Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا داوودی با بیان اینکه رابطین سلامت در تمام واحدهای صف و ستاد این دانشگاه در مشهد و دیگر شهرستانهای استان پیگیر روند درمان همکاران بیمار خواهند بود افزود: رابطین سلامت موظفند در سریعترین زمان خدمات درمانی مناسب و آموزش های لازم در خصوص خود مراقبتی را به همکاران بیمار ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای هر بیمارستان یا مرکز بهداشت یک رابط سلامت تعیین شده است ادامه داد: در تمام بیمارستانهای دانشگاهی مشهد و شهرستانها همکارانی موظف به ارائه خدمت به سایر همکاران بیمار در سطوح مختلف دانشگاه هستند.

مسوول ساماندهی طرح مراقبت از کارکنان مبتلا به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رابطین سلامت هماهنگ کننده روند درمان بیماری هستند گفت: این رابطین حتی در زمان قرنطینه نیز آموزش های لازم را به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می کنند. 
وی افزود: در سامانه ای که برای این منظور طراحی شده سوالاتی در خصوص خوداظهاری بیمار گنجانده شده تا با توجه به شدت بیماری، رابط سلامت راهکارهای درمانی لازم را ارائه کند که این اقدام، ضمن سرعت بخشیدن به روند درمان بیماری، بیمار نیز برای بازگشت به کار و فرآیند مرخصی خود دچار مشکل نمی‌شود و تمام اقدامات به صورت یکپارچه برای آنها انجام می‌شود.
داوودی ادامه داد: این سامانه به صورت هوشمند طراحی شده تا کارکنانی که به دلیل ضعف بیماری امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند با بیشترین سرعت بتوانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند که در این راستا کارکنان حوزه ریاست، معاونت پژوهشی، آموزشی و غذا و دارو به بیمارستان امام رضا(ع)، معاونت بهداشتی به بیمارستان شریعتی، مراکز بهداشت پنجگانه هر کدام به یک بیمارستان و دانشکده ها به بیمارستان قائم (عج) ارجاع داده می‌شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل تعدادی افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.   دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مواردی هم که برای اولین بار در برخی استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و نیز محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خراسان رضوی و برخی مناطق پاک کشور، ثبت شده، همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده و به علت سفر به مناطق جنوب شرقی بوده است.   وی ادامه داد: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.   غضنفری افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.   وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه این بیماری در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی مانند رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.   دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.   وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب شش بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود