Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تداوم تعطیلی سالن‌های سینما، حضور نماینده سینمای ایران در اسکار چالش برانگیز شده، چرا که یکی از مقرراتش نمایش دست یک فیلم است اما اغلب صاحبان گزینه‌های بالقوه به واسطه تعطیلی مداوم سالن‌های سینما نتوانستند اکران کنند. با نزدیک شدن به مهلت تعیین شده، مشخص نیست آیا این فرصت فراهم می‌شود و اگر فرصت فراهم شود، اساساً این فیلم‌ها ریسک اکران در چنین شرایطی را به جان می‌خرند و به فروش حداقلی به امید حضور در مراسم اسکار قناعت می‌کنند یا قید اسکار را می‌زنند؟

به گزارش «تابناک»؛ آکادمی علوم و هنر‌های سینما / Academy of Motion Picture Arts and Sciences» که به اختصار «اَمپاس / AMPAS» خوانده می‌شود، قرار بود نود و سومین دوره مراسم اسکار را در ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) برپا نماید، ولی این مراسم را با تاخیر در ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰) برپا خواهد کرد؛ بدین ترتیب، می‌توان سایه سنگین کرونا را بر پرمخاطب‌ترین صحنه سینمایی دنیا نیز مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین ملاحظات باعث شده تماشای فیلم‌ها به صورت آنلاین توسط بیش از نه هزار عضو آکادمی به عنوان روش جایگزین تماشای روی پرده فیلم‌ها نیز در حکم روش ارزیابی استاندارد برای این دوره به صورت استثنا پذیرفته شود.

از اولین دوره جوایز اسکار در سال ۱۹۲۹ تاکنون، تنها سه بار مراسم به تعویق افتاده است؛ اولین بار در سال ۱۹۳۸ سیل بزرگی در لس آنجلس رخ داد و برگزاری اسکار یک هفته به تأخیر افتاد. دومین بار در سال ۱۹۶۸ پس از ترور مارتین لوتر کینگ جونیور، مسئولان آکادمی تصمیم گرفتند، این گردهمایی را به دو روز بعد موکول کنند. آخرین بار نیز پس از سوءقصد ناموفق به جان رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۸۱ بود که چهار ساعت پیش از پخش تلویزیونی، مراسم به ۲۴ ساعت بعد موکول شد.

آکادمی علوم و هنر‌های سینما، بازه زمانی مشخصی برای فیلم‌های واجد شرایط دارد و فیلم‌ها هر سال می‌بایست در آن بازه اکران و برای جوایز اسکار معرفی می‌شدند؛ اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به هم خوردن برنامه‌ریزی اهالی صنعت سینما، دیوید رابین رئیس آکادمی، این بازه زمانی را تمدید کرد؛ بنابراین، فیلم‌هایی که می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند، باید در تاریخی بین اول ژانویه سال ۲۰۲۰ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ اکران شده باشند تا واجد شرایط حضور در اسکار باشند.

با این حال «خورشید» ساخته مجید مجیدی و «جنایت بی‌‌دقت» ساخته شهرام مکری که ظاهراَ رقابت میان این دو است، نتوانسته‌اند اکران شود. البته شواهد نشان می‌دهد صحنه کنونی به انتخاب خورشید منتهی خواهد شد و مکری جوان بازی داده نمی‌شود و شاید به همین دلیل بیشتر سازندگان «خورشید» به دنبال اکران فیلم هستند و از قضا در تدارک اکران کوتاه مدت در مشهد بودند که با مخالفت مسئولان استان خراسان رضوی به واسطه شدت شیوع کرونا در این استان مواجه شد.

اکنون عنوان شده سالن‌های سینما می‌توانند از 20 آبان بازگشایی شود اما پرسش اساسی این است که آیا با توجه به عدم حضور تماشاگران، اساساً سالن‌های سینما بازگشایی می‌شوند تا این فیلم‌ها فرصت اکران بیابند؟ همچنین آیا فیلم‌ها حاضر می‌شوند به قیمت انتخاب به عنوان نماینده ایران برای اسکار، قید اکران در زمان مناسب را بزنند و درآمد حاصل از اکران در موعد مناسب را از دست دهند؟ اینها پرسش‌هایی که در هفته‌های پیشِ رو پاسخ داده خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ رأی الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی سینمای ایران جوایز اسکار اکران عمومی ویروس کرونا دونالد ترامپ رأی الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی سالن های سینما فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «روز مبادا» ساخته فائزه عزیزخانی از یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در بخش سینماآنلاین فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم در اکران آنلاین «سینمای دیگر» و با قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. برای تماشای آثار اکران آنلاین نیاز به خرید اشتراک پلتفرم نیست.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مادر هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته، اما اهل خانه او را باور نمی کنند.»

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، دستیار کارگردان: چاوش هنرآموز، طراح صحنه: سعید هنرمند، مدیر تولید: عباس کلانتری، آهنگساز: بابک میرزاخانی، صدابردار: علی گراکوهی، طراحی صدا: پرویز آبنار، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، تهیه کننده: نگار اسکندرفر و محمد احمدی، مشاور کارگردان: عباس کیارستمی.

بازیگران فیلم شیرین (آمنه) آقارضا کاشی، ولی عزیزخانی، احمد عزیزخانی و با حضور افتخاری هدیه تهرانی هستند.

کد خبر 6090786

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی