Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:27:05 GMT

جزئیات محدودیتهای جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۴۹۱۰

جزئیات محدودیتهای جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه خبر گفت: این تصمیم‌ها برای ۳۱ مرکز استان گرفته شده است و همچنین ستاد استان‌ها این اختیار را دارند شهرهایی که پرجمعیت هستند را همانند مرکز استان در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها شامل همه مشاغل می‌شود و از ساعت ۱۸ به مدت یک ماه از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تعطیل خواهند شد به جز مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم مانند بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها، آتش نشانی، فروشگاه‌های مواد غذایی سوپر مارکت‌ها را در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رئیسی درباره غذاخوری‌ها هم گفت: غذاخوری‌ها با روش مهمان پذیر تعطیل خواهند بود و تنها به شکل بیرون بر فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: با دستورالعملی که از قبل اجرایی شده در ۲۵ مرکز استان، مشاغل گروه ۳ و ۴ که تا تاریخ ۲۳ آبان تعطیل شده بود این محدودیت در ان‌ها به قوت خود باقی است و به گروه شغلی ۲ از روز سه شنبه ۲۰ آبان اضافه خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۸۹ شهرستان که در وضع بحرانی قرار گرفته بودند شامل این مراکز هستند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه آرایشگاه‌ها در شهرستان‌هایی که از قبل تعطیل بودند تا ۲۳ آبان اجازه فعالیت ندارند گفت: آرایشگاه‌ها از ۲۴ آبان تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در ستاد ملی مبارزه با کرونا حتماً با یک اجماع انجام می‌شود افزود: یک پیشنهاد مبنی بر منع رفت و آمد از یک ساعت خاص در شب تا ۴ صبح در این ستاد مطرح شد و در نتیجه مقرر شد نسبت به موضوع بررسی بیشتری شود و در هفته آینده درباره آن تصمیم گیری شود.

معاون وزیر بهداشت درباره احتمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: هر موضوعی که مطرح می‌شود در ابتدا توسط کمیته‌ها بررسی و بعد به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود و موضوع تعطیلی دو هفته‌ای تهران اصلاً در ستاد مطرح نشده است و شایعه مخالفت رئیس جمهور با این طرح را تکذیب می‌کنیم.

کد خبر 5065995

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی کووید 19 آمار کرونا سیما سادات لاری بیماری های عفونی دیابت سازمان بیمه سلامت اهدای خون آلزایمر دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تست کرونا مدافعان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت