Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@11:30:03 GMT

اعزام تکاوران ارتش برای مهار آتش در توسکستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۲۱۴۰

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به تقویت حضور نیروهای عملیاتی و تخصصی برای مهار آتش‌ جنگل‌‎ توسکستان گرگان گفت که برای سرعت بخشیدن به عملیات اطفای حریق تکاوران ارتش از صبح امروز شنبه وارد محدوده عملیات شدند.

سیدرضا قادری اظهار داشت: در هفتمین روز وقوع آتش جنگل توسکستان ۳۰ تکاور ارتش تحت فرماندهی سرهنگ حمید رضا بهرامی در دیگر گروه های ۱۴ نفره با تجهیزات تخصصی توزیع شده و عازم محدوده عملیات در گجه، پمبول‌چال و مازوآرام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترکیب هر یک از گروه های اعزامی را ۱۴ نفر متشکل از قرق بانان، محیط بانان، جنگلبانان، نیروهای امدادی، کوهنورد و تکاور ارتش اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط جوی و مه آلودگی، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و نیروها به صورت پیاده راهی کانون های آتش می شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مهار آتش مانند بیل، آتش‌کوب، شن‌کش و دمنده در منطقه به میزان کافی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که طی ساعات آینده و با آغاز احتمالی بارش باران در منطقه شاهد خاموش شدن آتش جنگل توسکستان گرگان باشیم.

آتش از یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه ، مازو آروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

افزایش دمای چند روز پیش گرگان به حدود ۳۵ درجه و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است هرچند روند وضعیت جوی رو به سرد شدن و بارندگی است.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان (فیلم)
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ