Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:19:34 GMT

۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی مینودشت در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۳۰۴۸

۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی مینودشت در آتش سوخت

قربانعلی گرایلو شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شروع حریق ابتدا در منطقه "مازو تخته پا به یا" و از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز جمعه بود که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی و اهالی بومی درمحل حاضر و به اطفای آن پرداختند.

وی افزود: هنوز اطفای کامل حریق در منطقه اول تمام نشده بود که دو فقره آتش سوزی دیگر در عرصه‌های جنگلی منطقه بالاتر از "روبارو" مینودشت و بالاتر از آرامستان شهر "دوزین" در ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه دیروز جمعه گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرایلو با بیان اینکه هر سه منطقه جنگلی مینودشت که دچار حریق شدند، در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار داشتند، اضافه کرد: همین علت و نیز وزش شدید باد، عملیات اطفای حریق را سخت کرده بود.

وی تصریح کرد: با این حال با تلاش نیروهای منابع طبیعی مینودشت و دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله و نیز حضور خوب نیروهای بومی که در مجموع افزون بر ۱۰۰ نفر بودند، حریق هر سه نقطه، ساعت ۱۵ امروز به طور کامل اطفا و خاموش شدند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت ادامه داد: این سه حریق به سبب خزان زودرس و فراوانی برگ‌ها و علف‌های خشک در کف عرصه‌های جنگلی که دلیل اصلی آن کاهش رطوبت به علت نباریدن باران در دو ماه گذشته بود، رخ داد.

گرایلو گفت: البته علت اصلی حریق و گستره خسارات آن توسط کارشناسان منابع طبیعی درحال بررسی است اما از مسافران و گردشگران درخواست داریم درصورت حضور در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی مینودشت یا دیگر نقاط استان گلستان، حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری و در صورت نیاز به آتش، در پایان آنرا به طور کامل خاموش نمایند.

وی افزود: خوشبختانه حریق‌هایی که طی ۳۰ ساعت گذشته در سه نقطه از عرصه‌های جنگلی شهرستان مینودشت رخ داد، بیشتر خسارت سطحی داشت و به درختان آسیب جدی وارد نشد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس آتش سوزی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل مینودشت گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس آتش سوزی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل مینودشت گلستان گنبدکاووس آتش سوزی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل مینودشت گلستان اخبار کنکور عرصه های جنگلی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند