Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان روزهای جمعه و شنبه این هفته با برگزاری ۷ مسابقه پیگیری شد. بارها قبل از شروع مسابقات به دلیل وضعیت کرونایی موجود شایعاتی مبنی بر لغو شدن بازی‌ها به گوش رسید اما این اتفاق رخ نداد و لیگ برتر این هفته استارت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات نقاط ضعف خود را برطرف کردند تا با شرایطی مناسب به این مسابقات وارد شوند. هرچند بعضی از تیم‌ها با مشکل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی رو به رو بودند و هنوز هم درگیر آن هستند اما طبق معمول هواداران مشتاق پیگیری مسابقات تیم محبوبشان هستند تا بار دیگر هیجان به اوج خود برسد.

هفته اول مسابقات لیگ برتر در حالی این هفته پیگیری شد که نتایج جالبی در آن رقم خورد. در روز اول (جمعه) پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مقابل پیکان در ورزشگاه دستگردی با تساوی بدون گل متوقف شد. آلومینیوم اراک که شایعات عجیبی مبنی بر کناره گیری رسول خطیبی سرمربی این تیم پس از پایان مسابقه شنیده شد با ۳ گل نتیجه را به نساجی واگذار کرد. بازی ذوب آهن مقابل فولاد خوزستان و تراکتور برابر نفت مسجدسلیمان هم به ترتیب با نتایج تساوی ۲ بر ۲ و بدون گل به پایان رسید.

در روز دوم نیز استقلال با ۲ گل مقابل مس رفسنجان به برتری رسید. شهرخودرو با ۳ گل ماشین سازی را از پیش رو برداشت و سپاهان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب گل گهر سیرجان شد. این هفته بازی تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان لغو شده بود.

این هفته به جز یک دیداری که لغو شد، ۱۶ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که این آمار از ۲ فصل اخیر بهتر است و در صورتی که ۵ فصل اخیر را نگاه کنیم فقط نسبت به لیگ هفدهم تعداد گل کمتری داشته است. لیگ نوزدهم در هفته اول ۱۵ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و در لیگ هجدهم تنها ۱۰ گل زده شد. این آمار با وجود یک بازی کمتر می‌تواند امیدوار کننده باشد. البته این آمار نسبت به لیگ هفدهم عدد کمتری را نشان می‌دهد. در هفته اول لیگ هفدهم ۲۰ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. در لیگ شانزدهم ۱۴ گل زده شد و هفته اول لیگ پانزدهم ۱۳ گل را در پی داشت.

اگر آمار گلزنی در ۱۰ فصل اخیر را نگاه کنیم هفته اول لیگ بیستم از لحاظ گلزنی نسبت به لیگ چهاردهم (۱۵) و لیگ سیزدهم (۱۲) نیز وضعیت بهتری دارد. این آمار جایی جالب می‌شود که آمار گلزنی هفته اول لیگ بیستم از لیگ ۱۸ تیمی دوازدهم (۱۵) نیز بهتر است.

هفته اول لیگ بیستم همانند فصل‌های هجدهم و هفدهم ۲ پنالتی داشت. در ۶ فصل اخیر تنها هفته اول لیگ شانزدهم پنالتی بیشتری (۳) داشته است. طی ۶ فصل اخیر تنها در هفته اول لیگ نوزدهم شاهد اعلام شدن ضربه پنالتی نبودیم.

لیگ بیستم کمی خشن آغاز شد و ۲ اخراجی را شاهد بودیم. کمال کامیابی نیا و شاهین توکلی این هفته اخراج شدند. لیگ نوزدهم نیز با ۲ اخراجی آغاز شد اما فصل‌های ۱۸، ۱۷ و ۱۶ بدون اخراجی دنبال شد و هیچ بازیکنی در هفته اول کارت قرمز نگرفت.

آمار و ارقام مسابقات

پرسپولیس در بازی مقابل سایپا ۱۶ شوت زد که هیچ کدام تبدیل به گل نشد و اکبرمنادی موفق شد ۵ ضربه در چارچوب را مهار کند.

استقلال با پیروزی مقابل مس رفسنجان سنت شکنی کرد. آبی‌ها ۴ فصل اخیر را با پیروزی آغاز نکرده بودند و طی ۳ فصل اخیر در گلزنی هم توفیقی نداشتند که تمام این آمار منفی شکسته شد.

مس رفسنجان چهل و پنجمین تیمی لقب گرفت که در تاریخ لیگ برتر به میدان رفته است.

ابراهیم صادقی با تساوی بدون گل سایپا مقابل پرسپولیس بیشترین درصد تساوی بدون گل را در میان مربیان به خود اختصاص داد و از رکورد شفر عبور کرد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تنها یک بار در ۷ فصل اخیر لیگ را با پیروزی آغاز کرده است. این فصل هم پرسپولیس یحیی مقابل سایپا متوقف شد.

پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر هفته اول را بدون گل زده پشت سر گذاشت.

کولیبالی مدافع فولاد خوزستان این هفته موفق به گلزنی شد تا با ۱۱ گل زده گلزن ترین مدافع خارجی تاریخ لیگ برتر شود.

منصوریان این فصل هم سنت شکنی نکرد و برای هفتمین فصل متوالی در کسب پیروزی در هفته اول ناکام بود.

بیشتر بخوانید

استقلال تهران ۲ – مس رفسنجان صفر / فکری لیگ بیستم را با برد آغاز کرد+تصاویر و فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال استقلال باشگاه پرسپولیس هفته اول لیگ هفته اول مس رفسنجان لیگ بیستم لیگ برتر فصل اخیر بدون گل گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار تیم های سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نکته آماری منفی برای سپاهان ادامه روند بدون برد در نقش جهان طی سال جاری است. طلایی پوشان آخرین بار در تاریخ 27 اسفند 1402 پیروزی دو بر صفر مقابل گل گهر سیرجان را در ورزشگاه نقش جهان جشن گرفتند. دیداری که در هفته بیست و یکم لیگ برتر برگزار شد.

بعد از آن سپاهان در هفته 23 لیگ برتر در نقش جهان با نساجی مساوی کرد. در هفته 26 نیز، امروز سپاهان مقابل استقلال خوزستان ناکام ماند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903636

دیگر خبرها

  • آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان در قائم‌شهر امیدوار به صدرنشینی
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان در قائمشهر امیدوار به صدرنشینی
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان پایتخت در قائمشهر امیدوار به صدرنشینی
  • هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس مقابل تیم شهر خسته، استقلال میزبان حریف پرنوسان
  • گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟