مستند جهان تورک استانبول از میان 160 فیلم از سینمای مستند کشورهای تورک زبان، 26 فیلم انتخاب شد که مستند «مرز مه‌آلود» از ایران در بخش حرفه‌ای این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

برگزیدگان این جشنواره طی مراسم اختتامیه‌ای که در تاریخ 13 نوامبر(23 آبان) در شهر عثمانی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

در خلاصه موضوع این فیلم 35 دقیقه‌ای آمده است: «در خلال جنگ جهانی دوم (شهریور 1320) و با وجود موافقت ضمنی و اعلام حکومت ایران بر بی‌طرفی، نیروهای روسیه به قصد مقابله با جاسوسان آلمانی از شمال (استان اردبیل) به خاک ایران حمله می‌کنند و در مرز آذربایجان «حسینعلی صدآفرین» معاون وقت پاسگاه به تنهایی در مقابل هجوم ارتش روسیه مقاومت می‌کند؛ مستند «مرز مه‌آلود» تاریخ شفاهی مردمان مرزنشین شهرستان نمین و خاطراتشان از حسینعلی صدآفرین است...»

پژوهشگر، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده این فیلم «آتبین حسینی» است. لقمان خالدی (مشاور پروژه)، فرهاد طالبی‌نژاد (تصویربردار)، سعید بجنوردی (صدابردار و صداگذار)، فرزانه فردوسی‌ میلانی (عکاس) و امیر فولادوند (دستیار کارگردان) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند نیمه‌بلندند. «مرز مه‌آلود» با حضور عمار احمدی (نویسنده و پژوهشگر اردبیل)، احد بیوته (کارگردان و مجری بازیگر تلویزیون اردبیل) و اهالی روستاهای پیله‌رود، خواجه‌بلاغی و دلیگلی‌داش جلوی دوربین رفته است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم «موج» کیش تمدید شد

مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری که پیش از این تا 18 آبان ماه اعلام شده بود، تا 30 آبان ماه تمدید شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند در 2 بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه با موضوع سفر و گردشگری و نگاه ویژه به دریا از 18 تا 30 آبان ماه با مراجعه به سایت این رویداد به نشانی http://mowjfest.kish.ir نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

تمامی فیلم‌ها با موضوع سفر، گردشگری و موضوع ویژه «دریا» که سعی در نشان دادن فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، جذابیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری مناطق مختلف ایران و نیز موضوعات مرتبط با دریا را دارند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در موضوع سفر فیلم‌هایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم به مقوله سفر اشاره دارند ذیل این موضوع قرار می‌گیرند.
  
در بخش فیلمنامه نیز تمامی فیلمنامه‌های کوتاه که ذیل موضوعات جشنواره (سفر و گردشگری - نگاه ویژه: دریا) به نگارش‌ درآمده باشند، می‌توانند به رقابت بپردازند. فیلمنامه‌هایی که با محوریت اقلیم جنوب و بعضاً جزیره کیش به نگارش درآمده باشند در نگاه ویژه‌تری قرار خواهند گرفت.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از 28 بهمن لغایت 1 اسفندماه 1399 در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مستند «نفت و خون» بیانگر اقتدار ایران در برابر آمریکاستمستند «درخشش مکاشفه» همزمان با هفته وحدت پخش می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره های سینمایی سینمای ایران سینما مستند فیلم جشنواره های سینمایی سینمای ایران سینما مستند فیلم بهترین فیلم جشنواره جشنواره کانادا جشنواره فیلم مرز مه آلود اصغر عباسی بین المللی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد