Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیاست خارجی ایران نسبت به عراق اصولی و بر اساس حُسن همجواری و برادری است و این دو کشور در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارند و اراده دو طرف بر افزایش سطح همکاری ها است. حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سؤال که در صورت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا رویکرد سیاست خارجی آن کشور نسبت به عراق تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر؟ اظهار داشت: در سیاست کلان ایالات متحده آمریکا تفاوتی میان آقای ترامپ و حزب جمهوری‌خواه و آقای بایدن و حزب دموکرات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: هر دو این نفرات رویکردی ثابت در سیاست خارجی کلان خود نسبت به منطقه دارند و عراق هم از این امر مستثنی نیست.

هانی زاده افزود: آمریکایی‌ها به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی که عراق از آن برخوردار است، چندین پایگاه نظامی خود را در آن کشور ایجاد کرده اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از نیرو‌های زبده نظامی آمریکا در سفارتخانه بزرگی که این کشور در بغداد دارد، حضور دارند، گفت: با توجه به تمام تجهیزات و نفرات زیادی که آمریکایی‌ها در عراق دارند به نظر بنده تفاوتی میان بایدن و ترامپ در سیاست‌های اتخاذی آن‌ها نسبت به عراق وجود ندارد.

وی ادامه داد: چهار سال پیش آقای ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی وعده خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق را داد، اما نه تنها این اتفاق نیافتد بلکه شاهد افزایش نیرو‌های نظامی آمریکا در خاک عراق بودیم.

هانی زاده بیان کرد: از دیگر اقدامات دولت در دوره ریاست جموری ترامپ در عراق که بازتاب زیادی هم داشت، می‌توان به ترور سرداران رشید مقاومت و به خصوص حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.   این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص سیاست ایران نسبت به عراق افزود: سیاست خارجی ایران نسبت به عراق، اصولی و بر اساس حُسن همجواری و برادری است. این دو کشور به صورت راهبردی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارند و اراده دو طرف بر افزایش سطح همکاری‌ها است. بنابراین؛ سیاست تهران در قبال بغداد با تغییر رئیس جمهور آمریکا تفاوتی نمی‌کند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من آمریکایی‌ها اعتقادی به خروج نیرو‌های نظامی خود از عراق را ندارند و تلاش می‌کنند تا با استمرار حضورشون کنترل و مدیریت خود را نسبت به عراق و منطقه غرب آسیا حفظ کرده و حتی ممکن است فعالیت‌های آمریکا در دوره آقای بایدن در منطقه افزایش پیدا کند.   بیشتر بخوانید: چالش‌زایی قانون اساسی آمریکا| ترامپ و بایدن تفاوتی برای ایران ندارند   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا بایدن ایران عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا بایدن ایران عراق کارشناس مسائل بین الملل نسبت به عراق سیاست خارجی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است