Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:48:05 GMT

همتی: کفِ قیمت خاصی برای قیمت دلار نداریم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۲۴۵۳

همتی: کفِ قیمت خاصی برای قیمت دلار نداریم

رویداد۲۴ رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود، گفت: بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر بر آن، به دور از هیجان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: در برخی از تحلیل‌ها درباره شرایط فعلی بازار ارز تلاش می‌شود تا با القا رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن‌ نرخ‌ها به بانک مرکزی، زمینه ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دلار به ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

وی ضمن تکذیب گمانه زنی‌ها تاکید کرد: مستقل از تحولات سیاست خارجی تنها معیار اعمال سیاست‌های بانک مرکزی، مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است. بنابراین، براساس سازوکار بازار کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هر گونه عدم تعادل در بازارها، به کار می‌بندیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب فرآیندهای بازار، باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. بنابراین، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر بر آن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع: برترین ها لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عبدالناصر همتی قیمت دلار قیمت سکه بانک مرکزی بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید.

در این جلسه با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید این مصوبه موافقت کردند.

همچنین با توجه به لزوم تأمین مالی منابع مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، «بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۲» مبنی بر اعطای مجوز برای برداشت منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل واگذاری سهام دولت در شرکت توسعه نیشکر را برای سال ۱۴۰۳ تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷