Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: گروه‌های جهادی و بسیجیان با تشکیل هسته‌ها در مساجد و حسینیه‌ها با یاری مردم و به ویژه ائمه جماعات نقش مهمی را در جهت تأمین اقلام بهداشتی و معیشتی ایفا کردند خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، «سیدمحمدرضا موالی‌زاده» پیرامون فرهنگ عمومی جهادی، گفت: یکی از محور‌های عمده‌ای که در فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی وجود دارد، محور تعاون، احسان، همیاری و مواسات است؛ ما این فرهنگ را از قدیم‌الایام طی مقاطع مختلف در جامعه خودمان دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و شرایط خاص آن دوران، مردم به کمک افرادی که به لحاظ جسمی و مالی مشکل داشتند، می‌رفتند و شاهد بودیم در آن دوران که کشور با مسئله اعتصاب کارکنان شرکت نفت مواجه بود، جوان‌ها برای رساندن نفت به نیازمندان اقدامات خوبی انجام دادند.
موالی‌زاده تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز زیباترین صحنه‌ها را شاهد بودیم و مردم از اقصی نقاط کشور به جبهه‌ها کمک می‌کردند، ضمن اینکه هر گاه در کشور حوادثی مثل سیل و زلزله رخ می‌داد، ما همیاری را از سوی مردم شاهد بودیم. در زلزله‌های بم، رودبار و سرپل ذهاب دیدیم که مردم به یاری یکدیگر شتافتند. در تمام این حوادث این کمک‌ها متأثر از فرهنگ عمومی جهادی بوده است.
وی ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا که از اسفند ماه سال گذشته کشورمان درگیر آن شده است، دیده‌ایم که مردم به یاری هم شتافتند، خوشبختانه با تشکیل گروه‌های جهادی، کمک‌های مردمی ساماندهی شد و در مقاطع مختلف سازمان بسیج سازندگی و دستگاه‌های دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، وزارت بهداشت و روحانیون به صحنه آمدند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، روحانیون طی یک حرکت جهادی، اقدامات شایسته‌ای داشتند که از جمله می‌توان به آیین غسل، کفن و دفن جانباختگان این بیماری اشاره کرد. ضمن اینکه روحانیون از آن برهه تاکنون در بیمارستان‌ها حضور یافته و به نیاز‌های معنوی و حتی خدماتی بیماران رسیدگی می‌کنند.
وی افزود: گروه‌های جهادی و بسیجیان با تشکیل هسته‌ها در مساجد و حسینیه‌ها با یاری مردم و به ویژه ائمه جماعات نقش مهمی را در جهت تأمین اقلام بهداشتی و معیشتی ایفا کردند که این کمک‌های مؤمنانه در چند مقطع اوج گرفت ضمن اینکه به صورت پیوسته هم ادامه داشت، در واقع کمک‌های مؤمنانه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم حکایت از وجود روحیه جهادی، ایثارگرانه و معنوی ذیل فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی بوده که این حرکت مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص نقش گروه‌های جهادی در حل مشکلات کشور، بیان کرد: بنده در زلزله سرپل ذهاب و همچنین سیل استان خوزستان در منطقه حضور داشتم و از نزدیک شاهد کمک گروه‌های جهادی بودم که نیرو‌های نظامی اعم از سپاه و بسیج و ارتش اتفافات خوبی را رقم زدند که می‌توان به ایجاد زیرساخت‌ها و ساخت مسکن برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان اشاره کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در شرایط سخت، این عزیزان در بحث سازندگی، ترمیم جاده‌ها، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، ساخت مدرسه، مرمت و نوسازی منازل مردم، آبرسانی و برق‌رسانی مناطق محروم کار‌های مهمی انجام داده‌اند.
موالی‌زاده اظهارداشت: تهیه و توزیع ارزاق، اقلام بهداشتی، ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده در منازل، مساجد و حسینیه‌ها، همراهی صاحبان ملک با مستأجران از دیگر حرکت‌های جهادی بوده که متأثر از همان روحیه جهادی است، باید این کمک‌ها را ادامه بدهیم و روحیه تعاون و مواسات را بیش از پیش نهادینه کنیم.   بیشتربخوانید: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: پای تکفیری‌ها نباید به هیچ عنوان در منطقه مناقشه قره‌باغ باز شود انتهای پیام/ برچسب ها: محمد رضا موالی زاده بسیج سازندگی کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسیج سازندگی کرونا گروه های جهادی فرهنگ عمومی موالی زاده کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

ایسنا/کرمان مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود که سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت و تواضع بسیار بالا بود.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی غروب ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم جشن تولد سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی (فرمانده اطلاعات سپاه سلمان) اظهار کرد: حضور عاشقان در گلزار و آرامش گرفتن در کنار شهدا نشان می‌دهد که آرمان و راه شهدا زنده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید هاشمی بیان کرد: شهید هاشمی بعد از جذب در قرارگاه قدس سپاه، به واحد اطلاعات و عملیات معرفی شد و مدت زیادی با شهید مدافع حرم سردار جمالی و مدتی با سردار موسوی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس کار کرد.

وی اظهار کرد: هر ماموریتی به سردار هاشمی واگذار می‌شد، اول خودش بررسی و شناسایی می‌کرد و وارد میدان می‌شد.

حسنی سعدی بیان کرد: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود و تیزهوشی بسیار بالایی داشت؛ در مدت کمی به تمام سران عشایر و طوایف سیستان و بلوچستان اشراف پیدا کرد و به منطقه مشرف بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت وتواضع بسیار بالا بود.

وی بیان کرد: شهادت حق سیدحمید بود زیرا فردی خدایی، مخلص، انقلابی بود و شب و روز نمی‌شناخت. شهید هاشمی برای دفاع از ناموس مردم و برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان به میدان رفت و هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در زاهدان به شهادت رسید.

حسنی سعدی در پایان گفت: از شهید هاشمی سوال کرده بودند چه زمانی برمی‌گردی کرمان؟ در پاسخ گفته بود یا بازنشسته می‌شوم و می‌آیم یا شهید می‌شوم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، مسئول گروه جهادی شهید سیدحمیدرضا هاشمی نیز بیان کرد: اولین گرمخانه را در کرمان از شش ماه قبل در بلوار ۲۲ بهمن راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۲۹ نفر از میهمانان «مددسرای بهشت» را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده و پنج خانم را به مرکز تی سی معرفی کردیم.

حسینی اظهار کرد: در گروه جهادی برای کودکان کار نیز برنامه داریم و از ماه آینده یک طرح در این زمینه آغاز خواهیم کرد و مطالبه گری در محلات را نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن تولد ۴۶ سالگی سردارشهید سیدحمیدرضا هاشمی با حضور پدر، همسر، برادر شهید و جمعی از مردم و خانواده شهدا همراه با برنامه‌های فرهنگی، مدیحه سرایی و ... در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است