Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:07:33 GMT

توسکستان و هیرکانی در آتش

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۴۸۷۷

توسکستان و هیرکانی در آتش

آتش‌سوزی در جنگل‌های توسکستان و هیرکانی خبر تلخی است که به‌دلیل هیاهوهای انتخابات امریکا چندان مورد توجه قرار نگرفت. به‌همین دلیل هم کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس و نوشتن درباره‌اش تلاش می‌کنند توجه مردم و مسئولان را به این مسأله جلب کنند: «‏اینجا ‎آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا و امریکا نیست.

همین ایران است، جنگل‌های ‎توسکستان و هیرکانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هفته است اینجا آتش گرفته و اسب‌های وحشی در حال فرار هستند. احتمالاً اخباری مثل انتخابات امریکا حتی فرصت همدردی با این اسب‌ها را مثل همدردی با کوالاها و کانگورو‌های استرالیا نداده است.»، «‏جنگل‌های توسکستان (شرق گرگان) همچنان در حال سوختن. برابر گزارش‌ها از منطقه، آتش به منابع نادر و کمیاب سرخدار رسیده. اعزام نیروهای مردمی به منطقه شدت پیدا کرده ولی وسعت منطقه بالاست. در بحبوبه انتخابات امریکا این خبر کم فروغ و مغفول باقی مانده. فقط کاش بارانی ببارد...»، «‏میون این همه خبر، جنگل‌های توسکستان دارن آروم آروم میسوزن و‌همه ساکتن، نه صدای رسانه‌ای هست، نه کمک رسانی»، «‌‏جنگل‌های زیبای من در حال سوختن هستن و من پا به پای توسکستان میسوزم. پر از خاطره است برای من. جای‌جای اون جنگل»، «‏کاش فقط مرغ همسایه غاز نباشه و به فکر خودمونم باشیم جنگل‌های استرالیا داشت میسوخت همه توئیت میزدن ای واییی حیووناشون ای وایییی فلانشون ولی جنگل‌های توسکستان گرگان کلی وقته داره تو آتیش میسوزه هیچ کس هیچی نمیگه»، «‏وسعت زیادی از ‎جنگل‌‌های ‎هیرکانی استان ‎گلستان درحال سوختن هست و متأسفانه پوشش خبری وجود نداره، آتش‌سوزی به درخت‌های سرخه‌دار رسیده. این جنگل‌ها و این درخت‌ها از گونه‌های خاص و منابع طبیعی و ذخایر ملی کشور محسوب میشه.»، «‏رئیس‌جمهوری بازی تموم شد؟ حالا بد نیست بدونیم که جنگل‌های هیرکانی یک هفتس که دارن خیلی شیک و مجلسی میسوزن.»، «‌‌‎هفت روزه تو آتیش داره میسوزه و هنوز نتونستن خاموش کننن. داره جنگل‌های هیرکانی مون از بین می‌ره»، ‏واقعاً دردناکه. چرا کسی به فکر آتش‌سوزی ‎جنگل‌ها نیست. آقای کلانتری تابستان گفتن: آتش‌سوزی‌ها طبیعی هست. در صورتی که بخشی از آتش‌سوزی به خاطر سهل‌انگاری انسانی یا عمدی انجام می‌شود.»


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنگل های توسکستان آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر

 تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان پلاکارد‌هایی را در دست دارند و خواهان پایان یافتن خشونت در نوار غزه هستند. از ایالات متحده تا فرانسه و استرالیا، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تبدیل به بخشی از تظاهرات حامی فلسطین شده اند؛ تظاهراتی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا آن را آغاز کرده اند.

 

در حال حاضر، بیش از ۲۰ دانشگاه در آمریکا علیه حملات اسرائیل به غزه تظاهرات می‌کنند و تصاویر این اعتراضات در رسانه‌های دنیا پر بازتاب شده است. در این میان عکسی از یک دختر در تجمع حامیان فلسطین در آمریکا توجه‌برانگیز شده است. این دختر نماد اعتراض برای فلسطین در آمریکا شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران