Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق‌شناس استاندار گلستان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های توسکستان، اظهار داشت: این آتش سوزی از دوشنبه هفته قبل آغاز شد و در حال حاضر تکاوران نیروی زمینی ارتش برای اطفای حریق در منطقه صعب العبوری که دچار حریق شده حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی بالگرد هر زمان نمی‌تواند پرواز کند و مه آلود بودن و تاریکی هوا در این بخش مشکل ایجاد کرده است و عملیات اطفای حریق بستگی به شرایط جوی دارد.

 حق‌شناس ادامه داد: باید از سپاه، ارتش، نیرو‌های جهادی، کوهنوردان، مجامع محلی، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و ... که در عملیات اطفای حریق جنگل توسکستان پای کار هستند تشکر ویژه داشته باشم و خوشبختانه کمبود نیروی انسانی نداریم.

استاندار گلستان با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل در عملیات اطفای حریق جنگل توسکستان، صعب العبور بودن منطقه است، گفت: نگران سرایت آتش به کوه‌های اطراف نیستیم، زیرا اطراف منطقه رودخانه وجود دارد، همچنین در فضای مجازی منعکس شد که آتش به کانون درختان سرخدار رسیده که چنین چیزی نیست و با کانون درختان سرخدار فاصله زیادی دارد.

حق شناس افزود: بر اساس اطلاعیه هواشناسی عصر امروز بارندگی پراکنده خواهیم داشت که امیدواریم این اتفاق به اطفای حریق کمک کند.

او با بیان اینکه شعاع حریق به ۳ کیلومتر رسیده است خاطرنشان کرد: اگر امشب اطفای حریق به شکل قابل توجهی انجام نشود، فردا دومین بالگرد برای کمک وارد استان خواهد شد و اگر نیاز باشد امکانات دیگر هم اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل اطفای حریق اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم