Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@12:02:22 GMT

ضرورت سیاست‌گذاری رسانه‌ای در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۳۶۷۳

ضرورت سیاست‌گذاری رسانه‌ای در شرایط کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشید فلاح عصر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فصل جدیدی از مشکلات بیماری کرونا در استان و کشور آغاز شده است و باید رسانه‌ها با تدابیر لازم، مردم را در جریان خطرات رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی قرار دهند تا از این مرحله به‌سلامت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به مخاطرات روحی و روانی بیماری کرونا در جامعه ضروری است، ادامه داد: صدا و سیما باید در جهت تقویت نشاط اجتماعی در جامعه بیش از پیش فعال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: سیاست‌گذاری رسانه‌ای در شرایط کرونا، سیاست‌گذاری رسانه‌ای مسائل روز جهان و فعالیت‌های روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی دستور جلسه امروز است.

فلاح با بیان اینکه تاکنون نشست مسؤولان ۲۰ روابط عمومی فعال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برگزار شده است، تصریح کرد: باید روابط عمومی‌های فعال تشویق و ساز و کاری برای فعال‌تر شدن سایر روابط عمومی اتخاذ شود.

 تشریح ابعاد موج سوم بیماری کرونا در استان سمنان و همچنین بحث و تبادل‌نظر در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های رسانه‌ای برای آگاه‌سازی مردم از خطرات بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، تبیین برخی توصیه‌ها و برنامه‌های شورای اطلاع‌رسانی کشور در زمینه کرونا و سیاست‌گذاری رسانه‌ای مسائل روز کشور در بحث کرونا و بررسی نقش و جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و تولید محتوا در این زمینه از اهم مباحث ارائه‌شده توسط اعضای شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان بوده است.

تأکید بر اجرای سیاست‌های جدید رسانه‌ای برای مقابله با شیوع کرونا با توجه به پیک جدید شیوع آن در کشور و استان، طرح دیدگاه‌ها و نظرات در خصوص سیاست‌گذاری رسانه‌ای در شرایط کرونایی و لزوم توجه به مسائل اقتصادی مردم در این شرایط، راه‌های توسعه اطلاع‌رسانی و استفاده از ابزار رسانه‌ای برای تبیین خطرات بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ضرورت پرهیز از برگزاری و نیز حضور در تجمعات، برگزار نشدن برخی از آیین‌ها ازجمله عزاداری‌ها، حضور در آرامستان‌ها و ... از دیگر مباحث ارائه‌شده در این نشست بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فرهنگ استان سمنان سلامت بیماری فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سیاست گذاری رسانه ای اطلاع رسانی روابط عمومی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه